سه شنبه 17 اسفند 1395 - 1:10

همایش باشکوه ملی مروجین فرهنگ ایثار و شهادت با حضور دو کهگیلویه و بویراحمدی (+تصاویر)

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعلام خبر رونمایی و اجرای قطعه هنری و موسیقیایی «گل نغمه های عاشقی» در همایش ملی مروجین فرهنگ ایثار و شهادت گفت: همچنین به مناسبت 22 اسفندماه روز شهید از 22 نفر از شخصیت های صاحب اثر در حوزه ایثار و شهادت تجلیل می شد.

به گزارش «بویر نیوز»، همایش ملی تجلیل از مروجین فرهنگ ایثار و شهادت عصر امروز ساعت 15 در تالار وحدت با حضور حجت الاسلام و المسلمین شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و ورزش در جمع خانواده شهدا و ایثارگران برگزار می شد.

تجلیل از 22 نفر از صاحبان آثار فاخر در حوزه ایثار و شهادت
اسکندر یارنسب در خصوص اهم برنامه های همایش ملی تجلیل از مروجین فرهنگ ایثار و شهادت گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و به مناسبت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا، 22 نفر از شخصیت هایی که در زمینه های مختلف علمی، هنری، ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و …. صاحب اثر فاخری در حوزه ایثار و شهادت هستند در این همایش مورد تقدیر قرار گرفتند.

دبیر همایش ملی تجلیل از مروجین فرهنگ ایثار و شهادت همچنین به شخصیت های مورد تجلیل در همایش مروجین فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: از میان 22 نفر نویسنده، شاعر، خواننده، روزنامه نگار، هنرمندان حوزه نمایشی و تجسمی و فعالان فرهنگی و اجتماعی از چهره هایی مانند حسام الدین سراج، حجت الاسلام و المسلمین دعایی، سیدناصر حسینی و انجمن های هنری فعال در حوزه ایثار و شهادت مانند ستاد دهه فجر و مراکزی همانند حسینیه اعظم زنجانی ها تقدیر به عمل آمد.

رونمایی از قطعه هنری «گل نغمه های عاشقی»
یارنسب با اعلام خبر رونمایی و اجرای زنده گروه کر 40 نفره «گل نغمه های عاشقی» در همایش مروجین فرهنگ ایثار و شهادت تصریح کرد: قطعه هنری «گل نغمه های عاشقی» توسط گروه کر ملی به رهبری رازمیک اوهانیان و به آهنگ سازی آقای میرزمانی، تک خوانی جاوید عسگری و شعر هاشم زاده، اثر تولیدی به مناسبت 22 اسفند ماه روز بزرگداشت شهدا است که با اجرای زنده آن در تالار وحدت قطعا در عرصه هنر ماندگار خواهد شد.

گفتنی است؛ اسکندر یارنسب مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران از مدیران ملی استان کهگیلویه و بویراحمد است و سیدناصر حسینی نویسنده کتاب پایی که جا ماند نیز از افتخارات استان کهگیلویه و بویراحمد است که در این همایش به ترتیب به عنوان دبیر همایش و مهمان حضور داشتند.

عکس ها: حسن غفاری – سارا عبدالهی (برنا)

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=221314
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما