دوشنبه 16 اسفند 1395 - 8:54

تاثیر شگفت‌انگیز قهوه در پیشگیری از 5 بیماری

مجله بویر نیوز- در تازه‌ترین بررسی محققان بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد، مشخص شد که قهوه تاثیر مثبتی در پیشگیری از برخی بیماری‌ها دارد.

این تحقیقات که روی ۱۳۰ هزار نفر از طرفداران خوردن قهوه انجام شده تاثیر قهوه را در پیشگیری از پنج گروه از بیماری‌ها نشان داده که به شرح زیر است:

قهوه و دیابت قند
قهوه عاملی مبارز در برابر دیابت نوع دوم است. از سوی دیگر قهوه حساسیت پانکراس نسبت به گلوکز را افزایش می دهد. گلوکز با مصرف غذا وارد معده می شود. با مصرف قهوه پانکراس در برابر انتقال قند به خون مقاومت نشان می دهد و تمامی این عوامل باعث کاهش پیشرفت دیابت در بدن می گردد.

قهوه و قلب
خبر خوب دیگر اینکه، مصرف قهوه در حد اعتدال خود به عنوان عاملی محافظ در برابر نارسایی قلبی عمل می کند، تعداد ۳-۴ فنجان قهوه در روز برای سلامتی مناسب است.

قهوه و پارکیسون
خوردن چند فنجان قهوه در روز در حد اعتدال خود به طور مستقیم بر کاهش پیشرفت بیماری پارکیسون کمک می کند. به واسطه مصرف قهوه انتقال سیگنال‌های موثر در پیشرفت بیماری‌های سیستم عصبی کاهش می‌یابد.

قهوه و سرطان کبد
همانطور که در بالا اشاره شد، قهوه منجر به بلوکه کردن راه های سیگنال در بخش های از ارگانسیم بدن می شود که این امر باعث استحکام سلول های کبد در برابر عوارض نوشیدنی های الکلی می گردد و در نتیجه قهوه خطر پیشرفت سرطان کبد را کاهش می دهد. خوردن یک تا دو فنجان قهوه در طول روز تا ۴۰ درصد از گسترش این سرطان در بدن جلوگیری می نماید. نوشیدن بیشتر از سه فنجان در قهوه به صورت روزانه خطر ابتلا به سرطان کبد را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد.

قهوه و سرطان روده بزرگ
بنابر گزارش اسپوتنیک، به عقیده دانشمندان، خطر ابتلا به سرطان روده با مصرف قهوه کاهش می یابد. نوشیدن یک تا دو فنجان قهوه در طول روز تا ۲۶ درصد از گسترش این سرطان در بدن جلوگیری می نماید. نوشیدن بیشتر از سه فنجان در قهوه به صورت روزانه خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=221162
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما