یکشنبه 15 اسفند 1395 - 17:59

سمی خطرناک در آجیل و خشکبار شب عید

مجله بویر نیوز-افراد به منظور تهیه آجیل شب عید خود باید نهایت دقت را به خرج دهند و تنها آن را از شرکت‌های معتبر و دارای مجوز وزارت بهداشت خریداری کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، فرهاد وحید دکترای تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌وگویی در خصوص آجیل شب عید بیان کرد: آجیل ماده‌ای سرشار از پروتئین و کالری است و به نوبه خود محصول مفیدی برای بدن محسوب می‌شود. البته این در صورتی است که به آن نمک و مواد افزودنی اضافه نشده باشد.

وی اظهار داشت: از آنجایی که آجیل مستعد رشد انواع قارچ‌ و باکتری‌ها و بخصوص قارچی به نام آفلاتوکسین است بنابراین افراد باید حتما از مغازه و شرکت‌های معتبر و دارای مجوز وزارت بهداشت نسبت به خرید آجیل شب عید خود اقدام کنند.

وحید تصریح کرد: تولید این سم در آجیل و خشکبار، بویژه پسته که در پوسته قرار دارد، در صورت عدم رعایت نکات لازم و مناسب نگهداری بسیار سریع و ظرف یک هفته تا ۱۰ روز صورت می‌گیرد.

گفتنی است، نگهداری صحیح آجیل و خشکبار و خرید آجیل نو از مواردی است که مردم باید در آستانه سال جدید و افزایش مصرف آجیل به آن توجه کنند زیرا نگهداری نادرست این اقلام می‌تواند باعث تولید سم آفلاتوکسین، به عنوان عامل سرطان زا منجر شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=221050
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما