یکشنبه 15 اسفند 1395 - 10:46

استقبال کم نظیر مردم از غرفه “خرس بلی” کهگیلویه و بویراحمد (+تصاویر)

دبیر اجرایی نهضت سبز زاگرس در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست در تهران، گفت: مردم استقبال بی‌نظیری از غرفه خرس بلی استان در این نمایشگاه داشتند.

به گزارش «بویر نیوز»، امید سجادیان صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست با شعار «اقتصاد سبز، اقتصاد مقاومتی» از ششم تا نهم اسفند ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار شد.

دبیر اجرایی نهضت سبز زاگرس در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شرکت کننده‌هایی از کشورهای آلمان، کره جنوبی، انگلستان، هلند، ایتالیا، دانمارک، چین فرانسه، نروژ، روسیه، اتریش، سوئد، فنلاند، نیوزلند و ژاپن در این نمایشگاه حضور داشتند، افزود: استان ما نیز با غرفه‌ای به نام «خرس بلی» (اشک بلوط) در این نمایشگاه بین‌المللی حضور پیدا کرد.

وی هدف خود از شرکت در این نمایشگاه را معرفی گیاه بومی بلوط عنوان کرد و بیان داشت: میزان تخریب این گونه گیاهی با ارزش در سال‌های اخیر بیشتر از احیای آن شده است.

این مسوول با قدردانی از هاشمی مدیرکل محیط زیست استان که همیشه ما را در این زمینه همراهی می‌کنند، افزود: این غرفه به همت محیط زیست استان برپا شده و در این راستا مدیرکل محیط زیست از این غرفه بازدید داشتند و از نزدیک در جریان امور قرار گرفتند.

این مسوول با یادآوری اینکه سعی کردیم فواید این گیاه مهم  و وابستگی زندگی مردم به وجود آنرا به صورتی قابل لمس برای مردم نشان دهیم، گفت: بلوط یکی از سرمایه‌های اصلی و ضروری زاگرس بوده و نیاز است به صورتی ویژه مورد توجه قرار گرفته و محافظت شود.

سجادیان، نمایش شیوه تکثیر بلوط در نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست را از دیگر اقدامات انجام شده در این غرفه بیان کرد و یادآور شد: روش‌های کاشت و حفاظت از این گونه گیاهی بعد از کاشته شدن را در این مدت آموزش دادیم.

دبیر اجرایی نهضت سبز زاگرس در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سن گیاه بلوط (400 سال)، گفت: اگر این گونه گیاهی از بین برود احیای آن بسیار سخت و زمان‌بر است.

وی، تصریح کرد: تشکل مردم‌نهاد نهضت سبز زاگرس امسال سعی کرد به جای هزینه کردن برای دکور، با اشیای بازیافتی مشکلات حفظ و نگهداری بلوط را به تصویر بکشد تا صدایش را به گوش دوستداران و فعالان محیط زیست برساند.

این مسوول با بیان اینکه غرفه «خرس بلی» تنها غرفه‌ای بود که به صورت تخصصی در مورد بلوط، مشکلات، تهدیدات و معضلات حرف برای گفتن داشت، افزود: بذر بلوط، گلدان، بروشور و تمبر خرس قهوه‌ای به بازدیدکنندگان این غرفه عرضه می‌شد.

سجادیان از استقبال بی‌نظیر مردم و به خصوص دانش‌آموزان از غرفه «خرس بلی» استان  ما در این نمایشگاه خبر داد و بیان داشت: از نظر بازدیدکنندگان غرفه «خرس بلی» بهترین غرفه آموزشی در نمایشگاه بود.

دبیر اجرایی نهضت سبز زاگرس در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حضور و بازدید خانم ابتکار، آقای نجاریون (موسس انجمن رفتگران طبیعت ایران، محمد درویش (مدیر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست) و فعالان محیط زیست از غرفه «خرس بلی» استان ما در تهران، خاطرنشان کرد: این افراد نیز اعتقاد داشتند غرفه «خرس بلی» غرفه‌ای متفاوت و بامحتوا بوده که به صورت اختصاصی در مورد گیاه بلوط کار کرده است.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=220879
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما