یکشنبه 15 اسفند 1395 - 8:10

کاشت نهال توسط معاون اول رئیس جمهور در یاسوج (+تصاویر)

در آستانه فرا رسیدن هفته منابع طبیعی یک اصله نهال توسط معاون اول رئیس‌جمهور در یاسوج کاشته شد.

به گزارش «بویر نیوز»، یاسوج میزبان معاون اول رئیس جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بود.

این مهمانان یک روزه استان از اوایل صبح وارد فرودگاه یاسوج شده و افتتاح فاز دوم کارخانه سیمان مارگون، بازدید از شرکت سینره، بازدید از پروژه محور دهدشت به پاتاوه، شورای اداری و دیدار با فعالان اقتصادی با حضور آنها در یاسوج برگزار شد.

یکی از برنامه‌های مهم اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در یاسوج غرس نهال با حضور محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، استاندار، مدیرکل منابع طبیعی و دیگر مسوولان استانی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج بود.

این برنامه که به مناسبت فرا رسیدن هفته منابع طبیعی انجام شد، با حضور معاون اول رئیس جمهورر و هیات همراه با هدف توسعه فرهنگ درختکاری در استان اجرا شد.

اسحاق جهانگیری در این برنامه ضمن تبریک فرا رسیدن هفته منابع طبیعی، اظهار کرد: منابع طبیعی زیادی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ضرورت دارد از این ظرفیت‌ها و منابع به خوبی استفاده شود.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به وجود بیش از یک میلیون و 200 هزار هکتار جنگل و مرتع در این استان، بر استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها تاکید و کرد و یادآور شد: این ظرفیت مهم و ارزشمند سرمایه غنی برای توسعه و ارتقای استان است.

وی، مشارکت مردم برای حفاظت از منابع طبیعی را از عوامل موثر و اساسی در ماندگاری این منابع عنوان کرد و بیان داشت: حفاظت و صیانت از منابع طبیعی، جنگل‌ها و منابع زیست محیطی از اولویت برنامه‌های توسعه‌ای دولت تدبیر و امید است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به چالش‌های زیست محیطی در بسیاری از استان‌های کشور و منطقه، گفت: این استان به سبب داشتن منابع غنی جنگلی و پوشش گیاهی در بهترین شرایط آب و هوایی زیست محیطی است.

جهانگیری، وجود چنین منابعی را عامل مهمی در کمک به ارتقای اقتصاد استان بیان کرد و افزود: چنین ظرفیتی نقش مهمی در جذب و حضور سرمایه گذاران، گردشگران و در نتیجه کمک به توسعه استان خواهد داشت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=220867
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما