شنبه 14 اسفند 1395 - 12:17

سخنان جهانگیری در مراسم افتتاح یکی از طرح های بزرگ کشور در یاسوج/ از نرخ رشد اقتصادی تا لزوم توجه به کهگیلویه و بویراحمد

گروه سیاسی – معاون اول رئیس‌جمهور گفت: در ۹۵ با وجود رکود و قیمت پایین نفت با اجرای منویات اقتصاد مقاومتی سال درخشانی برای ایران بود.

به گزارش خبرنگار «بویر نیوز»، دکتر اسحاق جهانگیری در مراسم بهره برداری از فاز دوم کارخانه سیمان مارگون با تقدیر از سرمایه گذار این کارخانه بخاطر انتخاب استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: کهگیلویه و بویراحمد به علت داشتن این توانمندی ها و واقع شدن در مجاورت استانهای مهم صنعتی و پرجمعیت کشور از جمله فارس، اصفهان، خوزستان و بوشهر فرصت بسیار مناسبی برای توسعه این استان ایجاد کرده که امیدواریم در این سفر با مشورت و همکاری با مسئولان استان موانع و مشکلاتی که پیش روی توسعه استان است برداریم و به روند رو به رشد و توسعه آن کمک کنیم.

(برای دیدن گزارش تصویری این سفر اینجا یا بر روی عکس کلیک کنید)

وی خاطرنشان کرد: با وجود قیمت پایین نفت توانستیم وضع اقتصادی کشور را به خوبی اداره کنیم.

جهانگیری تاکید کرد: تورم روند کاهشی خود را دارد و به جمع کشورهای با تورم تک رقمی رسیدیم.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به رشد اقتصادی کشور گفت: رشد اقتصادی در ۹۳ مثبت بود و در ۹۴ کم شد اما در ۹۵ مثبت شد و الان به ۶/۸ رسیدیم

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه تا پایان سال به رشد حدود ۸ درصدی برسد، گفت: باید بگویم رشد ما در سطح دنیا کم نظیر بود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه تعهد کرده بودیم ۷۵۰۰ واحد غیر فعال و نیمه فعال تسهیلات دهیم که قریب ۲۲ هزار واحد صنعتی موفق به استفاده از تسهیلات شدند، تاکید کرد: از ۵۴۰۰ طرح صنعتی که وزارت صنعت تعهد کرده بود قریب به ۵۰۰۰ واحد آماده شد.

وی افزود:۳۳ طرح بزرگ را نیز بهره برداری کردیم که سیمان مارگون یکی از آنهاست.

محصولات کشاورزی از جمله گندم را با قیمت بالا خریدیم تا کمک به کشاورزان باشد و باید بگویم ۱۷ و نیم برابر سال ۹۱ به کشاورزان عزیز پول دادیم.

دکتر اسحاق جهانگیری تصریح کرد: بخش خصوصی فعال شده است و توانستیم سرمایه گذاری ۷ میلیارد دلاری خارجی را با اعتماد سازی جلب کنیم

وی افزود: بیش از ۲۰ میلیارد دلار طرح نفت و گاز بهره برداری شد، ۱۲ پتروشیمی افتتاح کردیم

جهانگیری ابراز داشت: برای اولین بار به خودکفایی در محصولات کشاورزی رسیدیم، قبلا صادرات ۶ میلیون تنی گندم را داشتیم الان قریب به ۱۱ و نیم میلیون از کشاورزان خریدیم و به فکر صادرات هستیم.

معاون اول رئیس جمهور ابراز داشت: در آمریکا رییس‌جمهور کشور هر روز می گوید مردم این کشور و آن کشور را راه نمی‌دهیم اما ما کشور را برای سرمایه گذاری خارجی امن کردیم.

وی تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه نفت،گاز و پتروشیمی قابلیت های کلیدی در کشور دارد و باید برای عملیاتی شدن پتروشیمی ها اقدام عملی شود.

جهانگیری تصریح کرد: پذیرفته نیست در استان با این قابلیت های کم نظیر طبیعی فاقد زیرساخت های گردشگری باشد و استاندار و سایر مسئولان باید در این خصوص چاره اندیشی کند.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: زیر ساخت های این استان باید مورد توجه قرار گیرد، امروز عمدا از محور پاتاوه – دهدشت بازدید کردم، با تکمیل این راه دسترسی به بندر امام راحت تر میشود و‌ برای صادرات محصولات این استان نیز خوب است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=220790
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما