شنبه 14 اسفند 1395 - 9:04

اقدام جدید پویش شهر پاک در یاسوج (+تصاویر)

دبیراجرایی تشکل نهضت سبز زاگرس در کهگیلویه و بویراحمد گفت: تشکل مردم نهاد نهضت سبز زاگرس در تلاش است با نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست گامی موثر دراین حوزه بردارد.

مید سجادیان درجمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده دراین حوزه افزود: تاکنون کارهای خوبی در راستای احیا و حفاظت از محیط زیست در استان انجام گرفته است.

به گزارش «بویر نیوز»، این مسئول اجرا و راه اندازی کمپین شهر پاک را از اقدامات مهم این تشکل در راستای حفاظت از محیط زیست بیان کرد و افزود: این پویش برای نخستین بار در استان ما اجرا و تاکنون چند مرحله از آن در یاسوج اجرا شده است.

سجادیان با بیان اینکه این طرح محورهای مختلفی دارد، گفت:سه شنبه بدون کیسه پلاستیکی در هفته های گذشته نیز اجرا شده است.

دبیراجرایی تشکل نهضت سبز زاگرس در کهگیلویه وبویراحمد به اجرای سه شنبه بدون خودرو در یاسوج اشاره کرد و گفت: این اقدام با هدف توسعه و حمایت از شهرپاک اجرا شد.

وی با بیان اینکه این طرح روز سه شنبه دریاسوج برگزارشد، اضافه کرد: تشکل نهضت سبز زاگرس باهمکاری هیات دوچرخه سواری در استان این طرح را دریاسوج اجرا کرد.

این مسئول به حضور 25 دوچرخه سوار دراین برنامه اشاره کرد و یادآور شد: این دوچرخه سواران مسیر پارک بانوان یاسوج را به سمت مرکز شهر، میدان شهدای نیروی انتظامی (ساعت) و از آنجا به طرف میدان جهاد رکاب زده و همین مسیر را برگشتند.

سجادیان ادامه داد: این دوچرخه سواران با کیسه های پارچه ای که در دست داشتند هدف خود را از این اقدام حمایت ازشهرپاک عنوان کردند.

وی توسعه و فراگیرشدن چنین برنامه هایی را نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی همگانی دانست و بر ضرورت فراهم کردن زمینه مشارکت مردم برای توسعه شهرپاک در کهگیلویه و بویراحمد توسط صدا و سیما و رسانه ها تاکید کرد.

مسئول کمیته سه شنبه بدون خودرو در هیات دوچرخه سواری نیز در ادامه با اشاره به ارزش و نقش ورزش در سلامتی گفت: اگر فرهنگ استفاده از دوچرخه نهادینه شود می تواند در توسعه سلامت جامعه و کاهش آلودگی نقش موثری داشته باشد.

علی جهانبازی دود خودروها را ازعوامل مضر برای سلامتی و محیط زیست عنوان کرد و بیان داشت: باید کاری کنیم که از سه شنبه بدون خودرو به هفته، ماه وسال بدون خودرو برسیم.

وی موفقیت چنین برنامه هایی را در گرو فرهنگ سازی و نهادینه شدن این فرهنگ درجامعه دانست و گفت: برای داشتن شهری پاک نیازمند همکاری و مشارکت همه مردم، مسئولان ودستگاه ها هستیم.

جهانبازی ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح ها گامی موثر در راستای حفاظت از محیط زیست و توسعه سلامتی مردم و جامعه برداشته شود.

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=220709
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محمد گفت:

    عالی.امیدوارم با این برنامه ها شاهد شهری پاک وبدون آلودگی زیستی باشیم وهمه مردم خود را در این کار سهیم بدانند

دیدگاه شما