چاپ این برگه

مدیر احمدی نژادی چشم دولت روحانی را روشن کرد!/ پاداش 12 میلیونی یک مدیر در کهگیلویه و بویراحمد به خودش/ 6 میلیون برای معاونین و 600 هزارتومانی برای کارمندان!

گروه اقتصادی – یکی از مدیران کل در استان کهگیلویه و بویراحمد در اقدامی تعجب برانگیز از محل اعتبارات رفاهی برای خودش مبلغ 12 میلیون تومان پرداخت کرده است.
به گزارش «بویر نیوز»، محمدعلی علیمردانی که چندماه قبل به سمت مدیرکلی راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد، از محل کارانه رفاهی که سالانه به کارمندان دولت اختصاص می یابد، 12 میلیون برای خود و قریب به 6 میلیون برای معاونین پرداخت کرده است.
نکته جالب تر اینکه برخی از کارمندان کمتر از یک میلیون تومان و مبالغی نظیر 650 و 700 هزارتومان نیز دریافت کرده اند که همین تبعیض باعث اعتراضاتی زیادی در راه و شهرسازی استان شده است و یاس و ناامیدی را در کارمندان در آستانه سال نو و البته انتخابات ریاست جمهوری بوجود آورده است.
ماجرا زمانی لو رفت که یکی از کارمندان که مشخص نیست چه کسی است، در اعتراض به این اقدام لیست اسامی و مبالغ دریافتی را نوشت و کپی آن را در تمام اتاق ها پخش کرد که یک نسخه آن نیز به «بویر نیوز» رسیده است و تعدادی از افرادی که در لیست نام آنها دیده می شود اعداد و ارقام مربوط به خودشان را تائید کرده اند.
پس از اینکه این موضوع به گوش همه کارمندان رسید، جو انتقادی بسیار شدیدی شکل گرفت و انتقادات نیز قربانی گرفت و باعث عزل دو کارمند از سمتشان شد که البته بنا به گفته مسئول روابط عمومی هنوز حکمی بر عزل کسی صادر نشده است ولی یکی از مدیران ستادی عزل شده، برکناری خود را تائید کرد و گفت به مدیرکل محترم عرض کردم بر چه اساسی اینگونه کارانه ها را پرداخت کرده اید و ایشا هم گفت هر کسی بر اساس زحمتی که کشیده است و در پاسخ به وی گفتم چطور من که یکسال تمام زحمت کشیده ام و در بسیاری از مواقع از ساعت 7 صبح تا 7 عصر حضور داشته ام کمتر از حقوقم گرفته ام اما شما از راه نرسیده 12 میلیون تومان گرفته اید!؟ و گفتم لطفا دو خط از زحمات خودتان را برایمان بازگو کنید! اصلا مگر در این چندماه که شما مدیر راه و شهرسازی شده اید چه اتفاقی افتاده است!
بر اساس این گزارش، طبق قانون توزیع کارانه در حوزه اختیارات مدیر است و پرداختی ها سقف مشخصی ندارد، اما حداقل آن باید 1 و 2 دهم برابر حقوق کارمندان باشد که این موضوع برای بسیاری از کارمندان رعایت نشده است.
نکته قابل توجه این تصمیم بحث برانگیز آنجاست این کارانه بر حسب تلاش ها و اقدامات سالانه هر اداره کل به آن پرداخت می شود و در واقع بر اساس میزان تلاشی که کارکنان راه و شهرسازی انجام داده اند، مبالغ تعلق می گیرد در حالی که علیمردانی در نیمسال دوم به این سمت منصوب شده است و این مبالغ حاصل تلاش کارمندان و مدیر قبلی بوده است!
یک نکته دیگر اینکه در زمان مدیریت فدایی و جهانگیری دو مدیرکل پیشین راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در دولت تدبیر و امید، تقریبا هیچ اعتراضی به کارانه ها وجود نداشت و همه راضی بودن چرا که میانگین پرداختی ها معقول و بر اساس یک میانگین متناسب پرداخت شده بود و هیچ کارمندی کمتر از 1 میلیون تومان نگرفته بود و بالاترین پرداختی هم قریب به 5 میلیون بود.
این موضوع باعث موجی از یاس و ناامیدی میان پرسنل تلاشگر راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در روزهای آخرسال شده است و اقدام علیمردانی که زمانی مسئولیت یکی از ستادهای شهرستانی احمدی نژاد را برعهده داشت هم در حساب دولت تدبیر و امید نوشته خواهد شد!