سه شنبه 10 اسفند 1395 - 22:49

گلایه آیت الله ملک حسینی از مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد/تاکید بر اجرای عدالت و عدم تبعیض در تخصیص امکانات صرفاً به یک شهرستان خاص!

گروه سلامت- دکتر اورنگ ایلامی، روزهای پرکاری را می گذراند. وی که در روزهای پایانی سال ۹۵ مسئولیت سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد را عهده دار شد، این روزها بیشترین دغدغه خود را پرداخت مطالبات پرسنلی و تقویت ارائه خدمات در حوزه سلامت عنوان قرار داده، برای دست یابی به آن در حال تلاش است.

به گزارش بویرنیوز؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان روز دوشنبه در دیدار با آیت الله ملک حسینی گزارشی از فعالیت های صورت گرفته ارائه نمود و در کنار آن پذیرای مسائل مطرح شده از سوی نماینده ولی فقیه در استان شد.

حضرت آیت الله ملک حسینی در این دیدارگفت: برخی خدمات در تعدادی از حوزه های علوم پزشکی را عده ای اطلاع دارند و بقیه بی خبرند، اجازه ندهید این اتفاق بیفتد و به نحوی عمل کنید که همه مردم از آن اطلاع حاصل کنند.

وی با ذکر مثالی با این عنوان که اگر قرار است دارویی به دست مریض برسد، باید همه آنها بدانند که معاونت مربوطه می تواند حمایت هایی از آنها داشته باشد، ادامه داد: ممکن است مجموعه ای با بیان اینکه «هر کس به ما مراجعه کرده است؛ کمک کردیم» ؛ این پاسخ قانع کننده ای نیست، اما سوال اینجاست که چه شده است که فقط تعداد محدودی مطلع شده و بقیه بی خبرند؟!.

بدترین بی عدالتی در آگاهی و اطلاع رسانی

آیت الله ملک حسینی با تاکید اینکه امروز بدترین بی عدالتی در آگاهی و اطلاع رسانی اتفاق می افتد و همه مظالم، قاچاق ها و غیره به دلیل وجود و یا فقدان اطلاعات هست، ادامه داد: برخی از کسانی که امروزه به ثروت های میلیاردی می رسند به خاطر این هست که از برخی مسائل مطلع می شوند.

وی ادامه داد: بیان اینکه هرکس به ما مراجعه کرده، کمک کردیم، دلیل نمی شود که به بقیه مردم اطلاع رسانی درستی نکنیم.

گلایه از بیمارستان ها

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری به حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی نیز اشاره نمود و خطاب به دکتر ایلامی عنوان نمود: هنوز از بیمارستان های استان گلایه هایی به ما می رسد، انتظار دارم اجازه دهید درخواست ها و نامه های آنها به شما برسد؛ اما این نامه ها و درخواست ها با امضاء باشد.

آیت الله ملک حسینی افزود: وقتی نامه ها، بی امضاء شد، تهمت و دروغ در آن زیاد می شود و اگر بدانند یک مدیری شنونده دروغ است، دردسرهای زیادی برای او ایجاد می کنند.

وی عنوان نمود: اگر مردم، کارکنان و پرسنل بیمارستان گلایه ای دارند، با اسم بنویسند و اگر می خواهند بدون اسم باشد شفاهی و حضوری به شما انتقال دهند تا دروغ گوها به امید «دروغ شنوی مدیر» زبانشان به دروغ باز نشود و راست ها به درستی به شما برسد.

تاکید بر شاخص های علمی و مهارتی

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برای افرادی که برای تصدی مدیریت بیمارستان های جدیدالتاسیس و فعلی در نظر گرفته می شود، شاخص های علمی و مهارتی محکمی برای آنها در نظر بگیرید و اگر سخت گیری شود و بفهمند که این سخت گیری به لحاظ بهبود شرایط آینده است، دیگر بهانه تراشی نمی کنند، اما اگر «سهل گیری» شود و هر کسی نگاه کند که به چه سهولتی به آنجا پاگذاشته؛ وضعیت دیگری رقم می خورد.

آیت الله ملک حسینی با درخواست از دکتر ایلامی مبنی بر توجه ویژه به مناطق محروم تر استان از جمله لنده و بهمئی ، به هجمه دیگری اشاره نمود و تاکید کرد: مناطق محروم از جمله لنده و بهمئی مورد غفلت مدیریتی شما قرار نگیرد، اگر چه دیدگاهی که اکنون مطرح می شود این است که می گویند، یاسوج امکانات دارد و به جاهای دیگر برسید، در حالی که جمعیت از سایر نقاط استان به یاسوج آمده و تراکم جمعیتی در اینجاست. انتظار داریم در برابر این هجمه ها هم مقاومت کنید.

اهمیت شاخص محوری در حوزه سلامت

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه مجددا بر توجه به شاخص ها به عنوان مولفه ای مهم تاکید نموده و ادامه داد: اگر دیدید کارشناس شما، با نگاه قومیتی و شهرستانی شاخص ها را تعریف کرد؛ بدون تعارف او را کنار بگذارید.

به نزاع ها پایان دهید

آیت الله ملک حسینی یادآور شد: در این مدت نزاع هایی از جمله تاسیس بیمارستان در برخی شهرستان ها به شما خواهد رسید – و شاید هم رسیده باشد- به این نزاع ها پایان بدهید.

وی ادامه داد: اگر شاخص مرکز شهرستان و یا جمعیت است بر اساس آن عمل کنید، شما محدودیت امکانات دارید و نمی توانید به دو منطقه وعده احداث بیمارستان بدهید.

وی اظهار نمود: به شوراها و افراد فرهیخته تاکید کنید که شاخص های تعریف شده ملی در نظام سلامت مشخص هست و من سیاست های دولتم را اعمال می کنم، در این راستا اگر هم مقاومت کردند، عدول نکنید.

گلایه از عملکرد مجمع خیرین سلامت

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با گلایه از عملکرد مجمع خیرین سلامت استان و فعالیت های صورت گرفته در این مدت خطاب به دکتر ایلامی عنوان نمود: هر چند وظیفه و رسالت اصلی شما نیست؛ اما بدانید این مجمع(خیرین سلامت استان) چه کارهایی را انجام می دهند؟

وی با تاکید بر اینکه آخرین گزارش عملکرد را دو سال پیش از نماینده ای از این مجمع شنیدم و آن هم عملکرد خیرین استان بود نه این مجمع، و از آن گزارش هم انتقاد کردم، تاکید نمود: منبعد، موارد فعالیت ها را از آنها بگیرید ( کارشناسی منطبق با سطح بندی خدمات باشد) چون در نهایت باید (پروژه ) تحویل حوزه مدیریتی شما شود و آنها هم بدانند که فعالیت ها و عملکرد آنها رصد می شود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان این دیدار بر تمایل خود از بازدید سرزده از بیمارستان های استان تاکید نمود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=220244
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. اهل سیاست گفت:

    در علوم پزشکی این سرپرست جدید را آوردن که کاری به ضوابط نداشتن باشه فقط از نماینده ها تبعیت کنه تمام.

    • پاسخ گفت:

      اتفاقا تا الان علی رغم حضور در روزهای پایانی دولت عملکرد خوبی داشت. تغییراتی هم که انجام داد ضرورت داشت، مگه معاونین قبلی گزینه های نمایندگان نبودند؟!!!!! تعامل در حوزه سلامت ضروری است.

  2. ج گفت:

    آیا ایلامی می تونه جلوی پارتی بازیها و تبعیض ها ایستادگی کنه! من که چشمم آب نمی خوره.

  3. ناشناس گفت:

    وضعیت بهداشت و درمان از بالا تا پایین اسفناک شده و همه دنبال سهم خواهی در عزل و نصبن و از کار و مدیریت و پیگیری مشکلات مردم هیچ خبری نیست. ریاست دانشگاه هم مجری اوامر نماینده هاست.
    بویرنیوز لطفا یه گزارش از حال و روز ناخوش ما در علوم پزشکی استان تهیه کنید.

  4. همکار گفت:

    تا حاج جوکار مدیر مشارکت اجتماعی بود که خیرین سلامت خوب فعالیت داشتند الان که کسی اومده شده مسول مشارکت مردم که هیچ تجربه ای نداره
    کلا علوم پزشکی در همه زمینه ها عقب گرد داره.

  5. مرتضوی گفت:

    حضرت آیت الله بسیار توصیه های خوبی داشتند
    ولی متاسفانه در علوم پزشکی استان براساس نظر فلان نماینده تصمیم گیری می شه که چه عزل و نصبی باشه و یا چه امکاناتی به کجا داده بشه یا نشه.

  6. مخالف تبعیض گفت:

    اون شهرستان خاص الان بطور ویژه و خاص خاص در همه انتصابات و امکانات بالاترین سهم را داره.
    دو سوم مال اونا و یک سوم بقیه استان این برنامه جدید علوم پزشکی استانه.

  7. ا. کشاورز گفت:

    علوم پزشکی طوری بی سر و سامان شده که سریعا نیاز به تغییر هست و فکر نکنم این سرپرست بیش از چند ماه بتونه با تکیه بر نماینده ها دوام بیاره.

    • پاسخ گفت:

      با تکیه بر توانایی های خود و تیم مدیریتی اش در حال فعالیت می باشد. بنده خدا دو ماه نیسست مسئولیت پذیرفته انتظار دارید این آخر سالی که باید هم و غم خود را بر مسائل پرسنلی بگذارد چه کاری را انجام دهد؟! انصاف هم خوب چیزی است

  8. شقایق گفت:

    با تعارف و وعده وعید مشکلی حل نمیشه. خود آیت الله ملک حسینی خوب می داند که چه خبر است. به خدا به افرادی میدان داده میشه که بیلان کاری یک ساله شون را یک نفر در نصف روز انجام میدهد . این میدان دادن ها باعث بی انگیزه شدن افراد کاری میشود. آخرش دودش به چشم همه میرود. متاسفانه خیلی زود دیر میشود و زمان هم به عقب بر نمی گردد و خشک و تر باهم میسورند.

  9. ناشناس گفت:

    درود فراوان/ واقعا همه مشکلات از تبعیض برای همون شهرستان خاص هست.

  10. ک.الف گفت:

    باتوجه به رشد بیماری اسم والرژی مخصوصا درکودکان بهتراست که علوم پزشکی استان درجهت افزایش تعداد فوق تخصص این رشته اقدام کند

  11. محمود گفت:

    درود بر روشنگری آیت‌الله ملک حسینی
    درود بر اطلاع رسانی و شفاف سازی بویرنیوز
    همه باید با تبعیض مبارزه کنند

  12. ب و د گفت:

    گلایه های به حق و بجایی بود. امان از تبعیض که دیگه غیرقابل تحمل داره می شه.

دیدگاه شما