سه شنبه 10 اسفند 1395 - 19:43

هفته پرکار رئیس بهزیستی در دیدارهای بین المللی

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور هفته پرکاری را در زمینه دیدارهای با مسئولان خارجی داشت.

به گزارش بویر نیوز به نقل از خبرگزاری «یوپنا»، انوشیروان محسنی بندپی طی چند روز گذشته دیدارهای مختلفی با مسئولان خارجی داشت که بنظر می رسد بعد از اجرای موفق چند طرح ملی و اقدامات اساسی در راستای ماموریت های این سازمان و همچنین توجه ویژه به پیشگیری در استان ها، برنامه بعدی خود را در این زمینه تدارک دیده است

محسنی بندپی ابتدا با سفیر ژاپن دیدار کرد و ضمن انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک در راستای تجهیز شدن مرکز توانبخشی امام رضا(ع)، زمینه اجرای طرح GGP و برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارشناسان بهزیستی در کشور ژاپن را فراهم کرد.

محسنی بندپی همچنین مورد تقدیر نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و در دیدار با نماینده این سازمان بر همکاری بین‌بخشی با دفاتر سازمان ملل تاکید تاکید شد.

در ادامه سلسله دیدار های بین المللی رئیس سازمان بهزیستی، وی با رئیس موسسه kare ایرلند دیدار کرد و طی این جلسه به تبادل تجربیات بین ایران و ایرلند در راستای حمایت شغلی و توانمندسازی افراد دارای معلولیت پرداخته شد.

تبادل تجربیات بین ایران و ژاپن در قالب اجرای طرح GGP

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک با سفارت ژاپن در راستای تجهیز شدن مرکز توانبخشی امام رضا(ع) استان کرمانشاه، بهزیستی را یک نهاد تخصصی به منظور ارائه خدمات توانبخشی و توانمندسازی به جامعه هدف عنوان کرد و گفت: درصددیم با استفاده از تجربه کشور ژاپن گام‌های موثرتری برای زندگی راحت‌تر و جامعه‌پذیری بهتر جامعه هدف برداریم.

 

انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارشناسان بهزیستی در کشور ژاپن، افزود: طی سال‌های اخیر همکاران ما دوره‌های آموزشی متعددی را در راستای ارتقای خدمات به جامعه هدف گذراندند و اینک نیز شاهد برگزاری دورههایی با موضوعات توانمندسازی، آموزش شغلی افراد، ارتقاء دانش متخصصین ژنتیک در کشور هستیم.

در ادامه سفیر کشور ژاپن با اشاره به اجرای طرح GGP به منظور امدادرسانی برای رفع نیازهای جامعه هدف بهزیستی، گفت: سفارت ژاپن در سال های 2015 و 2016 پروژه هایی را در زمینه های آموزشی، مراقبت های بهداشتی اولیه، بهزیستی و توسعه تعاونی های روستایی را اجرایی کرده است و تمام تلاش خود را برای به پایان رساندن این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن بکار گیریم.

کٌبایاشی» هدف از انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک با بهزیستی را امدادرسانی به قشر آسیب پذیر عنوان کرد و در پایان یادآور شد: امیدوارم وضعیت سلامت معلولین استان کرمانشاه با استفاده از تجهیزات جدید فیزیوتراپی روز به روز بهبود یابد.

تقدیر نماینده سازمان جهانی بهداشت از اقدامات سازمان بهزیستی

ثمین صدیق نماینده سازمان جهانی بهداشت WHO در جمهوری اسلامی ایران با انوشیروان محسنی‌بندپی معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور دیدار کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز در دیدار با نماینده سازمان جهانی بهداشت WHO در جمهوری اسلامی ایران بر تقویت همکاری‌های دو جانبه تاکید کرد و گفت: بهزیستی پس از پیروزی انقلاب اسلامی از ادغام ۱۶ NGO در ابعاد مختلفی همچون توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، نگهداری و آموزش کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، پیشگیری از بروز و شیوع آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی معلولان و … اقدامات وسیعی انجام داده است.

محسنی‌بندپی با بیان اینکه توصیه سازمان جهانی بهداشت را به عنوان یک راهبرد در برنامه عملیاتی خود گنجانده‌ایم، گفت: در حال حاضر ۲۳.۴ درصد جمعیت کشور در رده سنی ۱۵ تا ۶۴ سال دچار اختلالات روانی هستند که در این راستا یکهزار و ۶۰۰ مرکز مشاوره سلامت روان با بهزیستی همکاری می‌کنند.

وی پیشگیری از بروز و شیوع معلولیت‌ها، تحقق سلامت روان، حمایت از سالمندان و توانمندسازی جامعه هدف را از اقدامات بهزیستی برشمرد و گفت: امسال ۷۵ درصد از کودکان زیر یکسال غربالگری شنوایی شدند و ۷۸ درصد آمبلیوپی بینایی صورت پذیرفت.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه غربالگری ژنتیک ازدواج را در حکم برنامه ششم توسعه اجباری کردیم، به جمعیت ۸.۲ درصدی سالمندان در جامعه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با متقاعدسازی دولت و مجلس دبیرخانه شورای ملی سالمندان را در بهزیستی مستقر کردیم.

در ادامه نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه WHO صرفا همکاری خود را با وزارت بهداشت محدود نمی‌کند، گفت: ما با تمامی سازمان‌ها و نهادهایی که با سلامت مردم سروکار دارند، همکاری می‌کنیم؛ این در حالی است که اقدامات بهزیستی در حوزه‌های پوشش‌دهی جای تقدیر و تشکر دارد.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تصویب اهداف توسعه پایدار در ۲۰۱۵، گفت: پوشش‌دهی ریشه‌ای مولفه‌های سلامت بسیار مهم است و در راستای ارتقاء کمی و کیفی خدمات بهزیستی از اقداماتی چون انتقال تجربیات کشورهای موفق، تدوین برنامه استراتژیک همراستا با اجرای برنامه ششم توسعه، ایجاد ارتباط و تعامل بین‌بخشی با دیگر دفاتر سازمان ملل و آموزش فروگذاری نخواهیم کرد.

تبادل تجربیات بین ایران و ایرلند در راستای حمایت شغلی و توانمندسازی افراد دارای معلولیت

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در دیدار با کریستفر لینچ رئیس موسسه kare از ایرلند با بیان اینکه مهمترین راهبرد حال حاضر فراهم کردن فرصت شغلی و توانمندسازی افراد دارای معلولیت است، گفت: امیدواریم در تعامل و تبادل دوجانبه ایران و ایرلند ضمن ترویج حمایت شغلی جامعه هدف حضور آنها در مجامع و ارتقاء اعتماد به نفس آنها را هموار کنیم.

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=220201
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما