یکشنبه 8 اسفند 1395 - 19:49

موضع گیری رئیس جدید دانشگاه آزاد یاسوج در خصوص تشکل های دانشجویی/از سرانجام پردیس دانشگاه آزاد تا نحوه برخورد دانشگاه با انتخابات 96!

در قانون و اساسنامه دانشگاه ها، تعریف نشده که این مراکز باشگاه های سیاسی شوند، هرچند از تشکل ها در صورتیکه در مسیر قانون حرکت کنند حمایت خواهیم کرد اما در سوی دیگر قضیه اجازه نخواهیم داد دانشگاه آزاد یاسوج باشگاه سیاسی شود

گروه دانشگاه- آرمین محمودی در خصوص حواشی و عدم استفاده از پردیس دانشگاه آزاد اینطور گفت: پردیس دانشگاه آزاد یاسوج قریب به 90درصد پیشرفت فیزیکی دارد و فعلا در فاز اول هدف تکمیل عملیات اجرایی آن است.

به گزارش بویرنیوز، رئیس دانشگاه آزاد یاسوج با اشاره به اینکه تصمیم نهایی در هر موردی با هیئت امنای دانشگاه است، گفت: در پردیس دانشگاه آزاد 180 میلیارد تومان هزینه شده و باید بگویم ابداً بحث فروش در کار نیست، هدف استفاده بهینه از پردیس و سرمایه های آن است و با هماهنگی هایی که با دانشگاه دولتی شده ایجاد پارک علم و فناوری استان را در این مکان عملیاتی میکنیم.

وی بیان کرد: در سالهای اخیر بخاطر سیاست های جمعیتی و کاهش دانش آموزان به تبع کاهش دانشجوها و خالی ماندن صندلی های دانشگاه ها را شاهد بودیم اما الان با آماری که آموزش و پرورش داده جمعیت دانش آموزان رو به فزونی رفته و در چند سال آینده این ظرفیت خالی دانشگاه ها نیز استفاده خواهد شد.

مقام ارشد دانشگاه آزاد یاسوج در خصوص تشکل های دانشجویی و سیاسی شدن فضای دانشگاه آزاد هم اینطور پاسخ داد: تشکل های دانشجویی عضو جدایی ناپذیر دانشگاه هستند و حرکت و فعالیتشان در راستای پویایی و نشاط دانشگاه است و بدون شک با وجود ساز و کارهای منطقی بالندگی و پویایی را به ارمغان می آورند و قطعاً در نبود این تشکل ها بدون شک افول و رخوت را شاهد خواهیم بود.

محمودی تصریح کرد: در قانون و اساسنامه دانشگاه ها، تعریف نشده که این مراکز باشگاه های سیاسی شوند، هرچند از تشکل ها در صورتیکه در مسیر قانون حرکت کنند حمایت خواهیم کرد اما در سوی دیگر قضیه اجازه نخواهیم داد دانشگاه آزاد یاسوج باشگاه سیاسی شود چرا که این مساله به نفع هیچکس نخواهد بود.

وی به نقش محوری پژوهش و آموزش در دانشگاه آزاد یاسوج هم اشاره کرد و گفت: پژو هش و آموزش را میتوان قلب و مغز دانشگاه دانست، در رویکرد جدید علاوه بر تکیه بر پژوهش و دانش نظری به تجاری سازی و استفاده اقتصادی از یافته های دانشجویان نیز خواهیم پرداخت و اصولا در دانشگاه آزاد به واسطه استقال مالی اجرایی شدن این رویکرد را ملموس تر خواهیم دید.

رئیس دانشگاه یاسوج در رابطه با انتخابات 96 و اثرگذاری احتمالی دانشگاه در این  مورد هم اینطور عنوان کرد: ما تابع مصوبات سازمان مرکزی دانشگاه آزاد هستیم و بدون شک حرکت در مسیر اجرای قانون و منشور دانشگاه را سرلوحه اقداماتمان داریم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=219750
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دانشجو گفت:

    بویر نیوز خواهش میکنم صدای حق و عدالت رو نشر بدید نباید نظرات رو از صافی بگذرونید فقط تعریف و تمجیدهاشو انتخاب کنید.ما به شما اعتماد کردیم

دیدگاه شما