یکشنبه 8 اسفند 1395 - 14:00

درگیری شدید لفظی بین محمود صادقی و علی لاریجانی در مجلس (+جزئیات)

محمود صادقی و علی لاریجانی در جلسه علنی امروز مجلس برای دقایقی درباره سطح اختیار نمایندگان با یکدیگر بحث کردند.

به گزارش بویرنیوز، محمودصادقی درنشست علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی، در تذکر آیین‌نامه‌ای گفت:ابتدا که به عنوان نماینده وارد مجلس شدیم برخی از نمایندگان قدیمی عباراتی می‌گفتند که معنای آن را نمی‌فهمیدیم و اکنون کم کم متوجه می‌شویم. می‌گفتند ما ابتدا که نماینده شدیم فکر می‌کردیم فاعل به اختیاریم، در انتهای نمایندگی متوجه شدیم که مفعول به اضطرار هستیم.

لاریجانی خطاب به صادقی گفت: کدام نماینده قدیمی این حرف‌ها را به شما گفته است، باید اسم آن نماینده را ذکر کنید، شما با لفظی که بکار بردید شأن مجلس را ضایع می کنید.

او خطاب به نمایندگان ادامه داد: الان نمایندگان مجلس شما تصمیم می‌گیرید یا فاعل به اختیار هستید؟ چرا اینگونه صحبت می‌کنید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: بنده در خصوص تبصره ۲۱ پیشنهاد رفع ابهام دادم که شما این پیشنهاد را قبول نکردید. در خصوص استفاده از منابع صندوق توسعه ملی اعتراضاتی از سوی نمایندگان بود که شما می‌فرمایید اذن مقام معظم رهبری در این رابطه است. ما معتقد و مطیع ولایت هستیم اما شما مسائل را به طور شخصی رفع و رجوع می‌کنید در حالی که باید به طور شفاف اعلام شود که در چه مواردی مقام معظم رهبری اذن می‌دهند.

صادقی ادامه داد: به عنوان مثال اختصاص صد میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به صداوسیما که باید ذخیره‌ای برای نسل آینده کشور باشد چه توجیهی دارد؟

لاریجانی در پاسخ به تذکر صادقی نماینده تهران گفت: من به عنوان رئیس مجلس مواردی را که از طرف دولت در لایحه ذکر شده بود را بررسی کردم و بنده در حاشیه آن نوشته بودم این موضوعات خلاف قانون است اما بعد آقایان گفتند ممکن است مقام معظم رهبری اجازه بدهد.

رئیس مجلس ادامه داد: بنده در این رابطه سوال کردم و بعد از مدتی دفتر مقام معظم رهبری بیان کردند که تا سطوحی می‌توانید این کار را انجام دهید بنابراین اذنی در این رابطه داده شد البته اگر شما رأی ندهید این قابل پذیرش است اما زمانی که رأی داده شده است مانعی در این رابطه وجود ندارد.

او ادامه داد: در خصوص موضوع ابهام در رابطه با ماده ۲۱ نیز مطرح کرده بودید بنده موضوع را بررسی کردم و متوجه شدم ابهامی در این رابطه وجود ندارد بنابراین شما می‌توانستید پیشنهاد حذف مانند بقیه دهید اما واقعا ابهامی در این رابطه وجود نداشت و خواهشا لفظی را که فرمودید اصلاح کنید به دلیل اینکه خودتان با دست خودتان مجلس را تضعیف نکنید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=219660
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. نادری اموزش وپرورش استان گفت:

    درود برصادقی شجاع ونترس

  2. ناشناس گفت:

    صداوسیما بودجه میخواد چکار وقتی با دروغ هاش و جناب داری یه طرفه مخاطباش رو از دست داده؟؟؟جای اینکه به مملکت و کار وکالای ایرانی برسه.میره سوریه و لبنان و…وقتی کالای ایرانی میاد جلو دوربین مات میشه که تبلیغ نباشه اما محصولات اپل و ام اس ای و…
    وقتی میگن رسانه ملی یعنی مال کل مملکت.حالا روحانی ودولت رو هم تخریب کردی چی گیرت میاد.الان نسل ارتباطات و همه از راست و دروغ همه چی خبردارند.

  3. ک.الف گفت:

    مگه خروجی صداوسیما ماچیست؟ببینیدچطورمردم مملکت ما دارن برای اوقات فراغت خودچطوربه شبکه های فارسی زبان پناه میبرند.میلباردها هزینه تبلیغ میگیرندوهنوزبایدازپول بیت المال به دهانشان ریخته شود.مگه دیگراحادمردم مشکل ندارند؟

  4. ناشناس گفت:

    درود بر صادقی چقدر صریح و بی پرده حرفشو میزنه احسنت به این میگن مرد ٬بقیه نماینده ها یاد بگیرن که یبار همه ندیدیم تصویری ازشون پخش بشه که تو مجلس حرفی زده باشن

دیدگاه شما