یکشنبه 8 اسفند 1395 - 14:09

معضل قطعی مکرر برق سی سخت

فرقی نمی کند باران ببارد، برف ببارد و یا هوا صاف باشد، در هر صورت قطعی برق سی سخت قطعی است!

به گزارش بویر نیوز، نوسانات و قطعی برق شهر سی سخت رفته رفته به معضلی جدی برای شهروندان و آندسته از کسبه و بازاریانی تبدیل می شود که بخشی از کسب و کار و یا درآمدشان به برق وابسته است.

شهر سی سخت طی سالیان گذشته عمدتا در فصل زمستان و هنگام بارش برف و باران شاهد قطعی های مکرری بوده که گاه حتی خسارات مالی به وسایل برقی شهروندان وارد شده است.

افت ولتاژ برق سی سخت که اخیرا برای برخی تجهیزات در دستگاه ها مانند پمپ سی. ان.جی مشکلاتی به وجود آورده بود موجب شد تا چند ماهی بخشی از نبض شهر از کار بیافتد، مسئله ای که کشمکش آن بین شرکت برق و شهرداری سی سخت موجب تعطیلی چند ماهه تنها سی ان جی شهرستان شد.

از طرف دیگر خراب شدن برخی از وسایل مانند یخچال مغازه ها و برخی خانه ها طی چند ماه گذشته و اعتراض شهروندان به این موضوع به صورتجلسه این از دست خرابی ها توسط شرکت برق ختم شد.

مسئله قطعی های مکرر برق سی سخت که پیش از این یوسف آبسالان رییس شرکت برق شهرستان دنا علت آن را عبور خط انتقال شهر سی سخت از بخشهایی از شهر یاسوج و روستاهای مسیر سی سخت به یاسوج عنوان کرده بود همچنان به عنوان یک چالش در شهر سی سخت به قوت خود باقی است.

در همین رابطه آبسالان رییس شرکت برق شهرستان دنا با بیان اینکه از 10 مگاوات برق ایستگاه تل خسرو در خط یاسوج به سی سخت تنها دو مگاوات سهم سی سخت می شود گفت:کلیه قطعی های اخیر به علت عبور این خط از شهر یاسوج بوده که در این مسیر قطعی ها اتفاق می افتاد.

آبسالان با بیان اینکه در صورت وقوع هر حادثه ای در این خط در نهایت برق سی سخت از مدار خارج می شود افزود: با نصب کلید خریداری شده بر روی پست تبدیل زیر پمپ بنزین بخشی از این مشکلات به صورت موقت رفع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه احداث پست فوق توزیع برق در منطقه دشت بازار از ضروریات تامین برق پایدار در شهرستان است ابراز کرد:احداث این ایستگاه برق با وزارت نیرو و برق منطقه ای است که چندین میلیارد نیز هزینه در بر دارد.

رییس شرکت برق دنا ابراز کرد:برق منطقه ای در حال پیگیری برای خرید زمین مناسب جهت احداث ایستگاه برق در منطقه دشت بازار است که امیدواریم عملیات اجرایی آن به زودی شروع شود.

منبع: سفیردنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=219657
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما