یکشنبه 8 اسفند 1395 - 13:24

رئیس مرکز هنرهای نمایشی در یاسوج غافلگیر شد!

رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در یاسوج گفت: برگزاری سریع جشنواره تئاتر مردمی بچه های مسجد در کهگیلویه و بویراحمد به عنوان اولین استان کشور همه ما را در مرکز غافلگیر کرد .


به گزارش روابط عمومی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد با حضور کورش زارعی رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری مراسم اختتامیه اولین جشنواره استانی تئاتر بچه‌های مسجد و همچنین افتتاحیه دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در این مراسم  زارعی با بیان اینکه اولین دفتر تئاتر مردمی در استان مازندران راه‌اندازی شده است، افزود: امروز نیز توفیقی بود تا اولین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد را در یاسوج برگزار کنی و هفته آینده نیز دومین جشنواره تئاتر مردمی بچه های مسجد ددر استان مازندران برگزار می شود .
زارعی در ادامه به اتفاقات  ناخوشایند تئاتر کشور و جدا شدن مسیر این تئاتر از مردم را یادآور شد و گفت:   تئاتر بدون مردم موفق نخواهد بود و باید طوری عمل کنیم که مردم و مخاطب به تئاتر برگردند .
رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه تماشاخانه تهران که همواره پر از دوستداران و علاقه‌مندان به تئاتر بود نیز خالی از تماشاگر شده است، افزود: دیگر خبری از آن سالن‌های مملو از تماشاگر نیست.
وی فاصله گرفتن از مردم را دلیل این مشکل بزرگ در تئاتر کشور ذکر کرد و افزود:  ما از مردم فاصله گرفتیم و دغدغه آنها را روی صحنه نمی آوریم که امیدوارم با راه اندازی دفتر تئاتر بچه های مسجد شاهد رقم خوردن اتفاقات خوبی برای تئاتر کشور باشیم .
زارعی خواستار توجه به جغرافیا و فرهنگ اصیل و ناب در تئاتر استان‌ها شد و افزود : متاسفانه ها تئاتر تمام استان ها مانند هم است و هیچ تفاوتی با هم ندارند چرا که همه ادای همدیگر را در می اورند در حالی که باید هر استانی تئاتر خود را داشته باشد.
وی گفت : اما در مقابل تئاتری در یزد به نمایش در می‌آید که 4 تا 5 ماه روی صحنه است زیرا در آن به زبان خودشان و با فرهنگ یزدی‌ها و با آداب و رسوم خود آن‌ها تئاتر ساخته می‌شود و به نمایش درمی‌آید.
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور در پایان گفت: این مرکز در سال آینده  از حضور و اجرای عمومی  تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد در مهرواره تئاتردر تهران حمایت خواهد کرد .

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=219628
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما