یکشنبه 8 اسفند 1395 - 10:16

دلیل سالن‌های بدون تماشاگر تئاتر در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: روزگاری سالن نداشتیم اما تماشاگر تئاتر زیاد بود، امروز سالن‌های متعدد هست و تماشاگر نداریم.


به گزارش بویر نیوز، با حضور مسؤولانی از حوزه هنری کشور، مسؤولان استانی، هنرمندان تئاتر استان و همچنین اصحاب رسانه و مطبوعات اختتامیه اولین جشنواره استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد و همچنن آیین افتتاحیه دفتر مردمی بچه‌های مسجد در این استان برگزار شد.

در این آیین محمدشریف اسلامی رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 20 متن به دبیرخانه جشنواره رسید، اظهار کرد: در این میان تعداد 14 اثر برگزیده شدند و تعداد 9 اثر به جشنواره راه پیدا کرد.

این مسؤول فرهنگی و هنری در استان افزود: برای رشد و شکوفایی هنرمندان عرصه تئاتر این اقدام انجام شد و حدود 90 درصد از کسانی که در این جشنواره حضور دارند از پرورش یافتگان حوزه هنری هستند.

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با این اقدام نسل جدید به تئاتر استان راه خواهند یافت و در آینده نزدیک ثمره آن را خواهیم دید.

این هنرمند و رئیس حوزه هنری استان تصریح کرد: در یک دهه گذشته تئاتر استان ما دچار یک عقب‌گرد شد و در روزگاری که در این استان و شهر یاسوج سالنی برای اجرا نبود اما تماشاگران حضور گسترده داشتند ولی اکنون که سالن‌های متعددی در استان داریم خبری از آن تماشاگر نیست.

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهارات خود در جمع مسؤولان و هنرمندان تصریح کرد: تئاتر ما اکنون زنده و پویا نیست چون تماشاگر نداریم و راه مردم از تئاتر جدا شده است.

اسلامی که در آیین افتتاحیه دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد سخن می‌گفت افزود: نقش مربی را برای مردم و علاقه‌مندان به تئاتر ایفا نکرده‌ایم و جان کلام اینکه راه خود را از آن‌ها جدا ساخته‌ایم.

این مسوول با ابراز امیدواری از این که تئاتر مردمی بچه‌های مسجد بتواند این شکاف و خلا را پر کند تصریح کرد: عیب ما این بود که تلاش کردیم شبیه دیگران باشیم و اصالت‌های خود را در تئاتر کنار گذاشتیم که نتیجه آن جدایی تماشاگر از تئاتر شد.

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود خاطرنشان کرد: آن‌ها که در تئاتر استان راهی را برگزیدند که شبیه دیگران باشند اکنون در تئاتر کشور دیده نمی شوند.

وی از لزوم استفاده از ظرفیت‌های دینی به خصوص مسجد در حوزه هنر و تئاتر سخن به میان آورد و گفت: باید بچه‌های مسجد را متوجه ابزار مهم هنر برای ترویج فرهنگ اسلامی کرد.

اسلامی در ادامه با قدردانی از حضور کورش زارعی رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری برای حضور در این استان از وی خواست تا در زمینه آموزش و اعزام اساتید تئاتر به این استان، حوزه هنری را یاری کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=219602
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما