جمعه 6 اسفند 1395 - 21:23

انتقاد صریح یک امام جمعه از عروسی‌ها و جشن‌های مختلط/ ماجرای استعفای وزاری احمدی‌نژاد در خانه نشینی 11 روزه

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

ماجرای استعفای وزاری احمدی‌نژاد در خانه نشینی 11 روزه

محمد مهدی زاهدی وزیر علوم محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرآنلاین روایتی از ماجرای خانه‌نشینی یازده روزه محمود احمدی‌نژاد بیان کرد. او در پاسخ به این سوال که «شما این اتفاق را رودررویی با رهبر می‌دانستید؟» می‌گوید: آقای احمدی‌نژاد هرگز این حرف را نگفت. آیت الله یزدی یک مصاحبه داشتند و گفتند که در آن زمان به دیدار آقای احمدی‌نژاد رفتند و به او گفته اند این کار شما رویارویی با رهبری است. آقای احمدی‌نژاد هیچ موقع این حرف را نزده است. من از درون ایشان اطلاعی ندارم که به چه منظوری بوده است. او همچنین از واکنش وزاری کابینه احمدی‌نژاد به این اقدام گفت: من شنیدم برخی وزرا اعلام استعفا داده بودند اما دقیق نمی‌دانم. یکی از وزرا به من گفت تعدادی آماده استعفا بودند البته اگر ادامه می‌داشت.

فتاح کاندیدای انتخابات نمی‌شود

روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) اعلام کرد که پرویز فتاح رئیس کمیته امداد، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نخواهد شد. ر اطلاعیه روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) در خصوص اعلام نام فتاح به عنوان یکی از نامزدهای انتخابات سال ٩٦ آمده است: پیرو انتشار فهرست نامزدهای پیشنهادی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی و قرار گرفتن نام مهندس سید پرویز فتاح در لیست مذکور، ضمن تشکر از برادران و خواهران عضو موسس و شورای مرکزی آن جبهه و سپاسگزاری از تمامی دوستان و همرزمان ایشان و نیز مردم عزیزی که در طول ماه‌های گذشته جهت کاندیداتوری رئیس کمیته امداد در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده اظهار علاقه کرده‌اند، به استحضارمردم عزیز کشورمان می‌رساند همانگونه که ایشان به صورت مکرر اعلام کرده است، خدمت‌گزاری به اقشار شریف ، محروم و ایتام مظلوم کشور عزیزمان ایران و نیز عملیاتی کردن ماموریت‌های محول شده از سوی رهبری معظم انقلاب را بالاترین توفیق الهی دانسته و تمامی همت خود را برای خدمت به مستضعفان و محرومان به کار خواهد گرفت. در ادامه این اطلاعیه تصریح شده است که « ضمن احترام به جبهه‌ها و جریان‌ها و گروه‌های سیاسی فعال در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یادآوری می‌‌کند مهندس سید پرویز فتاح هیچگونه عضویت و وابستگی به گروه‌ها و جریانات سیاسی ندارند.»

تعداد گوشی‌های هوشمند و جنگ نیابتی داخلی

سرلشکر ایزدی، معاون ستاد کل نیروهای مسلح در آئین اعطای جایزه ملی شهید دکتر رهنمون که در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شد گفت: در حال حاضر ۵۴ میلیون گوشی هوشمند داریم و در داخل دشمن با استفاده از جنگ شناختی و حرکت های اجتماعی به دنبال از بین بردن اتحاد ماست. این برنامه ها با عنوان جنگ نیابتی داخلی صورت گرفته است. جنگ های نیابتی در خارج را انگلیس به وجود آورد و تکفیری ها با حمایت انگلیس به حرکت خود در خاورمیانه ادامه می دهند اما انقلاب شرایط منطقه را به هم زده همانطور که رهبر انقلاب گفتند اگر ما قدر خود را بشناسیم و بدانیم پیروز می شویم. بسیج‌پرس این خبر را منتشر کرد.

واکنش وزیر بهداشت به کلیپ علیه پزشکان

وزیر بهداشت در نشست خبری خود با انتقاد از برخی بی‌اخلاقی‌های رسانه‌ای، به انتشار کلیپی علیه جامعه پزشکی واکنش نشان داد و گفت: انتظار ما از قوه قضاییه این است که حداقل در مواردی از این دست که یک بخش شناسنامه‌دار و مشخص به تخریب می‌پردازد با عوامل این بی‌اخلاقی‌ها برخورد قانونی کند. جامعه پزشکی از آن بخش‌هایی است که اگر اعتماد و اطمینان مردم از آن سلب شود، جایگزینی برای آن نداریم لذا عقلانیت حکم می‌کند که مانع از این تخریب‌ها شویم. با سلب اعتماد مردم از یک بخش، همه کشور زیان می‌بیند. در این کلیپ با ایجاد تشابه بین خودروسازها و پزشکان برچسب‌های ناروا به این قشر خدوم می‌زنند، متاسفانه این کلیپ شناسنامه دارد و برخی جشنواره‌های به اصطلاح ارزشی هم آنها را تکریم کردند. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

انتقاد علم‌الهدی از مدیریت شهری سابق مشهد

آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های نمازجمعه مشهد گفت: شیب شهر ما قبلاً به طرفی بود که در برخی مناطق آقای سرمایه‌دار بر صندلی اتومبیل یک‌میلیاردی تکیه بزند و مدیریت مبلمان شهری گلدان سر گذر او را روزبه‌روز عوض کند که او لذت ببرد اما در حاشیه شهر مردم در منجلاب آب و کثافت زندگی کنند. وی با بیان اینکه ما از این شورای شهر متشکریم که شیب شهر را عوض کرد، گفت: در تعیین قیمت بلیت کاری نکنند که مستضعف حاشیه‌نشین نتواند سوار شود و قطار خالی حرکت کند.فارس این خبر را منتشر کرد.

پافشاری شدید موتلفه روی میرسلیم

محمدنبی حبیبی، دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در دیدار با آیت‌ الله علوی گرگانی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز نامزدهای متعددی برای انتخابات ریاست جمهوری مطرح هستند، اما ما اعتقاد داریم صلاحیت آقای میرسلیم ارجح از همه این افراد است.ایرنا این خبر را منتشر کرد.

جریانی در صنعت کشور پول احزاب سیاسی را تأمین می‌کند

نماینده سابق مجلس در برنامه دست خط گفت: جریانی در صنعت کشور پول احزاب سیاسی را تأمین می‌کند، اصحاب قدرت و ثروت در همه جا رسوخ کردند. باند مافیای قدرت و ثروت را من به چشم خود در صنعت دیدم. تا اندازه‌ای شبکه شدند که هر دولتی سرکار می‌آید در یکی دو ماه اول رابطه را با اعضا برقرار می‌کنند و می‌مانند. هر آدم جدیدی که می‌خواهد وارد شود با اتهام غیرکارشناسی سواد لازم ندارد، بی‌تجربه است و غیره اجازه نمی‌دهند بیاید. انقلاب در اقتصاد ما خیلی رسوخ نکرده است که حقوق نجومی می‌بینیم. کسی که صدمه بزرگ را به اعتماد عمومی مردم زده است باید با شدیدترین وجه با او برخورد کرد می‌خواهد هر کسی در هر جناحی و در هر کسوتی باشد. فارس این خبر را منتشر کرد.

سفیر امارات خلع حجاب شد

امارات متحده عربی نامه‌ای در اعتراض به بی‌احترامی کارکنان فرودگاه ریگا به «هاوانا خلفان عبید علی المدنی» سفیر جدید این کشور و مصونیت دیپلماتیک به وزارت خارجه لتونی، ارسال کرد. هنگامی که سفیر امارات وارد لتونی شد، کارکنان فرودگاه خواستار برداشتن چادر و حجاب وی جهت بازرسی شدند که المدنی به آنها گفت تنها در حضور زنان این کار را انجام می‌دهد. کارکنان فرودگاه نه تنها این امکان را بوجود نیاوردند بلکه به وی توهین کردند. درحال حاضر وزارت خارجه لتونی در حال بررسی برای روشن شدن این موضوع می‌باشد. عصر ایران این خبر را منتشر کرد.

انتقاد صریح یک امام جمعه از عروسی‌ها و جشن‌های مختلط

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به آیه‌ای از قرآن گفت: بهترین زن، زنی است که نامحرم او را ندیده باشد. امروز که گاهی مطلع می‌شویم در همین اصفهان عروسی‌ها و جشن‌ها و مراسم مختلط و مبتذل برگزار می‌شود، آیا می‌توانیم جامعه‌ای داشته باشیم که ذکر بگویند و پاک شوند؟حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی اظهار کرد: یکی از اهداف پیامبران تزکیه نفس انسان است و خداوند در سوره شمس بعد از یازده قسم که بیشترین تعداد قسم در قرآن است می گوید آن کسی رستگار می شود که تزکیه نفس کرده و خود را پاک کرده است.

گلایه محصولی از انتساب دو نامزد لیست جبهه مردمی به پایداری‌ها

قائم مقام جبهه پایداری گفت: جبهه پایداری نامزدی را برای انتخابات ریاست‌جمهوری به جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) معرفی نکرده است و انتساب دو نامزد به جبهه پایداری در رسانه‌ها جای تعجب و گلایه دارد.صادق محصولی در مورد فعالیت گروه ها و جریان های سیاسی اصولگرا برای انتخابات ریاست جمهوری آینده اظهارداشت: ما برای موفقیت همه گروه ها و کسانی که صادقانه به دنبال ترویج ارزش های انقلاب اسلامی هستند از صمیم قلب دعا می کنیم.وی افزود: جبهه پایداری نامزدی را برای انتخابات ریاست جمهوری 96 به جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی معرفی نکرده بنابراین انتصاب دونامزد به جبهه پایداری از مجموعه نامزدهای معرفی شده است از سوی جمنا (ضمن احترام به همگی آنها) در رسانه ها جای تعجب وگلایه دارد.

جای هاشمی پر نمی شود

دبیرکل حزب مردم‌سالاری یادآور شد: آقای احمدی‌نژاد در طول این سال‌ها 9 بار به سازمان ملل رفت اما آقای هاشمی یک بار هم این سفر را نداشت و فقط یک سفر به عربستان سعودی انجام داد که فضای خوبی برای زائران ایرانی پس از آن سفر ایجاد شد. در این شرایط در تمام این سال‌ها هر یک از مقامات خارجی به ایران سفر می‌کرد اول ملاقات با آقای هاشمی را درخواست داشت.کواکبیان در پایان گفت: ممکن است صندلی آقای هاشمی در مجمع تشخیص مصلحت نظام پر شود اما جای ایشان در کشور پر نمی‌شود.

توصیه دختر آیت‌الله هاشمی به اصلاح‌طلبان

فائزه هاشمی صبح امروز در پانزدهمین کنگره حزب مردم‌سالاری گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به کار حزبی و رای مردم اعتقاد داشت و مصداق آن، این است که تنها شخصیتی بود که بیشترین مناصب خود را از رای مردم گرفت. عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه وجود احزاب و حضور مردم مهمترین کاری است که می‌توانیم در ادامه راه آقای هاشمی ادامه دهیم، اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی به وحدت اعتقاد داشتند. بعد از سال 88 تمام تلاش و توان خود را برای به وحدت رساندن مردم گذاشت. عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران ادامه داد: اختلاف‌نظر در جامعه ماطبیعی است. سال‌های سال شاهد هستیم طیف‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب وجود دارد که این دو قطبی بودن در جامعه طبیعی است. فائزه هاشمی با اشاره به بحث آشتی ملی تصریح کرد: من بعید می‌‌دانم نظر آقای خاتمی این باشد که همه یک جور فکر کنند، بلکه ایشان معتقد هستند همه در مدار قانون حرکت کنند و ما شاهد هستیم نزدیک انتخابات برخی بی‌قانونی می‌کنند.او یادآور شد: پایه باید رعایت قانون باشد که وحدت ملی به وجود خواهد آمد وقتی بی‌قانونی وجود داشته باشد، این مسئله متحقق نمی‌شود.

اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها دو لیست خواهند داشت؟

عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت: تا جایی که من در جریان مباحثه های شورای عالی اصلاح طلبان بوده ام، دادن دو لیست برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، مطرح نبوده است.وی با اعلام این خبر که هنوز وارد مصادیق لیست شورای شهر نشده ایم افزود: تا جایی که اطلاع دارم، موضوع ارائه دو لیست از سوی اصلاح طلبان برای انتخابات شوراها، مطرح نشده است.رسولی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا جریان اصلاحات برای بستن لیست شوراهای شهر، حاضر است با جریان اعتدال همکاری کند گفت: اگر حزب اعتدال و توسعه متقاضی ورود به ائتلاف با شورای عالی اصلاح طلبان باشد، مانعی برای پیوستن به این شورا وجود نخواهد داشت.عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان تصریح کرد: هنوز در خصوص چگونگی بستن لیست شورای شهر با جریان اعتدال بحثی نشده است.

نظر کوچک زاده درباره “بقایی”

دولت بهار نوشت: کوچک زاده نماینده سابق مجلس در صفحه اجتماعی خود با اشاره به شکایت بقایی از اشرفی اصفهانی مدعی شد رئیس هیئت تخلفات روحانی مجبور شد از آقای بقای عذرخواهی کند و هر کسی با دقت در همین موضوع به خیلی نتایج درباره آقای بقایی و مومنین می رسد.

کشف و دستگیری ۳ شبکه بزرگ مفاسد اقتصادی

جانشین سازمان اطلاعات سپاه با بیان اینکه ۳ شبکه بزرگ مفاسد اقتصادی با تلاش نیروهای اطلاعات سپاه دستگیر شدند، گفت: در ۳‌ ماه اخیر حدود ۱۵۷ کانال تلگرامی که ارتباط‌های مستهجن برقرار می‌کردند، توسط نیروهای اطلاعات سپاه متلاشی و دستگیر شدند.

سیستم سنتی حوزه توانایی پاسخگویی به مسائل جدید جامعه را ندارد

آیت الله محمدتقی مصباح یزدی ظهر امروز در نشست آینده‌نگری طلاب فرهیخته حوزه علمیه قم که در تالار اجتماعات موسسه امام خمینی(ره) برگزار شد اظهار داشت: امروز مسائل پیچیده‌تر شده، مسائل جدیدی در جامعه به وجود آمده که نیازمند تغییر در روش‌ها و نحوه برخوردها است، تصریح کرد:سیستم سنتی حوزه توانایی پاسخگویی در قبال این گونه مسائل نیست و لازم است تحولی عظیم در شیوه آموزش‌ها را در پیش بگیریم.وی اظهار داشت: تاریخ سینه دردناک ولی عبرت‌آموزی دارد و برای حل مشکلات مهم باید همت داشته باشیم و شروع کنیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=219329
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما