جمعه 6 اسفند 1395 - 20:02

شرایط استفاده از معافیت های مالیاتی؛ افشاگری های تقوی نژاد در مشهد

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: سهم مالیات در کشورهایی که اقتصاد آنها به ما شبیه است ۲ تا ۳ برابر ما بوده و هم اکنون در کشور ما سهم مالیات و عوارض ۷.۳ از درآمد است و باید سهم ما تا پایان برنامه ششم به ۱۱ درصد برسد.
به گزارش بویرنیوز، سید کمال تقوی نژاد ظهر امروز در نشست با فعالان اقتصادی خراسان رضوی که در سالن آمفی تئاتر اتاق بازرگانی  این استان برگزار شد، اظهار داشت: در سفر قبل مطالبی از طرف فعالان اقتصادی خراسان رضوی مطرح شد و بعد از آن بررسی‌هایی انجام دادیم و 2 بخشنامه از ماحصل این جلسات تهیه شد یکی موضوع تسعیر نرخ ارز و صادرات به ریال بوده که بررسی و بخشنامه شده و هم اکنون این موضوع رفع شده نکته دیگری که از خراسان رضوی راهنمایی گرفته و بخشنامه کردیم مسئله صدور پیش فاکتورها که سابق بر این برای آنها مالیات صادر می‌شد و هم اکنون دیگر نمی‌شود.

وی با بیان اینکه فعالان اقتصادی اعتقاد دارند که کشور باید با مالیات اداره شود، خاطرنشان کرد: سهم مالیات در کشورهایی که اقتصاد آنها به ما شبیه است 2 تا 3 برابر ما بوده و هم اکنون در کشور ما سهم مالیات و عوارض 7.3 از درآمد است و باید سهم ما تا پایان برنامه ششم به 11 درصد برسد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: طبیعتاً این سوال مطرح می‌شود که در وضعیت رکود کنونی باید برای رسیدن به میزان سهم 11 درصدی از مالیات آیا باید به فعالان اقتصادی بیشتر فشار وارد شود و پاسخ این است که برای بالا بردن سهم درآمد باید کسانی که فرار مالیاتی انجام می‌دهند شناسایی شوند.

تقوی‌نژاد رشد درآمدها در کل کشور در سال گذشته 30 درصد اعلام کرد و افزود: این میزان در خراسان رضوی 20 درصد بود و ما گلایه‌ای نداریم.

وی با بیان اینکه در ماده 132 قانون مالیات با نرخ صفر برای فعالیت‌های تولیدی و گردشگری ذکر شده است، خاطرنشان کرد: واحدهایی که میزان اشتغال خود را 50 درصد افزایش دهند یک سال به دوره معافیت مالیاتی آنها افزوده می‌شود و شرط آن ارائه اظهارنامه است.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی بیان کرد: اگر کسی به عمد اظهارنامه را نداده باشد از کلیه بخشودگی‌ها محروم می‌شود همچنین 100 درصد صادرات از پرداخت مالیات معاف است.

تقوی نژاد بیان کرد: اگر کسی اسناد و مدارک صادرات  را به واحدهای مالیاتی ارائه دهد آنها باید در عرض یک ماه مالیات را استرداد کنند و معافیت‌هایی که در بخش تعاون و مشارکت‌های نیز خارجی وجود دارد باید لحاظ شود.

وی ادامه داد: تحت هیچ شرایطی از طریق فشار بر مودیان موجود قصد افزایش درآمد را نداریم برخی ایراد به ما می‌گیرند که در وضعیت رکود برای چه از ما بیشتر مالیات می‌گیرید و در جواب باید بگوییم که مالیات بر اساس قانون اخذ می‌شود و ما دنبال این مسئله هستیم که علی الراس را از نظام مالیاتی حذف کنیم.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی بیان کرد: ما 300 هزار واحد جدید پیدا کرده‌ایم؛ آنها کسانی بوده‌اند که تاکنون مالیات نمی‌دادند و تنها در 77 پرونده 990 میلیارد تومان مالیات گرفتیم و کسانی که در این زمینه اطلاعاتی دارند اما آنها را در اختیار قرار نمی‌دهند بی‌عدالتی می‌کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=219323
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بویراحمد بزرگ گفت:

    آخ من جونم ککای شیرم ، با غیرت نترس مرد میدون
    ان شاالله که سوکان دار وزارت اقتصاد بشی .

دیدگاه شما