جمعه 6 اسفند 1395 - 19:04

توضیحات جدید تاجگردون درباره تغییر نام استان و موضوع جدایی گچساران از استان

نماینده گچساران و باشت مجلس تاکید کرد که در چهار ساله گذشته به کسی باج نداده و امروز نیز باج نخواهد داد.

به گزارش بویرنیوز ، غلامرضا تاج‌گردون با گذشت یک‌سال از نمایندگی خود در مجلس دهم درباره عملکرد خود در این مدت اظهار کرد: این روزها به‌عنوان نماینده به دلایل مشکلات مملکت شاید حضور رسانیدن و گزارش‌دادن سخت باشد ولی به عنوان وکیل مردم باید پاسخگو باشم و شما مردم نیز باید عملکرد بنده را بسنجید.

وی افزود: شما مردم عزیز برای بار دوم بنده را به عنوان خادم خود انتخاب کردید و ممنون شما هستم که مجدد فرصت خدمت‌گذاری را نصیب من کردید و رای قاطع شما به بنده حاصل اتحاد اقوام و جریان‌های سیاسی بود و بارها نیز اعلام کرده‌ام که رای قاطع بهترین پشتوانه دلگرم کننده برای خدمت بیشتر است.

نماینده گچساران و باشت در مجلس گفت: روزی از این شهرستان کسانی به تهران می‌رفتند که نگذارند تاج‌گردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شود اما خداوند توفیق داد و نمایندگان مجلس نیز به فرزند شما اعتماد کردند و جایگاه‌های مناسب را در اختیار من قرار دادند تا ادای وظیفه کنم.

تاج‌گردون افزود: ریاست بر کمیسیون برنامه و بودجه، ریاست کمیسیون احکام دائمی توسعه در مجلس، ریاست کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶ همگی به واسطه رای تک‌تک شماها بود. در مجلس شورای اسلامی حضور یافتم تا بدون هیاهو و اینکه بخواهم سیاسی‌بازی کنم وظیفه نمایندگی خود را به بهترین شکل انجام داده و پای آنچه قول داده‌ام ایستاده‌ام و قول‌هایی که به مردم داده‌ام را در دفترم ثبت کرده‌ام و بهترین روش‌هایی را که برای منفعت مردم باشد انجام می‌دهم.

نماینده گچساران و باشت در مجلس متذکر شد: دوره اول کاندیداتوری به مردم قول دادم در شأن آنها باشم و تمام تلاشم را نیز انجام دادم که اینگونه باشم و هیچ‌گاه قول‌هایم را فراموش نکردم و قول دادم به عزت مردم حوزه انتخابیه‌ام تداوم بخشم و عزت مردم گچساران و باشت را به قیمت ذلت کسی نمی‌خواهیم و دنبال تضعیف کسی نیستیم.

تاج‌گردون افزود: قول دادم شهر دوگنبدان و محلات آن در چهار سال آینده مثل امروز نباشد، در بافت فرسوده به زنان و مردان قول دادم در چهار سال آینده این محلات تغییر کند که امروز می‌بینید بافت فرسوده ما تبدیل به کارگاهی شده و امروز نیز قول می‌دهم این شهر تا سه سال آینده مثل امروز نباشد.

تمام روستاهای باشت سال آینده گازدار می‌شوند

وی گفت: قول دادم شهرستان‌های گچساران و باشت را شهرستان سبز و تمام روستاها را گازرسانی کنم که امروز جشن سبز گچساران را برگزار می‌کنیم و تمامی روستاهای این شهرستان صاحب گاز هستند و در باشت نیز تا پایان سال ۹۶ نیز جشن شهر سبز خواهیم گرفت و این در حالی خواهد بود که در کل کشور تعداد اندکی از شهرها سبز هستند واین هدیه نظام و دولت به مردم خوب‌مان است.

تاج‌گردون افزود: قول دادم در شهرستان گچساران و باشت ۱۲ هزار هکتار زمین کشاورزی را به همت دولت محترم و تلاش مسئولان آبیاری کنم و مفتخرم امروز سه هزار و 100 هکتار را افتتاح و مابقی زمین‌ها کلنگ‌زنی و هفته آینده نیز 2 هزار هکتار زمین‌های دشت امامزاده جعفر (ع) فواره آن روشن خواهد شد و این وظیفه دولت‌ها و حکومت‌هاست که مردم‌شان را ثروتمند کنند.

وی گفت: قول دادم اگر پنج کارخانه بزرگ در کشور کلنگ زده شود یکی از آن طرح‌ها در گچساران و باشت باشد و مفتخرم یکی از بزرگترین کارخانه‌های لاستیک‌سازی با اشتغال‌زایی هزار نفر کلنگ زده خواهد شد که هدیه نظام و دولت به مردم عزیزمان است. همچنین از همین جا قول می‌دهم تا پایان این دوره مجلسم 2 واحد بزرگ دیگر کلنگ آن زمین خواهد خورد.

نماینده گچساران و باشت در مجلس افزود: در جلسه با بازنشستگان و ایثارگران و رزمندگان شهرم قول دادم در بودجه سال آینده، گره‌ای هر چند کوچک از مشکل آنان بگشایم که خداوند توفیق کرد در بودجه ۹۶ حقوق بازنشستگان ترمیم شود و برای ایثارگران و رزمندگان عزیز نیز مصوبات خوبی تصویب شد و امیدوارم در فرایند آتی عملی شوند.

همسان‌سازی حقوق کارگران به تبصره تاج‌گردون مشهور است

تاج‌گردون در ادامه گفت: درباره همسان‌سازی حقوق کارگران که در مجلس به تبصره تاج‌گردون معروف است قول دادم عملی شود و خرسندم این قول تاکنون خوب پیش رفته و هر چند در مجمع تشخیص به آن ایراداتی گرفتند اما با اعتراض نمایندگان امیدوارم سد مقابل این طرح نیز برداشته شود.

وی گفت: قول دادم حق مناطق نفت‌خیز که شامل گچساران نیز می‌شود را بگیریم که این امر مهم محقق شد و از دو درصد به سه درصد افزایش پیدا کرد که ان‌شاء الله سال آینده آثار آن را خواهید دید و سهم بودجه ۳۰ میلیاردی نفت و گاز گچساران به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد که اتفاق مهمی است.

پل بریم تا خیرآباد چهاربانده می‌شود

نماینده گچساران و باشت در مجلس گفت: قول دادم جاده‌های گچساران از هر چهار مسیر جاده‌های اصلی بهتر شود که ان‌شاءالله از سال آینده از پل بریم تا خیرآباد چهار بانده خواهد بود و در محورهای جنوبی گچساران ۱۵۰ میلیارد تومان قرار داد برای توسعه جاده‌ها انجام گرفت.

تاج‌گردون گفت: در جلسه بانوان قول دادم شأن بانوان نسبت به نیازهای اجتماعی، بیشتر و ارتقاء یابد از جمله در فضاهای ورزشی و فرهنگی که به‌زودی با اعتبار ۱۵ میلیاردی در این راستا اقدام خواهد شد.

راه‌اندازی بیمارستان تخصصی زنان حضرت بی‌بی حکیمه(س) در گچساران 

وی افزود: بیمارستان‌های شهر که روزی کشتارگاه بود در وضعیت بهتری قرار خواهند داشت که ان‌شاءالله یک به یک افتتاح خواهند شد و بیمارستان تخصصی زنان حضرت بی‌بی حکیمه(س) به عنوان یک مرکز مهم در جنوب کشور راه‌اندازی می‌شود و بیمارستان‌های نرگسی و باشت نیز در مسیر راه‌اندازی هستند.

تاج‌گردون گفت: در بحث تخصیص آب نیز این مدت زیاد صحبت کردم و روزی اگر قرار بود حتی یک لیتر آب به گچساران اختصاص یابد امروز مفتخرم اعلام کنم هم سد کوثر و هم چمشیر به میزان مورد نیاز ما آب تخصیص داده شده و تا ۲۰ سال آینده فرزندان ما دغدغه آب که این روزها جنگ سر آن است را نخواهند داشت.

کلنگ‌زنی بزرگترین کارخانه گیاهان دارویی کشور در گچساران و باشت

وی افزود: ستاد اجرای فرمان حضرت امام(ره) در حوزه انتخابیه من حضور رساندند و قول و مصوب شد یکی از بزرگترین کارخانه گیاهان دارویی بعد از عید کلنگ آن زده شود.

تاجگردون گفت: پای مسئولان کشوری را به حوزه انتخابیه‌ام باز کردم که در یک‌سال اخیر ۲۱ مقام عالی‌رتبه کشور به گچساران آمدند و تعداد دیگری هم خواهند آمد و چند روز آینده نیز معاون‌اول رئیس‌جمهور برای افتتاح فاضلاب منطقه امامزاده جعفر(ع) به گچساران خواهد آمد که چند وزیر همراه وی خواهند بود.

نماینده گچساران و باشت در مجلس افزود: : همه این مسئولانی که به گچساران می‌آیند را به بافت فرسوده می‌برم که عمق محرومیت را ببینند و این‌طور نیست که تنها در هتل پاسارگارد و شرکت نفت برده شوند.

برای کل کهگیلویه و بویراحمد تلاش می‌کنم

تاج‌گردون گفت: قول دادم اعتبار استان به عدد هزار میلیارد تومان برسد که عدد بزرگی است و مفتخرم اعلام کنم استان ما سال آینده به اعتبارات یک هزار و 200 میلیاردی خواهد رسید که سال ۹۱ این عدد ۱۸۱ میلیارد تومان بود. اعتبارات ملی استان نیز از ۱۴۵ میلیارد تومان به ۴۲۴ میلیارد تومان در سال آینده خواهد رسید و این دست‌آوردها را پای رانت‌خواری یا تضعیف حق کسی نگذارید و بدانید تاج‌گردون برای کل استان تلاش می‌کند.

وی افزود: در انتخابات سال گذشته اقوام به بنده رأی قاطع دادند اما این روزها کسانی که به من رای ندادند به برادران ترک‌زبان می‌گویند تاج‌گردون به شما قول داد ۴۰ درصد پست‌ها را به شما بدهد که باید بگویم نه ترک‌زبان عزیزی با من معامله کرد و نه هیچ بزرگ قشقایی عزت خود را معامله خواهد کرد بلکه آنان دست من را فشردند و به من رای دادند.

برادران و خواهران ترک‌زبان فریب وسوسه برخی‌ها را نخورند 

تاج‌گردون گفت: کسانی که شایسته هستند جایگاه خود را پیدا خواهند کرد و نزد من اگر یک ترک‌زبان شایسته‌تر از برادر لر زبانم باشد قطعا آن ترک‌زبان شایسته انتخاب خواهد شد. برادران و خواهران عزیز ترک زبان فریب وسوسه برخی‌ها را نخورید و بدانید ما برادر یکدیگریم و عزت و توسعه منطقه و مردم ملاک‌مان است.

نماینده گچساران و باشت در مجالس نهم و دهم افزود: در بحث رابطه با مرکز استان و بحث تغییر نام استان در دور گذشته اعلام کردم استان‌مان را دوست داریم و افتخار می‌کنیم و نمی‌گذاریم مردم شعار جدایی از استان را سر دهند به شرطی که درک کنند که خوشبختانه این‌طور هم شد و فرزندان خدومی از این حوزه در مرکز استان پست گرفتند که عملکردشان برآیند رفتار ماست.

در بحث تغییر نام کهگیلویه و بویراحمد هیچ نقشی نداشتم

تاج‌گردون گفت: بنده در بحث تغییر نام استان هچ نقشی نداشتم و بیان داشتم ما حرف واو کهگیلویه و بویراحمد هستیم که دو نام را به هم ربط می‌دهیم و با همان واو زندگی و کار می‌کنیم و وقتی این واو ارزش دارد که دو اسم دیگر قدرش را بدانند که این جمله من برای خیلی‌ها سنگین شد. ما باید با هم باشیم و اگر در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌خواهیم زنده باشیم باید خار همدیگر را تحمل کنیم و در گچساران نیز باید همین‌طور باشد.

وی افزود: خار ما نیاز و زبان ما است. من باید زبان ملتم باشم که در آن تیغ و خار است که باید حرف‌ها را تحمل کنیم و اگر از هم جدا شویم همه ماها می‌میریم. ما باید استان را با عزت نگه داریم و اگر مردم گچساران و باشت را بخواهند درک نکنند من وظیفه دارم با مردمم حرف بزنم که مردم ایل بزرگ بویراحمد این جمله را درک کردند و دست ما را به گرمی فشردند.

وی گفت: در آستانه انتخابات شورا و ریاست‌جمهوری هستیم؛ در بحث انتخابات شورا باید شورا را هم مهم بگیریم هم خیلی جدی نگیریم به این معنی که  هم می‌تواند مسیر توسعه را اخلال کند که باید جدی بگیریم هم شاید خیلی نتواند کار کند و افراد بعدا افسردگی نگیرید که توصیه می‌کنم جدی نگیرند.

در انتخابات شورا هم به ریش‌سفیدان رای دهید، هم متخصصان 

تاج‌گردون همچنین گفت: خوشبختانه شورا، شهرداری و فرمانداری در این دوره با هم خوب کار کردند که سختی کار داشت اما ثمر داشت. هر تصمیمی که مردم بگیرند به انتخاب آنان احترام و کنار شورا خواهم بود. به مردم توصیه می‌کنم دو گروه را انتخاب کنند؛ انسان‌های متخصص و انسان‌های جاافتاده. جمع ریش‌سفید و متخصص کنار هم خوب خواهد بود که در شرایط مختلف مسائل راحت جمع شود.

نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی افزود: کسی را انتخاب کنید که دنبال مطالبات قومی نباشد. انتخابی کنید که احساس وحدت شود و از این شورا بوی وحدت حاصل شود و دارای تخصص و سلامت باشد. هر کسی می‌تواند کاندیدا شود اما منصفانه انتخاب کنید و این شهر فرسوده باید تغییر کند. کسی را انتخاب کنید که اصالت داشته باشد و با مدیریت ناکارآمد و اختلاف‌انگیز این شهر رو به جلو نخواهد رفت.

به کسی باج نداده و نمی دهم 

تاج‌گردون در ادامه گفت: مباحث سیاسی را در زندگی مردم دخالت ندهید. مداوم می‌گویند تاج‌گردون به فکر پولداران و اقوام خود است؛ بله من به فکر پولداری هستم که فقیر نمیرد. افرادی که می‌توانند به مردم بهتر کمک کنند و بدانند چکار می‌کنند و مهم این است کسانی کار کنند که به‌ درد مردم می‌خورند و در چهار سال گذشته به احدالناسی باج ندادم و امروز نیز باج نمی‌دهم.

وی افزود: طایفه من زیر نگین من نیست و من مردم را آدم خود نمی‌دانم بلکه آنان انسان‌های بزرگی هستند که من را برای خدمت به خود برگزیدند. هر کاری و اقدامی در این شهر انجام شود عده‌ای می‌گویند برای اقوام تاج‌گردون است و دنبال انداختن بذر شک و تهمت هستند. به تاج‌گردون فحش و تهمت بزنید اما به مردم خودتان و مسیر توسعه خیانت نکنید.

تاج‌گردون در پایان متذکر شد: مردم مدیون‌اند اگر اقوام و منسوبان من بخواهند از چیزی که حق‌شان نیست سوء‌استفاده کنند و بیان نکنید. از همه مسئولان می‌خواهم مقابل تبعیض بایستند و تلاش کنند در مسیر توسعه نقش موثر ایفاء کنند. به عنوان نماینده و ناظر بر عملکرد اجرایی به روسای ادارات می‌گویم که  هر اتفاقی که منجر شود رکود در مسیر فعالیت‌ها رخ دهد مداخله و با آنان برخورد خواهد شد.

منبع: خبردنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=219300
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. باشت گفت:

    مردم گرسنه هستند.بیکاری ریشه ملتودراورده شمامیگین باج ندادم

  2. باسلام وارادت خدمت مردم و نماینه خوب استان نه شهرستان به نظرمن نام استان را لرستان جنوبی بزاریم لرستان شمالی که داریم همان لرستان هست لرستان مرکزی بختیاری میشه وما هم لرستان جنوبی برازنده با اصالت وبین المللی هم میشه ومیشویم

  3. قاسم دلشاد گفت:

    مردم گچساران قدر خوبی های اقای تاجگردونو نمیدونن..ما باید افتخار کنیم چنین مردی بزرگی از استان در کشور داریمم..دورد

  4. ملیحه امیدی گفت:

    با سلام و اردات خدمت نماینده محترم ..قرنهاست مارا به اسم بویر احمدی میشناسن و تغیر نام یکم اسم و رسم ایل این استان محو میشو.د. ولی لرستان جنوبی هم بد نیست ..

  5. عطاالله مهدی پور گفت:

    سلام مردم ایران قدر این دانشمند اقتصادی وخدمت گزار بی منت را بدانند خداوند حامی ان باشد با این همه تلاش

  6. ناشناس گفت:

    مکرو و مکرالله و الله خیرالماکرین!

  7. انصاف گفت:

    سلام.میگن در سردر دفتر محل کار آقای تاجگردون نوشته که فقط کسانیکه شماره ملی گچساران را دارند براشون کار خواهم کرد، این شایعه است یا واقعیت ؟!اگر شایعه است واقعا منتظر پاسخ کوبنده وخنثی کننده ازطرف شما نماینده بامنش استان هستیم.به عنوان یک فرد بویر احمدی به شما افتخار میکنم واگر قانون اجازه میداد در حوزه انتخابیه شما حضور پیدا وبه شخصیت فرهیخته ای مثل جنابعالی رای میدادم

  8. همدلی گفت:

    باعث و بانی مشکلات مرکز استان از باب برخی تحولات اداری بوده چراکه همیشه کارمندان باشت و گچساران و سایر شهرستانهارو انتقال میدن به یاسوج بعد از طرفی موقع استخدام نیروی جدید که میشه میگن که مرکز استان نیرو مازاد داره و استخدام رو اختصاص میدن به شهرستان های دیگه الان کل نیروهایی تو اداره های مرکز استان هستن یا گچسارانی هستن یا باشتی و تعداد اندکی هم کهگیلویه که همه از خیر برکت نمایندگان خیلی پرتلاشمون هستن و جوونای تحصیل کرده مرکز استان با مدارک دکتری و ارشد همه در بیکاری و فقر دارن از درون پوسیده میشن .

    جوونی که همه عمر و زندگیش رو وقف تحصیل و تلاش کرد و اینم نتیجه 20 سال زحمت و رنجش که بوسیله باند بازی هایی که داره توی استان و شهرستانها اتفاق میوفته به هدر رفته . گرچه برنامه ششم جایی برای اشتغال نگذاشته دیگه

    حیف این استان حیف این شهرستان و حیف این مردم به این خوبی که گرفتار یه افرادی شدن که نه خدارو میشناسن و نه بنده خدا رو .
    مدیران و مسئولین به گوش باشن اگه خدایی هست برای همه هست هم ما مردم و هم شما فکر نکنید کسایی که پست و مقام دارن و به فکر مال اندوزی هستن فارغ و جدای از این مردم هستند

    خدای ما خدای شما هم هست البته اگر قبولش داشته باشید .

  9. مهدی گفت:

    آقای تاجگردون دروغ که شاخ و دم نداره،شما هم که اصلا باج ندادید،اصلا هم به فکر فامیل خودتون نبودید…

  10. فیروز ن گفت:

    بنازمت شیر زرد

  11. اتابک گفت:

    سلام اقای تاجگردون باعث افتخار استان کهگیلوبه و بویراحمد میباشد لطف کنند جهت اشتغالزایی وتوسعه جادههاو بهداشت وفرهنگ کل استان تلاش کنند

  12. ناشناس گفت:

    من به شخصه به شیر مردان وشیرزنان دیارم مفتخرم وجناب تاجگردون هم گل سر سبد انهاست. کاظمکائیدی گچساران

دیدگاه شما