جمعه 6 اسفند 1395 - 13:19

واکنش تند علی مطهری به بازداشت احمد منتظری و مساله حصر

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی مسائلی مانند زندانی شدن احمد منتظری،‌ حصر،‌ ممنوع‌التصویری و سختگیری بر منتقدان را تندروی دانست.

گروه سیاسی- علی مطهری در مراسم پانزدهمین کنگره حزب مردم‌سالاری با تأکید بر ضرورت همبستگی ملی در کشور گفت: ما هم قبول داریم مردم با هم قهر نیستند اما پس از حوادث سال ۸۸ مردم از حکومت گلایه‌هایی دارند و در این مدت مواردی خلاف قانون اساسی انجام می‌شود که باید کنار گذاشته شود. مسائلی مانند حصر، ممنوع‌التصویری، سختگیری بر منتقدان و موردی مانند زندانی کردن حجت‌الاسلام والمسلمین احمد منتظری که به نظر من این موارد تنگ‌نظری است.

به گزارش بویرنیوز، اهم اظهارات نایب رییس مجلس را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

* او{احمد منتظری} سندی از پدرشان منتشر کردند که هر کس می‌توانست بگوید ما آن را قبول نداریم، اما نمی‌توان گفت سند انقلاب باید از بین برده شود. ما نباید به اتهام انتشار یک سند انقلاب اسلامی، کسی را زندانی کنیم؛ چرا که تفرقه و تشتت از عوامل انقراض اجتماعات بشری است.

*غلبه ظلم بر عدالت، فساد اخلاقی، ترک امر به معروف و نهی از منکر و تفرقه و تشتت از عوامل انقراض اجتماعات بشری است که مهمترین مثال و مصداق آن انقراض حکومت عثمانی به شمار می‌رود. بنابراین وحدت و همبستگی ملی نیاز جامعه امروز ما است.

*توفیقات‌مان در عراق و سوریه را باید حفظ و از اسلام صحبت کنیم و نباید زیاد بر مسئله تعصب مذهبی تأکید کرد.

*احزاب در کشور ما مزایا و معایبی دارند؛ از مزایای یک حزب اتاق فکر بودن آن است، تربیت کادر برای حکومت و جلوگیری از ورود افراد فرصت‌طلب به صحنه قدرت، آگاهی‌بخشی به مردم از دیگر مزایای وجود احزاب است.

*پدیده حزب‌پرستی یا اینکه حزب برای افراد محبوب شود موجب می‌شود اشخاص استقلال فکری خود را از دست بدهند، احزاب کمونیست حزب را به جای معبود قرار می‌دهند و افراد قدرت تجزیه و تحلیل خود را از دست می‌دهند.

من روش حزب مردم‌سالاری را می‌پسندم چون همه به اصول توجه دارد و همه به اصلاحات و یک روش معتدل را در پیش گرفته است.

*ما در شرایط خارجی با پدیده ترامپ مواجهیم که یکی از آثار آن صف‌بندی جدید در خاورمیانه است؛ در کنفرانس مونیخ، «عربستان، ترکیه و رژیم صهیونیستی» مواضع واحدی علیه ایران داشتند که این مسئله بر اثر روی کار‌آمدن ترامپ است.

*باید نسبت به برخورد با این پدیده هوشیار باشیم و از عکس‌العمل‌های احساسی خودداری کنیم، باید ترامپ را با مشکلاتش تنها بگذاریم و در نقض برجام پیش‌قدم نباشیم، خواسته تیم ترامپ پیش‌قدم شدن ایران در نقض برجام است.

*ایران امروز در منطقه دست بالا را دارد و باید توفیقاتی که در عراق و سوریه داشتیم را حفظ کنیم، کنفرانس اخیر در حمایت از فلسطین کار حکیمانه‌ای بود، ما باید از اسلام صحبت کنیم و نباید زیاد در مسئله تعصب مذهبی تأکید کنیم و حساسیت مردم منطقه را تحریک نکنیم.

*وقتی ظلم بر عدالت غلبه کند، فساد اخلاق، ترک امر به معروف و نهی از منکر و تفرقه از عوامل باقی نماندن جوامع است، همبستگی ملی نیاز امروز ماست و باید در این راه تلاش کنیم./پارسینه

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=219297
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما