جمعه 6 اسفند 1395 - 12:50

افتتاحیه متفاوت سازمان نظام مهندسی ساختمان در گچساران/پاسخ جالب نماینده گچساران به درخواست های بیشمار اشتغال در ادارات دولتی!(+ حواشی و تصاویر)

ساختمان نظام مهندسی گچساران روز پنجشنبه با حضور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان کشوری و استانی به بهره برداری رسید.

گروه اقتصادی- ساختمان نظام مهندسی گچساران روز پنجشنبه با حضور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان کشوری و استانی به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان، در ابتدای این آئین احمدرضا خورشیدی ضمن تبریک روز ملی مهندس، اظهار داشت: ساختمان نظام مهندسی گچساران با زیربنای 175 متر و 2 میلیارد ریال اعتبار از محل درآمد سازمان نظام مهندسی در یک طبقه افتتاح شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گفت: عملیات ساخت این ساختمان با پیش بینی و طراحی در 4 طبقه از سال 90 آغاز شد اما به دلیل کمبود اعتبار هم اکنون یک طبقه آن تکمیل و بهره برداری شد.

خورشیدی بیان کرد: هم اکنون 700 نفر عضو نظام مهندسی شهرستان گچساران هستند که از این تعداد 170 نفر پروانه اشتغال در رشته‌های شش‌گانه دارند.

احمدرضا خورشیدی خطاب به نماینده شهرستان های گچساران و باشت بیان کرد: جامعه سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد داراری مهندسانی توانمند، شایسته و گاهاً دارای شاخص های علمی منحصر به فردی است که بعنوان بازوان توانمندی در کنار شما نمایندگان محترم، امورات اجرایی و عمرانی استان را پیگیرند و لذا ضرورت بکارگیری این تخصص ها و تقویت و پشتیبانی از این قشر فرهیخته در راستای حفظ منافع عمومی و توسعه استان اجتناب ناپذیر است و اهتمام و عزم شما را مطالبه می کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گفت: از شروع دوره ریاستم در سازمان، به جد پیگیر امورات مربوط به مهندسان و خواسته های به حق آنان بودم و چه در جلسات استانی و چه در جلسات کشوری دفاع از حقوق، جایگاه و تبیین نقش آنها را مهم ترین اولویت و وظیفه خود می دانم.

خورشیدی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم تمام مهندسان گرامی در انجام تعهدات خود و مسئولیت های حرفه ای محوله، اخلاق، تعهد و تخصص را به مانند دانشمند فرهیخته ایرانی سرلوحه عملکرد خود قرار دهند و بیش از پیش در راستای توسعه و عمران استان گام بردارند.

**************

در ادامه این آئین نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه خوب و قابل قبول نظام مهندسی در استان و تبریک روز مهندس، اظهار داشت: شکل گیری نظام مهندسی نقش مهمی در توسعه عمران شهری دارد.

غلامرضا تاجگردون گفت: کار مهندسان در نظام شهری و انجام بهتر و اصولی تر کارها به نحو ملموسی اثرگذار است و باید با هماهنگی و حمایت از این قشر، حداکثر بهره را برای توسعه عمران شهری برد.

وی با اشاره به  تخریب 700 خانه در بافت فرسوده گچساران، عنوان کرد: سه هزار خانوار در بافت فرسوده گچساران سکونت دارند که نیازمند بازسازی هستند و منابع آنها نیز تامین شده که بدون شک نقش نظام مهندسی ساختمان و نظارتشان در تسریع بخشی به عملیات اجرایی این پروژه بزرگ بسیار حائز اهمیت است.

**************

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی در آیین بهره برداری از این طرح اظهار داشت: امیدوارم بازگشایی نظام مهندسی در شهرستان منشأ خیر و برکت فراوان باشد.

محمدتقی نظرپور با تاکید بر رعایت اصول نظام مهندسی در ساخت و سازها و اهمیت نظارت ها، بیان کرد: شهرستان گچساران نیازمند احداث بناهای تاریخی با سازه های مقاوم است.

نظرپور استفاده از ظرفیت مهندسان برای توسعه عمران شهری گچساران را ضروری دانست و افزود: در بهسازی بافت فرسوده گچساران از ظرفیت مهندسان ناظر استفاده شود.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از تخصص همه مهندسان در پیشبرد توسعه شهری، بیان کرد: انتظار مردم و نظام مهندسی از هم طرفینی است، همانطور که سازمان نظام مهندسی اجرای قانون و مقررات ساخت و ساز را از طرف مردم ضروری می داند، مردم هم از مهندسان انتظار دارند بنای با ارزش و مقاومی برای آنها ایجاد کنند.

حواشی:

تجمع کارکنان اخراجی شرکت نفت و درخواست برگشت به کار

درخواست از تاجگردون برای اشتغال در ادارات دولتی و پاسخ “اشتغال در حوزه من نیست” از سوی نماینده گچساران!

اقرار تاجگردون به اینکه کار در بافت فرسوده درآمد آنچنانی عاید سازمان نظام مهندسی ساختمان نمی کند اما با این وجود رعایت مقررات ملی ساختمان و نظارت مهندسین بر اجرای طرح الزامی است

 

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=219279
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. امید گفت:

    ما هم میدانیم که اشتغال کار شما نیست انشاالله با دولت بعدی هست

  2. سهیلا گفت:

    امیدوارم مهندسان خوب اینقد تلاش گرفتن مدرک و‌مهر و….گرفتن چرخه اقتصادی بچرخه و‌ وضعشون خوبه ….ممنون از زحمات مهندس خورشیدی

  3. علی گفت:

    جایگاه نظام مهندسی خوب نبود امیدوارم این دوره تلاش بیش از پیش بشه برا بهبودش

دیدگاه شما