پنجشنبه 5 اسفند 1395 - 22:14

سرمایه‌گذار کارخانه بزرگ لاستیک‌سازی گچساران و باشت کیست؟

روز جمعه شش اسفندماه با حضور مقامات کشوری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد،نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی،مدیرعامل بانک تجارت و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی آیین کلنگ زنی بزرگترین کارخانه لاستیک سازی جنوب کشور در شهرک صنعتی خان احمد باشت برگزار خواهد شد.

رئیس و سرمایه گذار بزرگترین کارخانه لاستیک سازی سبز جنوب کشور حاج نصرالله خادمی از جانبازان و پیمانکاران و خیرین خوش نام گچسارانی می باشد.

به گزارش بویرنیوز، به همین منظور نشست خبری سرمایه‌گذار کارخانه لاستیک سبز زاگرس با اصحاب رسانه گچساران برگزار گردید.

نصرالله خادمی با بیان اینکه من شاید اصالتا اهل زیدون باشم اما گچسارانی ام و خود و فرزندانم در این شهرستان به دنیا آمده ایم و نسبت به این دیار احساس وظیفه و غرور دارم و همه دست به دست هم دهیم تا این پروزه بزرگ و تاثیر گذار در جهت اشتغالزایی فرزندان گچساران و باشت انجام گیرد.

خادمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا این کارخانه در گچساران راه اندازی نمی شود و در حوزه باشت احداث خواهد شد بیان داشت:گچساران و باشت جدا از هم نیستند و فرزندان هر دو شهرستان را باید با یک چشم دید و متعلق به هم هستند و دلیل اینکه چرا این کارخانه در منطقه خان احمد باشت احداث خواهد شد این است که پارامترهای لازم جهت این پروژه در آن منطقه مناسبتر از دیگر مکان ها بود اما این کارخانه چه در باشت و چه در گچساران باشد متعلق به هر دو حوزه خواهد بود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا آمار هزار نفر اشتغالزایی این کارخانه صحت دارد گفت:اینکه این کارخانه چه تعداد نیروی کار نیاز خواهد داشت بر اساس نظرات کارشناسی وزارت صنایع است و اینطور نیست که کسی بخواهد آمار غیرواقعی ارائه دهد و قطعا آمار هزار نفر اشتغال گفته شده صحت خواهد داشت و واقعی است.

نصرالله خادمی در توضیح پیرامون مشخصات این کارخانه بزرگ بیان داشت:طرح اولیه این پروژه ۷۵۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است که در ساخت این کارخانه غیر از بنده صندوق ذخیره ارزی و بانک تجارت نیز مشارکت خواهند داشت و مدیرعامل بانک تجارت در آیین کلنک زنی این طرح نیز حضور خواهد داشت.

وی افزود:کل طرح در ۳۵ هکتار راه اندازی خواهد شد و طرح اولیه این کارخانه در مدت سه سال ساخته خواهد شد که از فردای روز کلنگ زنی به سرعت و با تمام توان شروع به کار خواهیم کرد.

خادمی بیان داشت:تولید سالانه این کارخانه حدود ۵۰ هزار تن لاستیک در ابعاد مختلف خواهد بود و این لاستیک ها با محیط زیست سازگار است و به همین دلیل لاستیک سبز خوانده می شود ولی در واقع شبیه همین لاستیک های معمولی مشکی رنگ خواهد بود.

سرمایه گذار کارخانه لاستیک سازی تایر زاگرس گفت:بخش اعظم مواد اولیه این کارخانه از داخل و بخش اندکی از خارج تامین خواهد شد.

نصرالله خادمی همچنین پیرامون نیروهایی که هنگام ساخت و زمان راه اندازی این کارخانه به خدمت گرفته خواهند شد گفت:بخش زیادی از این نیروهای کار از حوزه گچساران و باشت تامین خواهد شد.

خادمی نقش نماینده گچساران و باشت در راه اندازی این کارخانه را پررنگ خواند و گفت:دکتر تاجگردون به عنوان پیشنهاد دهنده اصلی طرح و همچنین رفع موانع های پیش پای این پروژه نقش سازنده ای داشت و تمام هم و غم نماینده محترم رفع معضل بیکاری حوزه گچساران و باشت است.

وی در پایان از همه مسئولان در خواست کرد در راه اندازی این پروژه بزرگ همکاری های لازم را با وی داشته باشند تا این طرح سازنده و بزرگ به بهترین شکل ممکن به سرانجام برسد./کبنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=219251
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما