پنجشنبه 5 اسفند 1395 - 9:08

چرا در “سلفی‌ها” بدقیافه می‌شویم؟

مجله بویر نیوز- شاید شما هم از سلفی‌هایی که می‌گیرید ناراضی باشید و پیوسته چند عکس بگیرید تا بلکه یکی از آن‌ها خوب از آب دربیاید! اما شاید برایتان جالب باشد که این اتفاق یک دلیل علمی دارد.

بدقیافه افتادن در عکس سلفی چند دلیل عمده دارد: شاید اصلا شما قیافه خیلی خوبی نداشته باشید (با عرض شرمندگی!) و به همین خاطر در سلفی‌ها هم بد می‌افتید! یا شاید مدام مدل‌ها را دنبال می‌کنید و خودتان را مقایسه می‌کنید.

اما نولان فینی در سایت آتلانتیک به این موضوع پرداخت و نوشت که یک دلیل کاملا علمی پشت این قضیه است که با “علم مغز” در ارتباط است.

ما همواره فرآیند تشخیص چهره‌مان را در مقابل آینه انجام داده‌ایم. اما زمانی که با دوربین گوشی یک عکس سلفی می‌گیریم، در واقع از همان زاویه‌ای خودمان را مشاهده می‌کنیم که یک غریبه با زاویه خاص خودش به ما نگاه می‌کند. ما از نظر احساسی آماده این عدم شباهت نیست و نمی‌توانیم این میزان سرگیجگی و تفاوت را درک کنیم.

البته لنز دوربین جلوی گوشی‌ها نیز موجب تغییر حالت چهره می‌شود.

اما آیا این دلیل می‌شود که نسبت به سلفی و حفظ روحیه خود ناامید شویم؟ خیر. برخی می‌گویند که «سلفی انداختن، آدم را خودشیفته می‌کند، اما برخی معتقدند که آدم با انداختن سلفی بیشتر با خودش کنار می‌آید زیرا هر قدر بیشتر سلفی بیندازید، از زوایای بیشتری چهره خودتان را دیده‌اید.»

البته مادامی که موهایتان در عکس خوب به نظر برسد، دیگر چه کسی به اجزای دیگر صورت بها می‌دهد!

 

منبع: فرادید

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=219076
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما