چهارشنبه 4 اسفند 1395 - 22:44

زنگ خطر بحران آنفلوانزا در کهگیلویه و بویراحمد/آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به دهدشت هم رسید/احتمال استعفای پرسنل دامپزشکی استان

با توجه به فرسایشی بودن روند کنترل بیماری، به یک بحران تبدیل شده و ممکن است حتی پرسنل دامپزشکی مجبور به استعفاء شوند.

به گزارش بویرنیوز، مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد هم در در نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یک مشکل جهانی بوده که وارد استان ما نیز شده است.

عبدالله بهمنش افزود: از خصوصیات این ویروس عدم کنترل آسان آن است و برای کنترل این بیماری باید تا سه ماه آینده به صورت روزانه کار معدوم‌سازی را ادامه دهیم.

وی درباره لزوم کنترل این بیماری، بیان کرد: ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در صورت تلاقی با ویروس آنفلوانزای انسانی می‌تواند بیماری خطرناکی ایجاد کند که منجر به مرگ و میر انسان می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نتایج آزمایشات نشان داده که این ویروس به شهرستان کهگیلویه و شهر دهدشت هم رسیده است.

بهمنش ابراز کرد: در صورتی که شیوع ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با همین روند ادامه یابد، با توجه به فرسایشی بودن روند کنترل بیماری، به یک بحران تبدیل شده و ممکن است حتی پرسنل دامپزشکی مجبور به استعفاء شوند.

بر پایه این گزارش در روزهای گذشته خبر مشاهده این بیماری در شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز منتشر شده بود.

گفتنی است؛ بیماری آنفلوانزا قابلیت انتقال به انسان را دارد، و باید با شناخت علائم این بیماری، از تماس مستقیم با پرندگان آلوده و مدفوع آنها خودداری شود./ایرنا-تسنیم

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=219022
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    مگه نمیشه از واکسن استفاده کرد

دیدگاه شما