چهارشنبه 4 اسفند 1395 - 15:38

قدرت‌نمایی سپاه در شرق کشور/ صاعقه با “سجیل” آمد + تصاویر

رزمایش پیامبر اعظم نیروی زمینی سپاه که از دوم اسفندماه در منطقه کویر مرکزی و شمالشرق کشور آغاز شده بود امروز با رونمایی از دو دستاورد جدید سپاه پایان یافت.
به گزارش بویرنیوز، رزمایش نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام پیامبر اعظم(ص)11 با شعار “نمایش اقتدار و امنیت پایدار” با رمز مقدس یا “رسول الله” دوم اسفندماه با حضور یگانهای توپخانه، پدافند، پهپاد، پیاده و هوانیروز این نیرو در کویر مرکزی و مناطق شرق و شمالشرق کشور آغاز شد.

در این رزمایش، تمرینات متنوعی با حضور یگان‌های مختلفی از نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هوانیروز سپاه با موفقیت انجام شد.

**شلیک راکت‌های هوشمند و نقطه‌زن در کویر مرکزی/ اهداف منهدم شدند
در روز اول رزمایش اهداف دشمن فرضی با راکت‌های پیشرفته، هوشمند و نقطه‌زن در کلاسهای مختلف مورد اصابت قرار گرفت.

سردار  محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آغاز رزمایش دفاعی امنیتی پیامبر اعظم 11 که در کویر مرکزی کشور آغاز شد، در جمع خبرنگاران درباره رزمایشی که انجام شد، اظهار داشت: هدف از پرتاب راکت و شلیک توپخانه‌های دور برد در رزمایش پیامبر اعظم 11 مشاهده اثر بخشی آموزش در نیرویی که آموزش‌های توپخانه را فرا گرفتند و نیز ارزیابی این نیروها است.


راکت هدایت شونده فجر 5

وی افزود: امروز راکت‌های هوشمند و نقطه زن در کلاس‌های مختلف با موفقیت پرتاب و مورد ارزیابی قرار گرفتند که این نشان از اقتدار جمهوری اسلامی ایران دارد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه هدف از این رزمایش را نمایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران دانست و ادامه داد: پیام رزمایش پیامبر اعظم 11 این است که در هر لحظه آمادگی خود را اعلام می داریم تا در برابر هر تهدیدی ایستادگی می کنیم.

**بیمارستان صحرایی نیروی زمینی سپاه در تایباد افتتاح شد
در روز دوم  رزمایش پیامبراعظم(ص)11 در منطقه شمال شرق کشور، بیمارستان 1200 تختخوابی سیار شهید شوشتری با حضور سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش کاریز از شهرستان تایباد افتتاح شد.

این بیمارستان سیار که از 2 الی 6 اسفند در منطقه کاریز در تایباد مستقر است، تمام خدمات پزشکی را به مردم محروم این منطقه  به‌صورت رایگان ارائه می‌کند. افتتاح این بیمارستان در راستای راهبرد سپاه برای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم انجام شده و با استقبال گسترده مردم این منطقه مواجه شده است.

نیروی زمینی سپاه 137 بیمارستان سیار در سراسر کشور برای محرومیت‌زدایی برپا کرده که به‌گفته سردار اخوان معاون بهداشت و درمان نزسا، تاکنون 30 هزار عمل جراحی موفق در این بیمارستان‌ها انجام شده است.

**سلاح دوش‌پرتاب «میثاق» با موفقیت یک هدف هوایی را منهدم کرد
سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه افتتاح بیمارستان سیار شهید شوشتری در منطقه کاریز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: سلاح دوش‌پرتاب میثاق در بخشی از رزمایش پیامبر اعظم(ص)11 شلیک شد و توانست یک هدف هوایی را منهدم کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقرار بیمارستان سیار شهید شوشتری در منطقه کاریز گفت: اقدامات مناسبی برای ارائه خدمات پزشکی اعم از اتاق عمل و برخی دیگر از خدمات تخصصی در این بیمارستان انجام می‌شود.

** اجرای عملیات دفاع کوی و برزن توسط نیروهای سپاه
در ادامه رزمایش پیامبراعظم(ص)11 در منطقه  شمال شرق کشور، عملیات دفاع از کُوی و برزن اجرا شد.

در این مرحله از رزمایش، نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور نظامی اطراف شهر تایباد، آمادگی خود را برای دفاع از کُوی و برزن در مقابل هرگونه تهدید احتمالی با موفقیت تمرین کردند.

همچنین عملیات رهایی گروگان و هلی‌برن توسط یگان صابرین نیروی زمینی سپاه پاسداران با موفقیت انجام شد.

این مرحله از رزمایش با همکاری و همراهی قابل توجه مردم اعم از شیعه و سنی با موفقیت در حال اجراست.

فرمانده نیروی زمینی سپاه صبح امروز ضمن بازدید از مراحل مختلف رزمایش پیامبراعظم 11 با تأکید بر اهمیت “دفاع از کُوی و برزن” از همراهی و همکاری مردم تقدیر کرد.

**مرحله نهایی رزمایش نزسا آغاز شد/ عملیات رزمی “تیپ مخصوص صابرین سپاه” در شرق کشور
مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم(ص) 11  نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش با رمز یا رسول الله(ص) و با اجرای عملیات رزمی توسط تیپ مخصوص صابرین آغاز شد.

در این مرحله از رزمایش، عملیات دفاع در مقابل تهاجم دشمن فرضی با اجرای آتش سنگین توپخانه روی مواضع دشمن و همچنین عملیات شناسایی و اطلاعاتی با استفاده از پهپادهای نزسا انجام شد و یگان راکتی سپاه نیز با راکت‌های پیشرفته و دقیق‌زن از مواضع ثابت و متحرک، مواضع دشمن را هدف قرار داد.

در این مرحله از رزمایش، سرلشکر رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص)، سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار ربانی معاون عملیات ستادکل نیروهای مسلح و برخی دیگر فرماندهان عالی نیروهای مسلح حضورداشتند.

**عملیات مشترک تانک‌های T-72 و “نفربرهای براق” سپاه علیه دشمن فرضی
در ادامه مرحل پایانی از رزمایش پیامبر اعظم (ص) 11 نیروی زمینی سپاه، زره‌پوش‌های نزسا عملیات رزمی علیه مواضع دشمن را آغاز کردند.

در این عملیات، تانک‌های T-72، نفربرهای براق (نمونه ایرانی از نفربر بی ام پی 1 ) و  نفربر BMP2 نیروی زمینی سپاه، با پستیبانی نیروهای زمینی، به مواضع دشمن فرضی حمله کردند.

تانک‌ها و نفربرهای نزسا با آتش سنگین روی مواضع دشمن فرضی، یگان‌ها و خودروهای دشمن را منهدم کردند.

**انهدام خودروی انتحاری توسط نیروهای ویژه صابرین سپاه
در ادامه برگزاری رزمایش پیامبر اعظم (ص) 11، عملیات مقابله با مشابه اقدامات گروهک‌های تکفیری توسط نیروهای سپاه تمرین شد.

در این بخش، نیروهای ویژه صابرین با موفقیت توانستند یک خودروی انتحاری دشمن فرضی را پیش از رسیدن به محل استقرار نیروهای خودی، منهدم کنند.

پس از انهدام اولین خودروی انتحاری دشمن فرضی، دومین خودرو نیز بلافاصله به سوی نیروهای سپاه اعزام شد که نیروهای صابرین سپاه با موفقیت توانستند دومین خودرو را نیز منهدم کنند.

**آتش‌بازی کبراهای هوانیروز سپاه در شرق کشور
در ادامه برگزاری رزمایش پیامبر اعظم(ص)11،  دو فروند از بالگردهای کبرا متعلق به هوانیروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مواضع دشمن فرضی را با موشک و راکت هدف قرار دادند.

در جریان این عملیات، بالگرد جت رنجر 206 و بالگردهای 214 هوانیروز سپاه نیز عملیات پشتیبانی رزمی را از بالگردهای کبرا به‌عهده داشتند.

پیش از آغاز عملیات بالگردهای نزسا، پهپادها و کوادکوپترهای نیروی زمینی سپاه، موقعیت دشمن فرضی را شناسایی کرده بودند.

**هلی‌برن نیروهای سپاه/ توپخانه نزسا مواضع دشمن فرضی را درهم کوبید
سردار پورجمشیدیان سخنگوی رزمایش پیامبر اعظم (ص) 111 نیروی زمینی سپاه طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: هم‌اکنون قرارگاه ثامن لشکر نصر، یگان صابرین، واحدهای جنگال و همه واحدهای رزمی دیگر، عملیات خود را علیه دشمن فرضی آغاز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه حجم شلیک‌ها بسیار زیاد و غیر قابل شمارش است، افزود: توپخانه محرم نزسا، آتش سنگین را روی دشمن فرضی ایجاد کرده است.

سخنگوی رزمایش پیامبر اعظم (ص) 11  تصریح کرد: ما عملیات  هلی برن را توسط بالگردهای هوانیروز با موفقیت اجرا  کرده و مواضع دشمن را   منهدم کردیم؛ این رزمایش  دفاعی و امنیتی است و ما تمرین واقعی را جهت آمادگی در مقابل تهدیدات احتمالی به نمایش گذاشتیم.

سردار پورجمشیدیان در پاسخ  به تهدیدات ترامب و نتانیاهو نیز اظهار داشت: پیام این رزمایش آمادگی و هوشیاری است؛ در هر شرایطی، هر تهدیدی به نظام جمهوری اسلامی ایران باشد، ما اماده مقابله هستیم البته رژیم صهیونیستی  که در این اِعداد قرار نمی‌گیرید.

**جدیدترین مین ضدبالگرد سپاه با نام “صاعقه”  رونمایی شد
در ادامه برگزاری رزمایش پیامبر اعظم(ص)11،  جدیدترین مین ضدبالگرد نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام “صاعقه” رونمایی شد.

مین جهنده صاعقه، یک مین بسیار کارآمد است که روی زمین کارگذاشته شده و خدمه آن در جایی دورتر، موضع گرفته و در زمان مناسب مین را منفجر می‌کند اما انفجار این مین جهنده، همانند مین‌های دیگر نیست بلکه با انفجار اولیه مین، تعداد زیادی بمب کوچک به بالا پرتاب شده و تا ارتفاع 500 متر بالا می‌روند.

پس از پرتاب عمودی این بمب‌های کوچک و انفجار آنها در آسمان، در یک خط عمودی تا ارتفاع 500 متری زمین هر پرنده متخاصمی حضور داشته باشد، هدف قرار گرفته و اگر منهدم نشود، حتماً با آسیب جدی مواجه خواهد شد.

همچنین در این مرحله از رزمایش از “مین جهنده و ضد نفر سجیل” نیز رونمایی شد. این مین تا ارتفاع 10 متر از سطح زمین پرتاب شده و سپس منفجر می‌شود و ترکش‌های آن به صورت بارانی بر روی نیرو های دشمن ریخته می‌شود.

** سردار سلامی: نیروهای سپاه به تمام اهداف رزمایش امنیتی پیامبر اعظم(ص) دست یافتند
سردار حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به منطقه رزمایش پیامبر اعظم 11، اظهار داشت: رزمایش پیامبر اعظم 11 با موفقیت کامل انجام شده و نیروهای سپاه توانستند با هوشیاری به همه اهداف از پیش تعیین شده خود برسند.

رزمایش پیامبر اعظم(ص)11 نیروی زمینی سپاه از روز دوشنبه2 اسفند به مدت سه روز درمنطقه شرق، مرکز و شمال شرق کشور آغاز شده بود.

بر اساس این گزارش، در مرحله اول این رزمایش، راکت‌های پیشرفته و مدرن و دقیق‌زن که به تازگی به سازمان رزم سپاه ملحق شده‌اند، در منطقه مرکزی کشور تست شد و در مرحله دوم  نیز، یگان‌های پهپادی و توپخانه دورزن نیروی زمینی سپاه توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند.

همچنین در روز آخر این رزمایش یگان‌های نیروی مخصوص، یگان‌های زرهی و هوانیروز سپاه به اجرای عملیات می پردازند و عملیات دفاع از کوی و برزن نیز توسط گردان‌های بیت المقدس و امام حسین(ع) بسیج اجرا شد.

**رزمایش امنیتی پیامبر اعظم 11 نیروی زمینی سپاه پایان یافت
رزمایش پیامبر اعظم(ص) 11 نیروی زمینی سپاه که از دوشنبه 2 اسفند به مدت سه روز در منطقه شرق، مرکز و شمال شرق کشور آغاز شده بود به کار خود پایان داد.

سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در جمع خبرنگاران امروز را روز پایانی این رزمایش در شمال شرق کشور اعلام کرد.

وی گفت: ما در این رزمایش به تمام اهداف از پیش تعیین شده خود در یگان‌های پیاده، هوانیروز، مکانیزه کردن و تکاور دست یافتیم.

فرمانده نیروی زمنی سپاه همچنین، پیام این رزمایش به مردم ایران را اینگونه عنوان کرد که مدافعین نظام، آمادگی کامل برای دفاع از میهمن اسلامی را دارند و برای استکبار جهانی نیز این است که بی‌عقلی نکنند چرا که ما بخشی از قدرت دفاعی خود را به نمایش گذاشتیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=218983
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما