سه شنبه 3 اسفند 1395 - 14:46

تائید سخنان دادستان یاسوج از سوی دادستان تهران

گروه اجتماعی – چندی پیش دادستان کهگیلویه و بویراحمد به مسئولان و رسانه های استان در خصوص انتشار برخی مطالب هشدار داده بود.

به گزارش «بویر نیوز»، مهرداد کرمی دادستان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگویی که با خبرنگار ما داشت؛ گفته بود که تحقیقات مقدماتی در پرونده ها، وقایع و حوادث کیفری و جزایی محرمانه می باشد و انتشار آن جرم است.

مهرداد کرمی در گفتگو با «بویر نیوز» با بیان اینکه مطابق ماده ۹۱ قانون آیین دادرسی، کیفری تحقیقات مقدماتی در پرونده ها، وقایع و حوادث کیفری و جزایی محرمانه می باشد و افشای آن جرم محسوب و دارای مجازات می باشد، تاکید کرد: درج هرگونه خبر و اطلاع رسانی عمومی وقایع مجرمانه در نشریات و سایت های خبری و همچنین شبکه های اجتماعی بدون اطلاع مقامات قضایی استان مورد پیگرد و تعقیب قضایی قرار می گیرد.

این مقام ارشد قضایی در استان تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی مصاحبه ها روند صحیح انجام تحقیقات پرونده ها را مختل می نمایند و نظر به ضرورت حفظ آبروی طرفین پرونده زین پس، درج هرگونه خبر، تحلیل و اطلاع رسانی عمومی خودداری گردد.

به گزارش بویرنیوز، در همین حال و حتی پس از سخنان دادستان استان، متاسفانه شاهد مصاحبه هایی از سوی ضابطان دادگستری در استان بودیم و باز شاهد خارج شدن مسیر رسیدگی درست پرونده ها بودیم.

از آنجایی که تا جرمی مشخص نشود و به صورت دقیق به آن رسیدگی و در نهایت حکم صادر نشود نمی توان جزئیات و موارد پرونده را رسانه ای کرد متاسفانه برخی ضابطان دادگستری به دلایل مختلف در همان مرحله وقوع تخلف که شاید مصداق جرم هم نداشته باشد اقدام به اطلاع رسانی آن می کنند.

بدون شک یکی از ملزومات کار قضایی و رسیدگی درست به پرونده ها، آرامش دستگاه قضایی و دور شدن پرونده ها از آفت حاشیه سازی خواهد بود.

امروز نیز دادستان تهران به همین موضوع مهم تاکید کرده است.

بزرگ­نمایی و رسانه­ای نمودن برخی اقدامات از سوی ضابطان

دادستان تهران در جلسه امروز خود با معاونان دادستانی تهران، معاونان خود را به اعمال سیاست «نه خصومت و نه انعطاف محض» در ارتباط با ضابطان توصیه کرد و ضمن انتقاد از عملکرد برخی ضابطان از جمله رسانه­ ای و بزرگ نمودن اقدامات خود، اظهار داشت: این که ضابطان برخی اقدام‌های خود را در بوق و کرنا کند و اقدامات قاضی را تحت الشعاع قرار دهد؛ مخل روند تحقیقات دادسرا است لذا تحقیقات پرونده‌ها باید از قید و بند طراحی‌های غیر واقعی رها شده و توسط سرپرستان دادسراها مدیریت گردد؛ این مطلوب رخ نمی‌دهد مگر آن که دادستان‌ها با اقدامات نظارتی، مدیریت پرونده‌های کیفری را به دست گیرند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=218706
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. کارگر گفت:

    زنده باد اقای کرمی وجود ادم های پاکی مثل شما مایه افتخار استان وکشور است درپناه خدا باشی انشاالله

  2. منوچهرشرافت. گفت:

    ضمن تشکرازقاطعیت وتشخیص درست واگاهی کامل دادستان محترم استان درهمه زمینه های قضائی ،این سخنان نشانه اشراف واحاطه کامل ایشان درهمه اموروظایف میباشد احسنت ودرود.

دیدگاه شما