سه شنبه 3 اسفند 1395 - 1:41

پیست اسکی کاکان یاسوج معطل دستگاه برف کوب + تصاویر

پیست اسکی کاکان یکی از مناطقی بوده که همه ساله در فصل زمستان میزبان مسافران و گردشگران زیادی از سراسر کشور است و در 20 کیلومتری شهر یاسوج و در مسیر دهستان کاکان قرار دارد.

به گزارش بویرنیوز،  این مکان دارای ظرفیت‌های بالا برای ورزش‌های زمستانی است که در سالهای گذشته جشنوار‌ه‌های برفی متعددی که با استقبال چشمگیر مردم مواجه بوده، در این منطقه برگزار شده است.

پیست اسکی کاکان به دلیل موقعیت جغرافیایی نزدیکترین مکان به استا‌ن‌های جنوبی کشور است و مسافران زیادی این مکان را برای تفریح انتخاب می‌کنند و می‌توان با ایجاد زیرساخت‌های لازم از ظرفیت‌ گردشگری این منطقه استفاده کرد.

پیست اسکی کاکان به عنوان یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد باید از زیرساخت‌ها و بسترهای مناسبی برای جذب گردشگر برخوردار باشد و این نیازمند توجه مسئولان است.

آخر هفته های برفی کوههای اطراف پیست اسکی کاکان یاسوج مملو از جمعیت علاقمندان به ورزش های زمستانی از داخل استان کهگیلویه وبویراحمد و سایر استانهای همجوار به این منطقه سفر می کنند، است.

پیست اسکی یاسوج به عنوان یک ظرفیت گردشگری و توریستی ورزشی در استان مطرح بوده که در ارتفاع 2600 متری از سطح دریا قرار گرفته و دارای طول مفید 600 متر است.

می توانیم به راه اندازی پیست کاکان کمک کنیم

سید محمد کاظم نظری، فرماندار شهرستان بویراحمد نیز در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: مشکلات پیست اسکی کاکان یاسوج در سفر وزیر ورزش بررسی شدند.

وی بیان کرد: انتظار داریم برای راه اندازی و فعال شدن این پیست در اسرع وقت کمک و تامین اعتبار لازم صورت گیرد.

نظری بیان کرد: به سهم خود می توانیم کمک به راه اندازی این پیست که ظرفیت گردشگری و ورزشی استان است، داشته باشیم.

زیرساختهای پیست اسکی کاکان فراهم نیست

باقری با اشاره به پتانسیل پیست اسکی “کاکان” بویراحمد برای جذب گردشگران گفت: با وجود اینکه این پیست زیرمجموعه اداره کل ورزش و جوانان است اما از اعتبارات گردشگری استان 500میلیون تومان برای تجهیز این پیست اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: در صورت آماده بودن زیرساختهای پیست اسکی کاکان، این پیست می تواند نقش مهمی در اشتغالزایی و درآمدزایی استان داشته باشد و گردشگران داخلی و خارجی زیادی را جذب کند.

پیست اسکی کاکان می تواند بین المللی شود

هم چنین سید عبدی افتخاری، رئیس فدراسیون اسکی نیز در سفری که شهریور ماه امسال به یاسوج داشت، گفت: پیست اسکی کاکان کهگیلویه و بویر احمد می تواند با تلاش و برنامه ریزی مسئولان اجرایی این استان بین المللی شود.

وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت مناسبی در زمینه ورزش اسکی دارد و در سال های گذشته نیز تلاش هایی برای شکوفایی این قابلیت ها و کاهش مشکلات پیست اسکی کاکان انجام شده است. ورزشکاران کهگیلویه و بویراحمد در رشته های انفرادی از جمله اسکی دارای توانمندی های چشمگیری هستند که در صورت حمایت شدن می توانند در کشور مطرح شوند.

رئیس فدراسیون اسکی بیان کرد: فاصله 18 کیلومتری پیست اسکی کاکان با یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد موقعیت ویژه ای به آن داده و می تواند به لحاظ گردشگری نیز در جنوب کشور مطرح شود. باید 2 نگاه ورزشی و توریستی به پیست اسکی کاکان داشت و با جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده بهینه ای از همه ظرفیت این پیست انجام شود.

افتخاری خاطرنشان کرد: پیست اسکی کاکان باید توسعه داده شود و گام نخست در این زمینه نیز خریداری و تملک زمین های اطراف آن با همت استانداری و اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد است.

افتخاری تصریح کرد: فدراسیون اسکی آماده حمایت لازم از ورزش اسکی و ورزشکاران این رشته در استان کهگیلویه و بویراحمد از طریق اعزام مربیان و مدرسان کشوری، برگزاری دوره های آموزشی، تامین تجهیزات و امکانات و واگذاری میزبانی مسابقات ملی به استان است.

پیست اسکی کاکان ظرفیت قابل توجه گردشگری دارد

فتاح محمدی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تعامل و همکاری مدیران اجرایی استان مطلوب بوده و همه آماده خدمات رسانی مناسب به پیست اسکی کاکان به منظور کاهش مشکلات آن هستند.

وی افزود: پیست اسکی کاکان ظرفیت قابل توجهی به لحاظ گردشگری داشته و می تواند در تمامی فصول سال آماده پذیرش گردشگرانی از این استان و دیگر نقاط کشور باشد. اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد برای تامین زیرساخت های مورد نیاز گردشگری در پیست اسکی کاکان و صدور مجوزهای لازم در این زمینه برای سرمایه گذاران بخش خصوصی اقدام های لازم را انجام دهد.

اعتباری برای تهیه تجهیزات و امکانات نداریم

حسن نوروزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: کمک استان به حوزه ورزش تنها در زمینه ساخت سالن و زمین ورزشی است و اعتباری برای تهیه تجهیزات و امکانات ندارد.

وی افزود: برای ساخت زمین و یا سالن ورزشی در این استان در سه سال قبل و با وجود محدودیت منابع مالی از هیچ تلاشی دریغ نشده است.

نوروزی بیان کرد: پیست اسکی کاکان جزو قابلیت های مهم کهگیلویه و بویراحمد است و می تواند تعداد قابل ملاحظه ای گردشگر داخلی و یا خارجی جذب کند اما با اعتبارات محدود کهگیلویه و بویراحمد نمی توان مشکلات و کمبودهای پیست اسکی کاکان را برطرف کرد و انتظار می رود که فدراسیون اسکی نیز کمک و حمایت مالی لازم را انجام دهد.

نیمه تعطیلی سه ساله پیست اسکی کاکان

خدابخش امیری، رئیس هیات اسکی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: پیست اسکی کاکان از فضاهای مهم ورزشی و گردشگری این استان است که می تواند در صورت فراهم بودن زیرساخت ها در رونق ورزش های زمستانی و جذب گردشگر به استان نقش مهمی داشته باشد.

وی با یبان اینکه این پیست بعلت بی توجهی مسئولان حدود سه سال است که نیمه تعطیل است، بیان کرد: این پیست به طول 600 متر در جاده ارتباطی “یاسوج – اقلید” قرار دارد و ارتفاع آن از سطح دریا حدود 2600 متر است.

امیری با اشاره به اینکه مسئولان به داد پیست اسکی کاکان برسند، عنوان کرد: پیست اسکی کاکان نزدیکترین پیست به کشورهای حوزه خلیج فارس و استانهای جنوبی کشور است و به همین دلیل شرایط خاصی دارد. بطوریکه در هنگام فعال بودن در گذشته روزانه بیش از 3000نفر از استانهای همجوار و جنوبی از جمله فارس، بوشهر، خوزستان، هرمزگان، اصفهان و سایر استانها از این پیست استفاده می کردند اما هم اکنون نیمه تعطیل است.

رئیس هیات اسکی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با وجود شرایط ممتاز پیست اسکی کاکان اما زیرساخت ها، امکانات و تجهیزات آن محدود است.

پیست اسکی معطل دستگاه برف کوب

وی با اشاره به مشکلات پیست اسکی کاکان یاسوج عنوان کرد: مهمترین مشکل و نیاز پیست اسکی کاکان نداشتن دستگاه برف کوب بعلت فرسوده بودن و از کار افتادن است.

امیری اضافه کرد: از مسئولان استانی و کشوری از جمله استانداری، ورزش و جوانان و گردشگری انتظار داریم اعتبارات لازم را برای فراهم کردن زیرساختها و تجهیز این پیست در نظر بگیرند. قرار بود که 500 میلیون تومان برای خرید دستگاه برف کوب به این پیست اختصاص داده شود اما تا کنون این امر محقق نشده است.

فرشید کرمی، ماون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت: برای راه اندازی پیست اسکی کاکان دو راه وجود دارد که یک راه آن تعمیز و بازسازی دستگاه فرسوده برف کوب است.

وی با بیان اینکه خریداری دستگاه برف کوب نو حدود 700 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد افزود: راه دیگر فعال و راه اندازی شدن پیست اسکی کاکان واگذاری به بخش خصوصی است که این کار انجام شده و آگهی واگذاری چاپ شده است.

تهیه کننده: عیسی فتحی از ایسنا کهگیلویه وبویراحمد

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=218511
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما