یکشنبه 1 اسفند 1395 - 0:05

مشاهده یک کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کهگیلویه و بویراحمد (+توضیحات مهم)

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این استان در یک کانون مشاهده شده است.

به گزارش بویرنیوز، عبدالله بهمنش در گفت و گو با ایسنا افزود: این بیماری خطرناک از طریق وارد کردن مرغ زنده توسط یک واحد مرغ فروشی سیار در روستایی “بن زرد” بخش پاتاوه از توابع شهرستان دنا مشاهده شد.

وی وقتی موردی از این بیماری مشاهده می شود باید تا سعاع یک کیلیومتری منطقه معدوم سازی صورت گیرد، بیان کرد: در این روستا معدوم‌سازی توسط اکیپ‌های عملیاتی در حال انجام شدن است و تا کنون 1000قطعه مرغ و کبوتر معدوم شده اما برخی از اهالی روستا در این زمینه همکاری نمی کنند این درحالی است که غرامت طیورشان داده می شود.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در صورتی که مردم اصول قرنطینه ای و بهداشتی را رعایت نمایند و با دامپزشکی همکاری کنند این بیماری قابل کنترل است اما اگر همکاری نداشته باشند این بیماری خطرناک به سایر نقاط استان نیز سرایت می کند.

بهمنش با بیان اینکه 4 مورد در این روستا تلف شده که معدوم سازی شدند، تصریح کرد: مردم می توانند از طریق شماره تلفن 1512 موارد مشکوک یا گزارشات خود را به دامپزشکی اعلام کنند.

وی ادامه داد: مردم از خرید و فروش هرگونه مرغ و سایر پرندگان بخصوص بصورت زنده خودداری کنند و مراتب را به دامپزشکی و سایر مراجع از جمله قضایی و انتظامی گزارش دهند.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مرغ و تخم‌مرغ‌های موجود در بازار که بصورت بهداشتی، بسته بندی و از طریق مراکز مجاز عرضه می شود، تحت نظارت دامپزشکی هستند و مردم نگران مصرف مرغ و تخم‌مرغ مصرفی خود از این طریق نباشند.

بهمنش اضافه کرد: در هشت شهرستان استان 20 اکیپ با بیش از 60 نیرو برای مقابله و اقدامات پیشگیرانه با بیماری فوق حاد پرندگان فعال هستند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=218033
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما