شنبه 30 بهمن 1395 - 17:58

علت مرگ‌زودرس در ایران اعلام شد

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بیان کرد: ۴۲ درصد از مرگ‌های زودرس در کشورمان مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی است.

به گزارش خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر رضا ملک‌زاده عنوان کرد: پیشگیری از مرگ‌های زودرس از برنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و نظام ثبت بیماری‌ها در شناخت، کنترل و درمان انواع بیماری‌ها نقش بسزایی دارد.

وی بیان کرد: ۴۲ درصد از مرگ‌های زودرس در کشورمان مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی است.

به گفته ملک‌زاده، بر اساس همین بررسی‌ها از بین ۳۸۵ هزار مرگ رخ داده طی سال ۱۳۹۴ در کشور، ۵۵ درصد زیر سنین ۷۰ سال رخ داده است.

وی بیماری‌های غیر واگیردار را از مشکلات اصلی حوزه سلامت عنوان و اظهار کرد: بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها و حوادث جاده‌ای بیشترین علل مرگ‌ومیر در کشور را تشکیل می‌دهد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه از سال ۱۹۹۰به بعد بیماری‌ها عفونی در کشور کاهش چشمگیری یافته است، افزود: به جز بیماری‌های هپاتیت B و C در تمامی بیماری‌ها شاهد کاهش شیوع بیماری‌ها بوده‌ایم.

ملک‌زاده خاطرنشان کرد: هم اکنون مراحل نظام ثبت ۱۰۰ بیماری مهم و شایع در کشور مانند بیماری‌هایی مانند قلبی و عروقی،سکته‌های قلبی و مغزی، حوادث و سوانح، ضایعات نخاعی، ام .اس و بیماری‌های مزمن التهابی روده در حال پیگیری و اجراست.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در پایان گفت: نظام ثبت بیماری‌ها یک زیر ساخت مهم بهداشتی و درمانی در کشور به شمار می‌رود و نقش مهمی در شناخت بهتر بیماری‌ها، کنترل مرگ‌ها و کاهش بار بیماری‌ها دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=218003
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما