شنبه 30 بهمن 1395 - 14:26

توصیه‌های مهم دامپزشکی بویراحمد برای مقابله با آنفولانزای فوق حاد پرندگان

در پی شیوع آنفولانزای حاد پرندگان در شهرستان دنا، توصیه‌های بهداشتی و پیشگیرانه دامپزشکی بویراحمد برای مقابله با آنفولانزای حاد پرندگان صادر شد.

به گزارش فارس، سید مختار رجایی‌فر ظهر امروز در جلسه اضطراری آنفولانزای فوق حاد پرندگان شهرستان بویراحمد با بیان اینکه تاکنون 23 استان درگیر این بیماری هستند، گفت: با شیوع بیماری در روستای بن‌زرد شهرستان دنا، شهرستان ما نیز درگیر این بیماری است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد با بیان اینکه با همکاری نیروی انتظامی و مرکز بهداشت و دامپزشکی استان عملیات معدوم‌سازی تا شعاع یک کیلومتری در روستای بن زرد صورت گرفت، گفت: انتظار می‌رود در صورت بروز بیماری در منطقه‌ای مردم همکاری لازم را داشته باشند.

رجایی‌فر با بیان اینکه باید تمهیدات لازم برای مقابله با بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان اعمال شود، گفت: انتظار داریم تمامی دستگاه‌ها اعم از نظامی و انظامی، دادستانف راهداری و سایر نهادها برای مقابله با این بیماری همکاری لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: در صورت بروز و شیوع بیماری در شهرستان بویراحمد نیازمند عینک، لباس یکبار مصرف و ماسک و …هستیم که تقاضا می‌شود مرکز بهداشت در صورت مجهز بودن به این امکانات همکاری لازم را با دامپزشکی داشته باشد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد ضمن توصیه به مردم شهرستان اذعان کرد: مردم از خرید هرگونه طیور زنده، مرغ، بوقلمون، کبک و بلدرچین و…خودداری کنند و از فرآورده‌های خام دامی تهیه شده از مراکز مورد تایید دامپزشکی که دارای شناسنامه می‌باشند استفاده کنند.

رجایی‌فر شکار پرندگان وحشی و آبزی را ممنوع اعلام کرد و گفت: پرندگان وحشی حامل ویروس آنفولانزا می‌باشند و امکان عدم علائم در این پرندگان زیاد بوده لذا انتظار می‌رود از شکار هرگونه پرنده خودداری شود.

این مسؤول تصریح کرد: مردم به توصیه‌های دامپزشکی و مرکز بهداشت توجه کنند و از تردد بی‌مورد در مکان‌های که مثبت اعلام شده خودداری کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=217970
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علیشیر گفت:

    درود بر شما مرد زحمت کش واقعا خسته نباشید .شماها هستید که شبانه روز دارین زحمت مکشین تا غذای سالم بر سر سفره مردم بیاید. حشق شما بالاتر از این حرفها هست جناب دکتر رجائی

دیدگاه شما