شنبه 30 بهمن 1395 - 9:09

آغاز عملیات اجرایی دو فاضلاب روستایی برای اولین بار در کهگیلویه و بویراحمد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد گفت: در دولت تدبیر و امید ۶۵ پروژه آبرسانی روستایی با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان در کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسیده است.
به گزارش بویرنیوز، فیض اله پاسره داشت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و توجه مسئولان دولت یازدهم در بخش آبرسانی به روستاهای کهگیلویه وبویراحمد خدمات بسیار خوب و ارزنده ای صورت گرفته است.
وی بیان کرد: در دولت تدبیر و امید ۶۵ پروژه آبرسانی روستایی با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان در کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسیده است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تصریح کرد: این تعداد پروژه در ۱۵۵ روستای استام پیش بینی و عملیاتی شد.
پاسره عنوان کرد: با اجرای این پروژه ها، ۱۱ هزارو ۶۰۲ خانوارروستایی در غالب ۴۷ هزارو ۸۷ نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند.
وی گفت: اجرای این تعداد پروژه نشان از عزم جدی دولت یازدهم و توجه ویژه آن به رفاه و برخورداری روستائیان از خدمات رفاهی است.
مدیر عامل شرکت آبفای روستایی استان خاطر نشان کرد: دولت تدبیر و امید علی رغم اینکه با کمبود منابع مالی به دلیل کاهش قیمت نفت و تحریم های ظالمانه روبروبود همچنان توجه ویژه به آبرسانی روستاها دارد و از عزم خود برای اجرای پروژه های آبرسانی کم نکرده است کما اینکه اعتبارات تخصیصی از محل صندوق توسعه گواهی بر این مدعا است.
پاسره بیان کرد: اختصاص ۵۰۰ میلیون دلار به وزارت نیرو از صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به روستاها خود نشان ازهمت دولتمردان داشته است.
وی افزود: از این میزان اعتبار ۳۸۱ میلیارد ریال به استان کهگیلویه وبویراحمد اختصاص داده شد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب روستایی استان نیز با این اعتبار اختصاص داده شده ۱۸ مجتمع آبرسانی و ۸ پروژه تک روستایی جهت آبرسانی به ۴۷۲ روستا را درکهگیلویه وبویراحمد آغاز و در دست اجرا دارد.

پاسره عنوان کرد: در سال های 96 و 97 نیز شاهد افتتاح مجتمع های بزرگ آبرسانی خواهیم بود که بدون شک شاخص دسترسی بهره مندی روستائیان از آب آشامیدنی از حدود 75 درصد کنونی به رقمی بسیار بالاتر جهش خواهد داشت.

وی از برنامه این شرکت برای نوین کردن سیستم گند زدایی آب همه روستا خبر داد و خاطر نشان کرد: هم اکنون در پروژه های جدید سیستم گند زدایی به روش الکترولیز نمک طعام عملیاتی شده و برای منابع قدیمی تر نیز با برنامه ریزی چند ساله حتما کل روستاهای استان مجهز به این سیستم نوین که بسیار قابل اعتماد تر است، خواهند شد.

فیض الله پاسره در پایان بیان کرد: در زمینه فاضلاب روستایی برای اولین بار در استان در دولت تدبیر و امید برای شهرستان های بویراحمد و گچساران از محل بانک توسعه اسلامی منابعی پیش بینی شده، قراردادها منعقد شده و انشاءالله در سال 96 عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=217832
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما