جمعه 29 بهمن 1395 - 23:48

سه برنامه مخالفان دولت برای از صحنه خارج کردن روحانی/ واکنش وزیر اطلاعات به اظهارات دادستان کل کشور

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

سه برنامه مخالفان دولت برای از صحنه خارج کردن روحانی

جنتی، وزیر سابق ارشاد از سه برنامه مخالفان برای خارج کردن روحانی از صحنه خبر داد و گفت : مخالفان دولت ابتدا سیاست خسته کردن روحانی و دولت و به انصراف رساندن او از حضور در عرصه انتخابات را در پیش گرفتند و رسانه های وابسته به آنان هم برای تحقق این سیاست در طول این مدت حتی یک تیتر مثبت در باره عملکرد های دولت منتشر نکردند. سیاست دوم مخالفان دولت تک دوره ای شدن روحانی و دمیدن در این فکر از طریق رسانه ها است، آنها همزمان تلاش کردند با تاثیر گذاری بر برخی شخصیت ها و نهادها برطبل زاویه دار بودن رییس‌جمهور با رهبری بکوبند که حمایت های رهبری در برهه های مختلف از کلیت برنامه ها و اقدامات دولت این سیاست تخریبی هم به شکست انجامید. این روزها مخالفان دولت و روحانی سیاست کاهش آرا و یا رای نیاوردن روحانی را در دستور کار قرار داده اند و مذبوحانه دنبال این پروژه هستند. بنابراین ما هم باید تلاش کنیم با اعتماد آفرینی و معرفی کار های دولت ، رییس جمهور روحانی که تجربه های ارزشمندی به دست آورده اند با رای بالا ایشان مجددا انتخاب شده و این سیاست مخالفان عقلانیت و اعتدال هم به شکست بیانجامد. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

مهدی خزعلی آزاد شد

وکیل مدافع مهدی خزعلی از آزادی موکلش خبر داد. مصطفی ترک همدانی در گفت و گو با ایسنا گفت: با حضور رییس زندان اوین در بیمارستان طالقانی بعدازظهر امروز حکم آزادی خزعلی به وی ابلاغ شد. وی افزود: با حضور رییس زندان اوین، سرم به مهدی خزعلی وصل و روند درمانی آغاز شد.

شکایت دختر حسن جوهرچی به پلیس فتا

آوا جوهرچی درباره پدرش که در تاریخ ۱۵ بهمن به علت نارسایی کلیه و کبد، مشکل تنفسی شدید، و در نهایت افت شدید فشار خون در بخش icu فوت شد با گذاشتن یک پست در اینستاگرام خود گفت: دوستان عزیزم، ما در حال پیگیری علت فوت پدرم و قصور احتمالی، اگر اتفاق افتاده باشد، به صورت قانونی هستیم. افرادی که زیر پست ما یا عکس‌های پدرم، حرف‌های نامربوط می‌زنند، سریعا به پلیس فتا گزارش داده می‌شوند. باقی دوستان مهربانمان که همراه و همدرد هستند، دستانشان را می‌بوسیم. خبرگزاری صبا این خبر را منتشر کرد.

وزیر خارجه آمریکا بدون هتل ماند!

تسنیم نوشت: وزیر خارجه آمریکا که برای شرکت در اجلاس گروه ۲۰ به شهر بن سفر کرده موفق به یافتن هتلی برای اقامت نشد. به گزارش آژانس خبری بلومبرگ، برای رکس تریلسون وزیر امور خارجه ایالت متحده آمریکا در هتل شهر بن هیچ اتاقی جهت اقامت یافت نشد. وی برای شرکت در اجلاس گروه جی 20 به شهر بن سفر کرده است. به نقل از این خبرگزاری، زمانیکه تریلسون آمادگی خود را برای حضور در این اجلاس اعلام نمود، دیگر تمامی هتل ها رزرو شده بود. در نتیجه وی به اجبار در استراحتگاهی در 30 کیلومتری شهر بن اقامت گزید.

پیام تویتری جالب یک کاربر ایران به ترامپ

یک کاربر ایرانی در توییتر نوشت: برای ورود به خاک ایران ویزا لازم است ولی برای نخوابیدن در خاک ایران باید کشتی بلد بود.

آبادانی ها با سنگ از خجالت فیروز کریمی درآمدند

صنعت نفت آبادان در حالی از پدیده مشهد با سه گل شکست خورد که هواداران آبادانی پس از این شکست با پرتاب سنگ به فیروز کریمی حمله کردند. کریمی همچنین پس از بازی گفت: گل اول پدیده شانسی به ثمر رسید. روی گل دوم نیز شیرازه تیم ما با اعلام پنالتی برای پدیده پاشید. البته ما امروز 8 – 9 بازیکن را نداشتیم و مصدوم و مجروح بودند. كریمی درباره سنگ پرانی هواداران گفت: در بازی های آسیایی، تا دقیقه ۶۰ سه بر صفر از الاهلی عقب افتادیم که در نهایت جبران کردیم و با نتیجه پنج بر سه پیروز شدیم ولی اینجا به ما مجال ندادند و با سنگ پرانی باعث شدند خود من از لب خط فرار کنم.

رضاخان هم کاری که اصلاح‌طلبان مجلس کردند را نمی‌کردند

نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: طرح دوفوریتی منعِ سوال برای فرار از پاسخگویی‌ است؛ فراکسیون امیدی‌ها از ارایه این طرح اظهار ندامت کنند. رضاخان میرپنج هم اینگونه برخورد نمی‌کرد که بگوید سؤال نکنید، شاید اگر سؤال می‌کردند بلایی سر آنها می‌آورد اما نمی‌گفت سؤال نکنید. حتی در حکومت‌های استبدادی هم اینگونه نیست. شاید چون پایان دولت است و از این به بعد دولت باید پاسخگوی عملکرد ۴ ساله خود باشدو چون مردم گله‌مندند و سؤال و ابهام دارند و شدیداً اعتراض می‌کنند و می‌خواهند اینها را از دولتی‌ها بپرسند،‌ حال دوستان دولت در مجلس می‌خواهند طرحی تهیه کنند که تا انتخابات هیچ‌کس سؤال هم نکند. فارس این خبر را منتشر کرد.

تحرک مشکوک برای ایجاد نگرانی در استان فارس

اين روزها سامانه های بارشی هواي استان فارس را به شکل کم سابقه ای تحت تاثیر قرار داده است و در این میان، برخی شبکه های اجتماعی با نشر برخی مطالب غیرواقع، ‌زمینه نگرانی مردم را فراهم کرده اند. شنیده ها از آن حکایت دارد که برخی جریان های مخالف کشور از آن سوی مرزها به دنبال فضاسازی و ایجاد نگرانی برای مردم و همچنین ضعیف جلوه دادن اقدام های مسئولان در پاسخ به نیازهای امدادی و حیاتی مردم هستند. انتشار مطلب نادرستی با عنوان شکسته شدن سدی در شهرستان جهرم از جمله این مطالب بود که شامگاه پنجشنبه 28 بهمن ماه جاری در شبکه های اجتماعی به سرعت بازنشر شد. استاندار فارس با رد اين ادعا گفت: هم اینک هر ثانیه هزار و 500 متر مکعب آب وارد سدسلمان فارسي می‌شود اما هیچ مشکلی برای این سد به وجود نیامده است، این سد حدود یک میلیارد متر مکعب ظرفیت دارد و اکنون تنها 450 میلیون متر مکعب آب در دریاچه آن ذخیره شده است. مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در بازدید از روند امدادرسانی به مردم شهرستان های فسا و جهرم گفت:‌ استان فارس با قابلیت ها و زیرساخت های خوبی که دارد در عملیات سیل اخیر موفق عمل کرده است و امدادرسانی و هماهنگی خوب انجام شده است. در چنین شرایطی از بسیج امکانات و نیروها برای مدیریت شرایط استان، شاهد خبرسازی هایی برای نگران کردن مردم هستیم و این موضوع،‌اهمیت پیگیری اخبار از منابع رسمی را یادآوری می کند. ایرنا این خبر را منتشر کرد.

واکنش وزیر اطلاعات به اظهارات دادستان کل کشور

وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران،گفت:دادستان محترم کل کشور تصریح نموده بودند که برخی از این مسوولین دوتابعیتی که در راس امور هستند با دشمن همکاری می کنند. استدعای اینجانب به عنوان برادر کوچک ایشان این است که چند نفر از این ‘برخی دو تابعیتی ها’ را به وزارت اطلاعات معرفی نمایند تا به جرم همکاری با دشمن، با آنها برخورد نماییم.این مطلب در ایرنا منتشر شده است.

اصلاح‌طلبان هرگز مراسم اصولگرایان را برهم نزدند

نماینده اصلاح‌طلب مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نکته حائز اهمیت این است که مراسم دوستان اصولگرا به شکلی که مراسم اصلاح‌طلبان برهم زده می‌شود، با مشکل روبرو نشده و این‌چنین دچار تنش نشده و حتی اگر برگزاری مراسم اصولگرایان با انتقادی ازسوی دانشجویان روبرو شده، با درخواست نوبت و رعایت شرایط آزادی بیان و صرفاً‌ درحد طرح سوال بوده و هرگز درجهت برهم زدن این مراسم به‌صورت خشونت‌آمیز اقدام نشده است؛ چرا که شان نظام و قانون اساسی ما که ما حصل خون شهدا است، زیرسوال می‌برد.نایب رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره بخشی از این طرح که تلویحاً «طرح سوال را مصداق اقدام مجرمانه درجهت ایجاد تشنج در مراسم» در نظر گرفته، خاطرنشان کرد: آن‌چنان که گفتیم این طرح اولیه است و قطعاً همه این موارد اصلاح می‌شود. این وحی منزل نیست که بگوییم فاقد ایراد است، قطعاً‌ ایرادهایی وجود دارد اما تمامی این موارد مرتفع می‌شود.این مطلب در ایلنا منتشر شده است.

آشتی ملی یعنی چه؟

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی گفت: آقایی که عمله فتنه 88 بوده می‌گوید آشتی ملی، یعنی چی آشتی ملی؟ مگر ملت باهم قهرند؟ راهپیمایی 22 بهمن را ندیدید؟جریانی که پیروز انتخابات را نپذیرفت و به دنبال این بود که با سفارش اوباما و انگلیس و رسانه‌ها مردم را به خیابان بیاورند تا غربی‌ها بیایند برای انتخابات ما تکلیف تعیین کنند، مردم با این‌ها قهر کردند و از این‌ها متنفر شدند و در راهپیمایی 9 دی انزجار خود را اعلام کردند.مردم و رهبری 8 ماه صبوری کردند ولی دیدند روزبه‌روز جنگ این‌ها با نظام و انقلاب بیشتر می‌شود، این‌ها عددی نیستند که مردم با این‌ها آشتی کنند، به فرموده مقام معظم رهبری این‌ها قطره‌ای در دریای ملت هستند.

روایت عارف از رایزنی با اصولگرایان درباره «گفتگوی ملی»

رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌هایی که با جریان مقابل برای برقراری یک «گفت‌وگوی ملی» انجام شده، از استقبال این جریان خبر داد.محمدرضا عارف با بیان این‌که دولت نیز در این راستا همکاری می‌کند، گفت: باور داریم باید با ایجاد زمینه مساعد برقراری«گفت‌وگوی ملی» بر اساس مشترکات، در جهت حل اختلاف‌نظرهایی که میان برخی جریان‌های سیاسی کشور وجود دارد، اقدام کنیم.وی با اشاره به تشکیل کمیته «گفت‌وگوی ملی» در فراکسیون امید و پیگیری این موضوع از مدت‌ها قبل، اعلام کرد: از ابتدا تحت‌عنوان گفت‌وگوی ملی این بحث را دنبال کردیم و به این مسئله باور داریم.او گفت: در این راستا باور داریم با ایجاد زمینه مساعد برای برقراری یک «گفت‌وگوی ملی» بر اساس مشترکات در جهت حل اختلاف‌نظرهایی که میان برخی جریان‌های سیاسی کشور وجود دارد، اقدام کنیم.رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باتوجه به استقبال و پیگیری‌های خوبی که ازسوی دوستان‌مان در مجلس شورای اسلامی محقق شد، به این نتیجه رسیدیم که این مهم را از مجلس کلید بزنیم.این مطلب در ایلنا منتشر شده است.

باهنر: دونالد ترامپ متوهم است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دونالد ترامپ اکنون توهم دارد و ضرورتی ندارد که بخواهیم روی رفتارهای او محاسبه داشته باشیم.محمدرضاباهنر درباره اینکه به نظر می‌رسد با وجود ترامپ ضرورت روی کار آمدن یک چهره فراجناحی و به دور از افراط و تفریط بیش از گذشته احساس می‌شود نظر شما در این مورد چیست، گفت: اکنون بر روی رفتارهای آقای ترامپ نمی‌توانیم حساب کنیم، حداقل از دوران ریاست جمهوری آقای ترامپ باید ۶ ماه بگذرد تا او خود را در آمریکا پیدا کند.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه رییس جمهور امریکا هنوز به امور مسلط نیست و تجربه ندارد، بیان‌کرد: ترامپ حرف‌هایی می‌زند که مجبور است بعدا پس بگیرد، بنابراین تا بخواهد خود را در امریکا پیدا کند زمان می‌برد و پس از آن تازه باید جایگاه آمریکا را در جهان پیدا کند.باهنر تاکید کرد: دونالد ترامپ اکنون توهم دارد و ضرورتی ندارد که بخواهیم روی رفتارهای او برای خودمان ارزیابی داشته باشیم.

مردم اهواز با یک بلوغ سیاسی اعتراض کردند

آیت‌الله موسوی‌جزایری با بیان اینکه حق مردم است که درباره برخی از مسائل که خارج از چارچوب متعارف رخ دهد؛ معترض شوند، گفت: در طول چند روز اخیر اتفاقاتی رخ داد که باید به آن‌ها اشاره کنم. در اتفاق نخست که خوشبختانه مردم عزیز ما با رشد فکری و بلوغ سیاسی که داشتند تجمع‌ خود را بسیار متین و سالم برگزار کردند. در زمان اعتراض از شعارها و حرکت‌هایی سنجیده و توام با اخلاق اسلامی استفاده و هنگام نماز نیز فریضه الهی را انجام می‌دادند.وی تصریح‌کرد: یک کار بسیار ارزشمندی که مردم در تجمعات انجام دادند این بود که در را به روی دشمنان سود جو بستند زیرا ما دشمن داریم و باید مواظب باشیم تا کار حقی که ما می‌خواهیم انجام دهیم به بهانه‌ای در دست دشمنان جهت سوء استفاده تبدیل نشود. مردم عزیز اهواز با درایت نگذاشتند دشمنان خارجی و احیانا داخلی از وضعیت موجود سوء استفاده و از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و بنده از این حرکت شما تشکر می‌کنم.

پیشنهاد قاضی پور به عارف در مورد یک طرح جنجالی

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: طرح فراکسیون امید موسوم به تأمین امنیت مراسم رسمی با اصول استقلال و آزادی منافات دارد و من به آقای عارف پیشنهاد می‌کنم که طرح را پس بگیرد.نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح فراکسیون امید تحت عنوان تأمین امنیت مراسم رسمی، گفت: این طرح که در رأس امضاهای آن امضای محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مشاهده می‌شود با اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی منافات دارد. وی افزود: جمهوری اسلامی بر پایه استقلال و آزادی به وجود آمده و طرح مذکور با استقلال و آزادی در تعارض صد درصدی است.

واکنش جلیلی به حقوق های نجومی

سعید جلیلی امروز در جمع مردم شهر قدس، طی سخنانی اظهار داشت: همه قدرتهای دنیا می گفتند که ایران نباید هسته ای باشد اما جوانانی مانند شهید احمدی روشن ایران را هسته ای کردند. وقتی 850 هزار بیمار کشور نیاز به دارویی داشتند که لازمه اش غنی سازی 20% بود یک استاد دانشگاه نماز شب خوان مانند شهید دکتر شهریاری با اینکه می دانست در معرض خطر و ترور است این مهم را انجام داد. این معنای نترسیدن و اجابت دعوت خداوند است. جلیلی در ادامه با قرائت فرازهایی از نهج البلاغه گفت: توده های مردم ستون دین و ذخیره در برابر دشمن هستند. در مقابل این توده های مردم که سینه شان را در برابر دشمنان سپر می کنند، افرادی هستند که بیشترین بار را برای کشور دارند. آنها هستند که بیش از یکصدهزار میلیارد تومان معوقه بانکی دارند. ٩٠ درصد این معوقات نزد ١٠ درصد افراد است و زمانی تنها ٢٣ نفر از این افراد ١١ هزارمیلیارد تومان بدهی داشتند.وی افزود: این افراد هستند که حقوق های نجومی می گیرند و برج های نجومی دارند.جلیلی تصریح کرد: این افراد همیشه از مردم و نظام طلبکارند و به صراحت می گویند برای پیشرفت اشکالی ندارد، عده ای از مردم له شوند.

نظر جدید وزیرخارجه امریکا درباره پاره کردن برجام

تیلرسون در واکنش به سخنان وزیر خارجه فرانسه که گفته بود پاریس احساس می‌کند، واشینگتن می‌خواهد توافق اتمی با ایران را ملغی کند، اظهار داشت: «من چنین نظری نداشته‌ام».رکس تیلرسون و ژان‌مارک اِرو، وزیر خارجه فرانسه در حاشیه نشست وزیران خارجه کشورهای گروه بیست در شهر بُن آلمان با هم دیدار داشتند که پس از آن اِرو گفت که دیدگاه پاریس و واشینگتن در قبال توافق اتمی ایران آشکارا متفاوت است و به گفته وی واشینگتن می‌خواهد که این توافق را مورد بازبینی قرار دهد و ملغی کند.رکس تیلرسون در نشست‌هایی که ماه گذشته با اعضای کنگره آمریکا داشت گفت اگرچه درخواست لغو این توافق را نمی‌کند، اما می‌خواهد آن را مورد بازبینی کامل قرار دهد.

زبان‌شان دراز شده و آشتی ملی را مطرح می‌کنند

امام‌جمعه موقت تهران گفت: برخی که در فتنه سهم داشتند زبان‌شان دراز شده و می‌خواهند آشتی ملی را مطرح کنند اما ملت یکپارچه هستند.حجت‌‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام‌جمعه موقت تهران ظهر امروز (جمعه 29 بهمن) در خطبه‌های نمازجمعه در مصلای تهران، با بیان اینکه تقوا سپر بلا و سفره برکت است، گفت: تقوا بارش رحمت است. تقوا چراغ پرفروغ جان‌هاست و مایه جذب عنایت حق و از اسباب بصیرت واقعی است. انسان باتقوا کلاه سرش نمی‌رود و فریب دشمن را نمی‌خورد. دوست و دشمن را اشتباه نمی‌گیرد و فریب لبخند غارتگر متظاهر را نمی‌خورد.

اعزام هیئت ایرانی به عربستان برای مذاکره درباره حج

صالحی امیری پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: در نامه ای شرایط خود را به وزیر حج عربستان برای اعزام حجاج نوشتیم.وی بیان کرد: یکی از مهمترین شرط ما تامین امنیت، حفظ کرامت و عزت حجاج و همچنین تامین دیه شهدای منا بوده است.صالحی امیری اظهار کرد: جمهوری اسلامی معتقد به اعزام حجاج به حج است اما معتقدیم حضور در حج باید غیرتمندانه باشد.وی با بیان اینکه دولت به دنبال هموار کردن مسیر حج برای مردم است، در صورتی که عربستان شروط ما را بپذیرد، در سال آینده حجاج اعزام می شوند.

جمع آوری متکدیان زیر ۱۵سال تهران

مجتبی عبدالهی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با حضور در غرفه مهر در چهارمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی گفت: در حال حاضر یکی از مواردی که ما را آزار می‌دهد، حضور متکدیان در شهر تهران است. با توجه به جلساتی که با دستگاه قضایی و مشخصاً دادستانی و همچنین استانداری تهران داشته‌ایم، ما پیش‌قدم شده‌ایم و برای جمع‌آوری متکدیان زیر ۱۵ سال اعلام آمادگی کرده‌ایم. مستحضر هستید که قانون، جمع‌آوری متکدیان زیر ۱۵ سال را به سازمان بهزیستی و آن هم با گرفتن حکم قضایی، محول کرده است. اما ما به جهت احساس مسئولیت و تکلیفی که بر عهده خودمان می‌دانستیم، خودمان اعلام کردیم که آماده‌ایم به این موضوع کمک کنیم.

جدایی عجیب زوج سعودی بر سر غذا

عکس گرفتن از غذاهای رستوران، موجب جدایی یک زوج سعودی شد.مرد می گوید؛ همسرم را برای صرف غذا به یکی از رستوران های مجلل ریاض بردم. رستوران شلوغ بود و نزدیک به 40 دقیقه در صف ماندیم تا اینکه نوبت به ما رسید.هنگامی که بر میز خود نشستیم و غذا را آوردند، همسرم شروع به عکس برداری از غذاها کرد و ظرف غذاها را به طرف چپ و راست حرکت می داد و از آنها عکس می گرفت. هرگاه خواستم شروع به غذاخوردن بکنم، همسرم می گفت: صبر کن از این ظرف عکس بگیرم و بعد این تصاویر را در فضای مجازی منتشر می کرد. بحث بین ما بالا گرفت و همسرم دوربینش را کنار گذاشت، اما صدایش را بلند کرد و رستوران را ترک کرد. من هم برای جبران کارهایش، او را طلاق دادم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=217800
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما