جمعه 29 بهمن 1395 - 9:17

دفاع وزیر ارشاد از چاپ کتاب ترامپ/ نظر جالب وزیر درباره نماینده بویراحمد

وزیر ارشاد با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد را یکی از استان‌های مورد علاقه اش میداند از نگاه ویژه به اعتبارات فرهنگی استان خواهد داشت.

گروه سیاسی- وزیر ارشاد با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد را یکی از استان‌های مورد علاقه اش میداند از نگاه ویژه به اعتبارات فرهنگی استان خواهد داشت.

به گزارش بویرنیوز، مهم ترین سخنان صالحی امیری، وزیر ارشاد در برنامه سفر یک روزه به کهگیلویه و بویراحمد در ادامه آمده است:

* نظر وزیر ارشاد در خصوص توزیع گسترده کتاب “ترامپ” در ایران:

_ این کتاب(“چگونه ثروتمند شویم”) هم مثل سایر کتاب‌ها از یک هیئت قانونی مجوز گرفته است، بدون شک پشت مجوزهایی که هیئت نظارت بر چاپ کتاب می‌دهد منطق وجود دارد و در مورد کتاب آقای ترامپ هم چنین موضوعی وجود دارد.

* برای اولین بار میزان برداشت ما از منابع پارس جنوبی با رقبایمان مساوی شد، در گندم خودکفا شدیم، ۱۵ هزار کارگاه تولیدیی مجددا” فعال شدند و میزان تولید نفت به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه رسیده است.

* برای فروش نفت و جذب سرمایه و انتقال آن هیچ محدودیتی در دنیا نداریم و افکار عمومی ایران را به عنوان یک کشور بزرگ با تمدن و سابقه فرهنگی پذیرفتند و زنجیر تخریب و تحریم پاره شده است.

*علاقه مند به کهگیلویه و بویراحمدم و نگاه ویژه داریم

– کهگیلویه و بویراحمد را یکی از استان‌های مورد علاقه خود میدانم و وزارت ارشاد نگاه ویژه به اعتبارات فرهنگی این استان خواهد داشت.

*موضع در قبال شکایت از رسانه ها

– مرز بین نقد و تخریب باید در این مملکت مشخص شود.

–  تخریب دولت تخریب نظام است و برخی با هدف انتقام‌جویی درصدد هستند خدمات دولت تدبیر و امید را ناکارآمد جلوه دهند در حالی که اعضای هیئت دولت برای رفع مشکلات مردم از جمله بیکاری و گسترش فضای کسب و کار در سراسر کشور شب و روز ندارند.

*شفاف سازی، عدالت محوری و توزیع مناسب امکانات و منابع در اقصی نقاط کشور و پرهیز از تمرکز در مرکز را از اهم برنامه های این وزارتخانه است.

*خط قرمزها در ایران!

– معتقدیم اسلام عزیز، انقلاب اسلامی، نظام،حضرت امام، وحدت و رهبری خطوط قرمز هستند که خوشبختانه اکثریت قاطع جامعه تالیف و ناشرین ما این خطوط را رعایت میکنند.

*مشکل ایران و عربستان بر سر اعزام حجاج و آخرین وضعیت پرونده حادثه منا:

– وزیر حج عربستان نامه ای به بنده نوشتند و خواستار از سرگیری زیارت حجاج ایرانی به عربستان شدند که بنده هیئت پنج نفره ای را مامور کردم که این هئیت  پنجم اسفند ماه سفری به عربستان خواهند داشت و اگر شروط ما که مهم ترین آن تضمین امنیت و عزت حجاج و هم چنین پرداخت دیه شهدای منا است تامین شود حجاج ما به حج خواهند رفت.

*سخت گیری در حوزه موسیقی موجب زیر زمینی شدن آن می شود، طبق یک تحقیق در قبل از دولت یازدهم ۷۰تا ۸۰درصد مصرف موسیقی در کشور زیر زمینی بود که فساد را با خود به همراه دارد، ولی اکنون مسئله جدی به عنوان موسیقی زیرزمینی نداریم.

*تالار مرکزی یاسوج قطب فرهنگی کشور می شود

– میانگین بزرگترین تالارهای مرکزی در سطح کشور کمتر از 15 هزار مترمربع است، اعتبار کل این مجتمع 520 میلیارد ریال است که تا کنون بیش از 120 میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است.200 میلیارد ریال در سفر هیئت دولت به این استان برای تالار مرکزی یاسوج پیش‌بینی شد که این اعتبار تا پایان امسال ابلاغ می‌شود.

*در بانک اطلاعات صندوق نویسندگان، هنرمندان و روزنامه‌نگاران 47 هزار نفر عضو هستند که از این تعداد تا قبل از دهه فجر امسال 18 هزار و 700 نفر بیمه شدند که 8 هزار نفر از بیمه شدگان را اصحاب رسانه تشکیل می‌دهد، ضمن اینکه تعداد بیمه شدگان تا پایان سال به 30 هزار نفر افزایش خواهد یافت.

سخنان آیت الله ملک حسینی در دیدار وزیر ارشاد:

کاش موضوع مشهد به کل کشور تعمیم داده می‌شد و همه کشور حریم امام رضا(ع) دیده می‌شد،اگر حرام حرام است در همه جا باید حرام باشد و اگر موضوعی در یک نقطه حرام شود باید در همه کشور حرام شود لذا در کشوری که بارگاه امام رضا(ع) در آن واقع شده باید حرام و حلال‌های خداوند در همه جای آن رعایت شود.

دخالت سیاست‌بازان در عرصه هنر موجب غضب الهی است/ اجازه ندهیم عرصه هنر دم‌دستی شود.

نظر وزیر درباره نماینده بویراحمد

دکتر صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی درباره نماینده بویراحمد گفت: آقای زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا فردی دلسوز،سختگیر و پیگیر مسائل مردم و استان هستند. بنده با حضور مستمر در مجلس شورای اسلامی شاهد تلاش های بی وقفه ایشان هستم  به مردم بویراحمد و دنا بابت این نماینده پیگیر و دلسوز تبریک میگویم

………………………………….

از عمده حواشی این دیدارها تاخیرهای زیاد وزیر در برنامه ها، برنامه ریزی ضعیف متولیان سفر بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=217742
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما