پنجشنبه 28 بهمن 1395 - 15:01

درخواست استاندار کهگیلویه و بویراحمد از وزیر ارشاد

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به عدم وجود سینما در یاسوج، گفت: توان ضعیف شهرداری‌ها و بخش خصوصی باعث شده تا آنها هم نتوانند حوزه فرهنگ و هنر را حمایت کنند.

به گزارش بویرنیوز،  نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز با حضور سیدرضا صالحی‌امیری در سالن شماره یک استانداری این استان برگزار شد.

سید موسی خادمی در این نشست ضمن قدردانی از حضور وزیر ارشاد برای سفر به این استان، اظهار کرد: شهادت و ایثارگری مهم‌ترین و اصلی‌ترین هنر  مردم استان کهگیلویه و بویراحمد است که در همه ادوار تاریخ وجود داشته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در حوزه قرآنی وضعیت مناسبی در استان داریم، تصریح کرد: در سایر شاخصه‌های فرهنگی و هنری نیز استان ما در کشور وضعیت خوبی دارد.

وی یادآور شد: استان ما در زمینه شاهنامه‌خوانی، تئاتر و سایر حوزه‌های هنری نیز وضعیت خوبی را تاکنون در کشور داشته و امیدواریم بتوانیم در همه حوزه‌ها پیشرفت کرده و در کشور جزء استان‌های برتر فرهنگی و هنری باشیم.

مسوول ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه استان ما در حوزه رسانه در کشور از فعال‌ترین حوزه‌ها به شمار می‌رود، گفت: درست است که نشریات و رسانه‌های ما جوان هستند اما با تلاش و کوشش فراوان توانسته‌اند تاکنون درخشش خوبی داشته باشند.

خادمی به محروم بودن استان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه استان ما از گذشته تاکنون به عنوان استانی محروم شناخته شده است نیاز است در بحث منابع و اعتبارات کمک بیشتری به این استان شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات دیگر حوزه‌ها، تصریح کرد: استان ما در حوزه‌هایی مانند آب و راه روستایی و برق مشکلات زیادی دارد و همین موضوعات باعث شده تا حوزه فرهنگ در مرتبه بعدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در بخش خصوصی و نهادهای عمومی مانند شهرداری‌ها نیز مشکلات زیادی داریم، یادآور شد: این مشکلات باعث شده تا آنها هم نتوانند آن گونه که باید حوزه فرهنگ و هنر را حمایت کنند.

خادمی در بخش پایانی سخنان خود به مشکلات حوزه زیرساختی در استان اشاره کرد و گفت: مشکلات زیرساختی عمده‌ای در استان داریم.

وی عدم وجود سینما در مرکز استان را از مهم‌ترین مشکلات زیرساختی فرهنگ و هنر بیان کرد و یادآور شد: یاسوج از معدود مراکز استان‌های کشور است که سینما ندارد ضمن اینکه در دیگر شهرستان‌های استان نیز وضع به همین منوال است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=217699
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما