پنجشنبه 28 بهمن 1395 - 12:07

لوداب رکورددار موج دوم بارندگی در کهگیلویه و بویراحمد

کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: لوداب با میزان بارندگی بیش از 88 میلی‌متر در حال حاضر رکورددار موج دوم بارش‌ها در استان است.

به گزارش بویرنیوز، ولی بهره‌مند صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود سمانه بارشی جدید به کهگیلویه و بویراحمد، گفت: از اوایل هفته جاری سامانه پر بارشی به استان وارد شد.

کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ستاد بحران استان در زمان اعلام گزارش هواشناسی مبنی بر ورود موج بارندگی و احتمال وقوع سیل، در مرکز استان تشکیل و تصمیمات لازم برای مواجه با بحران اتخاذ شد.

وی ادامه داد: میزان بارش‌ها در موج اول به بیش از 298 میلی‌متر در استان رسید که بیشترین میزان بارندگی با 158 میلی‌متر در لوداب از توابع شهرستان بویراحمد بود.

این مسؤول با عنوان اینکه موج دوم بارش‌ها از چهارشنبه وارد استان شده است، گفت: این سامانه تا اوایل روز شنبه هفته آینده در استان باقی خواهد ماند.

بهره‌مند به آغاز بارندگی‌های موج دوم بارشی استان اشاره کرد و گفت: از عصر دیروز، چهارشنبه بارندگی در نقاط مختلف استان آغاز شده است.

کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با اعلام میزان بارندگی در شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان، گفت: لوداب با میزان بارندگی بیش از 88 میلی‌متر در حال حاضر رکورددار موج دوم بارش‌ها در استان است.

وی میزان بارندگی از عصر دیروز تا صبح پنجشنبه در بخش جاورده را 49 میلی‌متر عنوان کرد و بیان داشت: در همین مدت در لیکک 47.1 و در سرفاریاب 47 میلی‌متر باران آمده است.

این مسؤول، با اشاره به بارش 43 میلی‌متری باران در دهدشت، یادآور شد: این در حالی است که از عصر دیروز تا صبح امروز میزان بارش در قلعه دختر 39، لنده 36، گنجگون 34 و یاسوج 30.8 میلی‌متر است.

بهره‌مند افزود: باشت 21، دشت امامزاده جعفر (ع) 9.8، چرام 35 و دوگنبدان نیز 9.5 میلی‌متر بارندگی طی این مدت داشته است.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده در استان خواهد بود، خاطرنشان کرد: دمای هوا نیز در این روزها کاهش دارد لذا از مردم می‌خواهیم موارد احتیاط را رعایت کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=217694
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما