چهارشنبه 27 بهمن 1395 - 18:42

حکایت تلخ و دنباله دار قطع یارانه خانواده های محتاج در کهگیلویه و بویراحمد و بی توجهی مسئولان! (+اعلام شماره حساب)

گروه اجتماعی –  طی هفته های اخیر بازهم خبری مبنی بر قطع یارانه افراد فقیر در استان کهگیلویه و بویراحمد منتشر شد که حساسیت ها را به قطع یارانه افراد فقیر افزایش داده است.

به گزارش «بویر نیوز»، چند روز قبل زنی بی سرپرست با دو فرزند دختر و نوه اش در حومه شهر یاسوج که توان تامین مخارج زندگی اش را ندارد از قطع یارانه خود خبر داد (اینجا کلیک کنید)

و اکنون نیز خبر دیگری نیز حکایت از آن دارد که یارانه خانواده فرد معلولی که دارای زن و دو فرزند است نیز قطع شده است! (اینجا کلیک کنید)

جالب اینجاست که دولت مدت هاست که مکلف به قطع یارانه برخی از دهک های پردرآمد جامعه شده است اما به دلیل عدم اطلاعات کافی تاکنون موفق به این امر نشده است و کار به صورت مرحله به مرحله پیش می رود و گویا آنچنان که باید ساز و کار درستی برای این موضوع اندیشیده نشده است.

اگر چه قطعا در هر سیستمی از جمله روند پرداخت یارانه و قطع برخی از یارانه بگیران اشکالاتی بوجود می آید اما باید راه حلی برای رفع مشکلات احتمالی نیز اندیشیده شود.

حکایت تلخی است؛ یارانه ای که دولت احمدی نژاد میراث دارش بود و به آن افتخار می کرد و دولت روحانی از آن به عنوان مصیبت عظمی یاد می کند، اکنون به مستحق ترین قشر جامعه نرسد و هر چه هم پیگیری می کنند، دستشان به جایی بند نیست.

این دو خانواده هر دو بر پیگیری ها مکرر خود از فرمانداری ها و دفاتر پلیس 10+ سخن می گویند که آنها هم بی توجه و بسادگی از کنار این قضیه گذشته اند.

آن زمان که بحث یارانه ها پیش آمده بود برخی به زبان ساده چنین استدلال می کردند که مثلا شما فلان کالا را که مصرف نمی کنید اما دولت برای آن یارانه می پردازد و اکنون دولت آن میزان یارانه را به خود افراد پرداخت می کند تا هر کس از کالاهای مشمول یارانه دولتی استفاده نمی کند متضرر نشود و عدالت برقرار شود! که در ظاهر هم برداشت درستی به نظر می آمد اما هیچکس به این نکته توجه نکرد که با گذر زمان و افزایش سالیانه قیمت کالاها، چطور مبلغ یارانه افزوده نشد که این موضوع خود کلیت عدالت را در یارانه ها زیر سوال می برد و حال با این اوضاع که چشم بسته و اتفاقی افراد از فهرست یارانه بگیران حذف می شوند، بسی جای تعجب است.

با همه این اوصاف؛ آنچه مهم است اینکه یارانه برخی از مستمندترین و مستحق ترین افراد جامعه حذف شده است که بشدت محتاج آن هستند و علاوه بر این دو مورد که رسانه ای شده است مشخص نیست چه تعداد دیگر از افراد این مشکل برایشان پیش آمده است و بر همین اساس و نظر به بی توجهی فرمانداری و پلیس 10+؛ استانداری به عنوان نماینده عالی دولت باید خود را موظف به تشکیل ستادی برای شناسایی، پیگیری و رفع مشکل این افراد کند.

امید است هر چه سریعتر این اتفاق بیفتد چرا که خبر قطع یارانه افرادی که نان شب محتاج هستند هر چند شاید برای برخی مسئولان غیرقابل هضم باشد، اما یقینا روح و ضمیر جامعه را آزرده می کند.

**************************
? با توجه به درخواست های مکرر خوانندگان گرانقدر «بویر نیوز» برای کمک به خانواده های محرومی که یارانه شان قطع شده بود شماره حساب زیر جهت هرگونه کمک نقدی اعلام میگردد.

6104-3378-4121-7936

به نام شهین تاج عباسی – لینک گزارش مربوطه – (اینجا کلیک کنید)

**************************

5894-6315-2304-4733

به نام سالار پیرشه – لینک گزارش مربوطه – (اینجا کلیک کنید)

**************************
? امید است در این روزهای پایانی سال با مهر مثال زدنی خود و با هر مبلغی که در توانتان است، گرهی از مشکلات این عزیزان بگشاید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=217597
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما