چهارشنبه 27 بهمن 1395 - 11:19

دستاوردی بزرگ برای دانشگاه پیام نور؛ پیام نور قطب بین المللی شد

گروه دانشگاه – دکتر رستمی ابوسعیدی خبر از قطعی شدن هاب بین المللی این دانشگاه داد.

به گزارش بویرنیوز، دکتر رستمی ابوسعیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری یوپنا گفت: با پیگیری های صورت گرفته و همکاری و تعامل خوب نمایندگان مجلس و دولت، دانشگاه پیام نور توانست به عنوان قطب بین المللی در برنامه ششم توسعه مطرح شود.

رئیس دانشگاه پیام نور افزود، هم تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص سیاست های ابلاغی علم و فن آوری مبنی بر حضور فعالانه در عرصه علم و دانش و همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی جهان و هم سیاست وزارت علوم در راستای جذب دانشجوی خارجی، عزم دانشگاه پیام نور را برای حضور موثر در عرصه بین الملل جزم کرده است.

رستمی ابوسعیدی تاکید کرد اگر بخواهیم در عرصه بین الملل رقابت کنیم پس باید در این عرصه حضور داشته باشیم و معنای دیپلماسی علمی نیز همین است که بتوانیم نقش موثر در عرصه بین الملل داشته باشیم.

ریاست عالی دانشگاه با اشاره به ظرفیت داخلی دانشگاه پیام نور و گستردگی آن در کل کشور و همگامی کیفیت با کمیت و خصوصا ظرفیت تلویزیون تعاملی این دانشگاه، این نوید وجود دارد که دانشگاه پیام نور بتواند در عرصه بین الملل نیز مانند عرصه داخلی کارنامه موفقی داشته باشد.

rostami

دکتر رستمی ابوسعیدی یاداور شد، البته دانشگاه پیام نور تاکنون در عرصه بین المللی نیز تلاش های موفقیت آمیزی انجام داده که وجود ۶۴ نمایندگی در کشورهای مختلف جهان و ۱۵ واحد برون مرزی این دانشگاه نمونه حضور اثرگذار در عرصه بین المللی است.

وی افزود، به طور مثال فقط در کشور افغانستان ما چندین هزار نفر در همین کشور در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که یک وزیر، دو والی و رئیس مبارزه با مواد مخدر این کشور فارغ التحصیل دانشگاه پیام نور هستند

رئیس دانشگاه پیام نور در تشریح به تصویب رسیدن هاب بین المللی دانشگاه پیام نور، بیان داشت: این قانون به دانشگاه پیام نور اجازه می دهد تا دانشگاه پیام نور با همکاری دانشگاه های بین المللی جذب دانشجو داشته باشد و دانشجویان بتوانند مدرک بین المللی از دانشگاه دریافت کنند.

همچنین دکتر دوگانی معاونت حقوقی، پارلمانی و استان های دانشگاه پیام نور تاکید کرد که نمایندگان مجلس در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه ششم توسعه کشور با بند (ی) ماده ۸۰ این لایحه موافقت کردند.

وی افزود، در بند (ی) این ماده آمده است: به دانشگاه پیام نور اجازه داده می شود با همکاری دانشگاههای معتبر بین المللی و دانشگاههای داخل نسبت به ایجاد قطب (هاب) بین‌المللی جهت ارائه آموزشهای مجازی(الکترونیکی)، نیمه حضوری، باز و از راه دور اقدام نماید

گفتنی است مصوبه فوق اخیرا نیز مورد موافقت شورای محترم نگهبان قرار گرفته و عملا به عنوان قانون در برنامه ششم توسعه کشور قرار گرفته است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=217494
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما