سه شنبه 26 بهمن 1395 - 11:23

ضعفی که نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد همیشه داشته اند!

گروه سیاسی – نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر حسب وظیفه خود همواره باید مشکلات مردم را پایش کنند و بر اساس وظایف نظارتی خود در صورت مشاهده قصور دستگاههای اجرایی از طریق اختیارات قانونی خود نسبت به رسیدگی به آنها اقدام کنند.

به گزارش «بویر نیوز»، در سال های اخیر بارها مشاهده کرده ایم که پس از اتفاقات خبرساز در استان ها نمایندگان مردم عمدتا بدور از جناح بندی های سیاسی موضوعات را از طریق سوال، تذکر و حتی استیضاح پیگیری می کنند.

به عنوان نمونه به دنبال تنبیه بدنی غیرمتعارف دانش‌آموز شهرستان رودبار استان کرمان توسط معلمش، نمانیده کرمان در مجلس از برگزاری جلسه‌ای با وزیر آموزش و پرورش صبح روز 25 بهمن ماه خبر داد و گفت: اگر چه در جلسه امروز در مورد موضوعات متعددی با وزیر آموزش و پرورش صحبت شد اما تنبیه بدنی غیرمتعارف دانش‌آموز کرمانی نخستین موضوع مطروحه بود که در پی آن دانش‌آشتیانی از پیگیری علل این اتفاق و برخورد با معلم خاطی و حتی مسئولان بالادستی خبر داد، ضمن آنکه به گفته وی نسبت به معالجه دانش‌آموز آسیب دیده و پرداخت دیه به آن اقدام شده است.

حالا اما نکته جالب اینجاست که مشابه همین اتفاق قریب به دو ماه پیش در چاروسا از توابع شهرستان کهگیلویه اتفاق افتاد و معلمی دست دانش آموز را به طرز منزجر کننده ای سوزاند.

با این وجود و علیرغم سایر اتفاقات مشابه ای که در شهرستان های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد رخ می دهد و همچنین ضعف های زیادی که از عملکرد برخی دستگاههای اجرایی بارها مشاهده می کرده ایم و یا رفتارهایی که مدیران ارشد دستگاههای اجرایی دارند، تاکنون ندیده ایم که نماینده ای این چنین وزیر را به چالش بکشد و از وی طرح سوال کند و یا همچون نمایندگان سایر استان حداقل تهدید به استیضاح کند.

این موضوع البته تنها مشخصه نمایندگان استان در مجلس دهم نیست و نمایندگان اداور نیز همواره از این ضعف که یا ناشی از عدم خودباوری و ناتوان دیدن خود است و یا به دلیل وکیل الدوله بودن است، رنج برده است.

امید است روزی برسد که نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به این باور برسند که در راستای احقاق حقوق مردم و برای جلوگیری از تضییع حقوق موکلان خود فارغ از گرایش های سیاسی، توان به چالش کشیدن وزرا را در خود ببینند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=217208
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. اصلاح طلب قدیم بویراحمد گفت:

    دوست عزیز نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد به جای پیگیری اصولی و طرح سوال از وزیر و تذکر و استیضاح، با معامله و کاسبی و زد و بند با وزرا در عزل و نصب مدیرا بهره می برند که براشون منفعت و استفاده داره و بعدش هم از مدیرا و از وزرا سفارش و پارتی و یادداشت خاص موردی می گیرند و حالش را می برند.
    سوال و تذکر و استیضاح کار نمایندگانی هست که دنبال اصلاح سیستم ها هستند و دنبال منافع عمومی هستند.

  2. تنگ تامرادی گفت:

    البته نباید فراموش کنیم استیضاح وزیرکشور وقت را توسط سیدباقر موسوی

  3. ناشناس گفت:

    نمایندگان استااااااااان , همچین میگید باورمون میشه نماینده ای هست

  4. ناشناس گفت:

    احسنت مطلب مفیدی بود در عین حقیقت واقعیت تلخه

  5. تاته ترامپ گفت:

    البته دیگه از همه ضعیف تر آقای زارع نماینده بویراحمد ه که هیچ زهرر ماری نیستش ، چون مدیران شهرستانی هیچ بهایی بهش نمیدن تا چه برسه به وزیر و …

    • سيد گفت:

      گنده تراز دهنت حرف ميزني زهر مار چيه كاري كه زارع در طول سه سال كرد در طول هشت سال انجام نگرفته

    • احسان گفت:

      احتمالا شما از اون شکست خوردگان هستید که تا اندرون سوخته اید و پا روی حقایق گذاشته اید.تا کور شوید شما و امثال شما که فقط هدفتون تخریب هست و نه چیز دیگه ای.البته شما و امثال شما و کاندیدای محبوبتون برا همیشه از صحنه سیاست حذف شده اید

  6. در جواب تاته ترامپ گفت:

    در اینکه استان نماینده به مفهوم واقعی نداره شکی نیس فقط بویراحمد نیست که بیچاره شده کهگیلویه بزرگ هم یک نماینده کوچک هم نداره تاجگردون هم از موقعیتش فقط برای منافع فردیش استفاده می کنه.
    نتیجه می گیریم که حق با نویسنده یادداشت هست نماینده های ما به عوض پیگیری وظایف نمایندگی به حق و قانونی خود را به کوچه علی چپ زده اند و به پر و پای استاندار و مدیران می چسبند برای سفارش اطرافیانشون.

  7. حسن گفت:

    توهین الکی نکن همین اقای حاج زارعی بارها تماس داشته با وزیران و همیشه وزیری جلوش عرض اندام نکرده هر وقت مشکلی در مرکز استان بوده حل کرده حالا حرف مفت می زنی مخالف

  8. ناشناس گفت:

    نمایندگان ما وضع مالی خوبی دارند و می توانند ……….

دیدگاه شما