دوشنبه 25 بهمن 1395 - 18:46

میزان بارندگی و وضعیت راهها در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد/ ورود سامانه بارشی جدید از چهارشنبه

گروه اجتماعی – کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از بارش 298.7 میلی‌متر باران در مناطق مختلف استان خبر داد.

به گزارش «بویر نیوز»،  ولی بهره‌مند عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به استمرار بارش باران در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: بارش باران از شب گذشته در استان آغاز و تاکنون ادامه دارد.

کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه میزان بارش در عصر امروز نسبت به صبح افزایش داشت، افزود: میزان بارش تا صبح امروز حدود 291.6 میلی‌متر بود.

وی با بیان اینکه بارش‌ها از ظهر امروز شدت یافته است، گفت: تاکنون حدود 298.7 میلی‌متر در مناطق مختلف استان باران باریده است ضمن اینکه در مناطق کوهستانی و سردسیری بارش به صورت برف و تگرگ بوده است.

این مسوول بیشترین بارش باران را مربوط به دهستان «جاورده» کهگیلویه دانست و یادآور شد: حدود 100 میلی‌متر باران در این منطقه باریده است.

بهره‌مند با بیان اینکه میزان بارش باران در یاسوج، مرکز کهگیلویه و بویراحمد از 14.4 میلی‌متر در صبح به 55.1 میلی‌متر رسیده است، افزود: در دهدشت نیز تا عصر امروز 28.3 میلی‌متر باران باریده است.

کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد، میزان باران باریده شده در دشت امامزاده جعفر (ع) را 22.6 میلی‌متر عنوان کرد و بیان داشت: همزمان با دیگر مناطق 38.1 میلی‌متر باران در لیکک بارید.

وی ادامه داد: در سی‌سخت تا عصر امروز 39.2 میلی‌متر و در دوگنبدان 15.4 میلی‌متر باران باریده است.

این مسوول ضمن ابراز خرسندی از افزایش نزولات آسمانی، گفت: امیدواریم این بارش‌ها بتوانند کمبود بارش باران سال جاری را نسبت به سال گذشته جبران کرده و سال زراعی خوبی را شاهد باشیم.

بهره‌مند با بیان اینکه سامانه بارشی تا اواخر امشب از استان خارج خواهد شد، یادآور شد: سامانه بارشی جدیدی روز چهارشنبه وارد استان شده و احتمالا تا جمعه باقی خواهد ماند.

آخرین وضعیت راههای ارتباطی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تشریح آخرین وضعیت بارندگی‌ها در این استان، گفت: هم‌اکنون ارتباط ۶۴ روستای استان مسدود است.

سید علی وفایی‌مقدم با اشاره به ادامه بارش‌ها در نواحی مختلف استان اظهار داشت: از ظهر امروز تا امشب میزان بارش‌ها نسبت به شب گذشته افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: در بخش‌های دیشموک و چاروسا از توابع شهرستان کهگیلویه و در بخش‌های لوداب و مارگون شهرستان بویراحمد ارتباط 64 روستای استان مسدود شده است.

وفایی‌مقدم عنوان کرد: اعضای شورای هماهنگی و نیروهای ستاد بحران در حوزه راهداری، هلال احمر، اورژانس، راه و شهرسازی، مدیریت بحران، فرمانداران و شهرداران برای خدمت‌رسانی به مردم پای کار هستند.

وی بیان کرد: در پی این بارش‌ها، آبگرفتگی در محله بختیاری‌های شهر یاسوج و سرآبتاوه گزارش شده بود که همکاران ما در حال رفع این مشکل هستند.

مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برق شهر لنده نیز در پی این بارندگی‌ها برای ساعاتی قطع شد که با تلاش شرکت توزیع نیروی برق شهرستان و استان این مشکل برطرف شد.

وفایی‌مقدم ابراز کرد: علاوه بر قطع ارتباط جاده‌های روستایی، در برخی محورهای مواصلاتی استان از جمله محور شیراز ـ یاسوج شاهد ریزش‌ جاده بودیم که این مشکل نیز به کمک حوزه راهداری برطرف شد.

وی گفت: طبق پیش‌بینی‌ها، این سامانه بارشی امشب و فردا از استان خارج می‌شود، این احتمال وجود دارد که فردا سامانه بارشی نداشته باشیم، اما از پس فردا سامانه جدید وارد استان می‌شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=217183
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما