یکشنبه 24 بهمن 1395 - 23:43

توصیه رئیس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد به مردم؛ در این سامانه ثبت نام کنید (+آدرس)

حجت الاسلام و المسلمین مزارعی گفت: محوری ترین کار دستگاه قضایی ایجاد امنیت با صدور احکام مناسب است و با تطبیق امنیت کشور با کشورهای منطقه،  می توانیم به این مهم پی ببریم  و می بینیم که فقدان امنیت همه مسائل و امورات زندگی شان را تحت تأثیر قرار داده است.

به گزارش بویرنیوز،  حجت الاسلام و المسلمین مزارعی در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر برگزار شد اظهار کرد: ما امنیت را برقرار کردیم تا مسئولان و مردم بتوانند با خاطر آسوده مسائل جامعه را پیگیری کنند.

وی گفت: در ده ماهه سال جاری حدود 121 هزار پرونده به حوزه های قضایی استان وارد و 122 هزار پرونده مختومه شده و این میزان مختومه نیز شامل پرونده های رسوبی و کهنه می شود.

حجت الاسلام و المسلمین مزارعی اظهار کرد: الان در حل پرونده های مسن رتبه 5 کشوری در رسیدگی به سایر پرونده ها رتبه یک تا  سه کشوری و در توسعه دادرسی الکترونیک واستفاده از ظرفیتcms    رتبه دوم کشور قرار داریم این در حالی است که در سال 93 رتبه 22 تا29 کشور بوده ایم.

رییس کل دادگستری استان بیان کرد: تمام کارهای سخت افزاری و نرم افزاری دادگستری استان بدون نیاز به نیروهای مرکز توسط کارکنان حوزه فن آوری  و اطلاعات دادگستری استان انجام می شود و این مهم از امتیازات سیستم قضایی ما است.

رییس شورای قضایی استان گفت: مزیت دادرسی الکترونیک این است که کسی نمی تواند در اوراق قضایی دست ببرد و یا برگه ای از پرونده گم شود، ارجاع و ابلاغ صحیح پرونده به صورت صد درصد درست انجام می شود و اطاله دادرسی بسیار کمتر می شود.

وی تأکید کرد: تمام پرونده ها در سامانه ثنا ثبت نام می شوند و لذا حتی کسانی که پرونده قضایی ندارند می توانند در این سامانه ثبت نام کنند و هیچ هزینه ای برای افراد ندارد.

حجت الاسلام مزارعی گفت: مرتکبین جرایم خشن، سرقت­ها و سالبان امنیت را بر نمی­تابیم و هیچ گونه تسهیلاتی در زندان به این افراد را نخواهیم داد.

رییس کل دادگستری استان اظهار کرد: دبیرخانه ای در دادگستری تشکیل دادیم که پرونده های مهم را مدیریت می کند به این شیوه که از لحظه زمان بروز اتفاق تا رأی نهایی پرونده مدیریت می شود به طوری که شخصاً و یکی از معاونان پرونده را روزانه بررسی می کنیم.

وی با یادآوری اینکه پرونده های مهم را خودم مدیریت می کنم گفت: چند نمونه از مدیریت پرونده های مهم؛ اجرای حکم قتل ماه رمضان سال گذشته، مدیریت پرونده قتل در شهر یاسوج که در کمتر از 10 روز کیفرخواست صادرشد.

رییس کل دادگستری استان خبر داد: فردی که امنیت ورزشکاران نوجوان را به خطر انداخته بود حالا منتظر طناب دار است و لازم است در این رابطه از همکاران محترمی که در شعبه یک کیفری استان زحمت کشیده اند تقدیر می نمایم.

گفتنی است آدرس این سامانه http://sana.adliran.ir/Signup/Index#/Main  می باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=216960
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محمد صالح گودرزی نسب گفت:

    سلام سایت خوبی هست ممنون این سایت

  2. قوم بزرگ شول گفت:

    درود بر حافظان امنیت ..و خسته نباشيد خدمت حاج آقا مزارعی و پرسنل زحمتکششون..

دیدگاه شما