شنبه 23 بهمن 1395 - 9:52

نشست خبری بهزیستی:اعمال نشدن سهم 3 درصدی استخدام معلولان در دستگاه‌ها/راه اندازی مرکز مشاوره حضوری دولتی در استان

اخلاقی افزود: راه اندازی مرکز مشاوره حضوری دولتی از بهمن ماه در استان و وجود خط تلفن 1480 که بصورت رایگان به تماس گیرندگان خدمات ارائه می دهند و الزامی نمودن مشاوره ژنتیک برای زوج های جوان از جمله اقدامات مهم این معاونت در سازمان بهزیستی می باشد.

به گزارش بویرنیوز: در نشست خبری معاونین اداره کل بهزیستی استان با اصحاب رسانه ابتدا خلیفه جمشیدی معاون پشتیبانی و منابع انسانی این سازمان به آمار بالای جامعه هدف این سازمان و محدودیت های اعتباری و دیگر محدویت های این سازمان اشاره کرد و افزود: سازمان بهزیستی نیازمند مشارکت مردمی  و سایر نهادها و سازمان ها در ابعاد مختلف فکری، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی  می باشد چرا گاهاٌ وجود یک ایده خوب برای سازمان می تواند یکی از بهترین مشارکتها باشد.

جمشیدی بهزیستی را جزء سازمان هایی دانست که با ادغام سازمان های حمایتی شروع به کار کرده و با ارائه لایحه ای مبنی بر حفظ کرامت انسانی و استقبال از مشارکت مردم، نهادها و سازمان ها به جهت گسترش فعالیتهای حمایتی و پیشگیرانه خود در حال فعالیت می باشد.

250 نفر از بانوان تحت پوشش بهزیستی طی سال جاری توانمند و خودکفا شدند

هوشنگ سیاوش‌پور معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان به افزایش خدمات نسبت مددجویان تحت حمایت بهزیستی اشاره کرد و افزود: در حوزه زنان 5 هزار و 43 خانوار ، 893 دانشجو و 2 هزار و 316 دانش‌آموز تحت پوشش این نهاد حمایتی در استان هستند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: 670 نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری قرار داشتند که این آمار در سال‌های اخیر به 4 هزار و 316 نفر افزایش یافته و ماهانه به ازای هرخانوار 180 هزار تومان بیمه پرداخت می‌شود و از طرف دیگر با برگزاری کارگاه های مهارت آموزی خوشبختانه در سال جاری  250 نفر از بانوان تحت پوشش به مرحله توانمندی رسیدند.

حمایت بیمه ای خانواده های آسیب دیده، وجود پایگاه های خدمات اجتماعی جهت رصد مسائل و آسیب های اجتماعی، استقرار مرکز اورژانس اجتماعی در سه شهرستان بزرگ استان، حمایت های تحصیلی دانش آموزی و دانشجویی، برگزاری کارگاه های مهارت آموزی جهت توانمندی و مستقل شدن مددجویان و دادن یک وعده غذای گرم در روستا مهدها تنها بخشی از فعالیت های این معاونت در سازمان بهزیستی می باشد.

سهم 3 درصدی استخدام معلولان در دستگاه‌ها اعمال نمی‌شود

در ادامه محمدکریم آریا معاون مشارکت‌های مردمیو اشتغال اداره‌کل بهزیستی استاناز رعایت نشدن سهم 3% استخدام معلولین در دستگاه های استان اشاره کرد و افزود: بیش از 700 نفر معلول دارای تحصیلات کارشناسی به بالا در استان وجود دارد که بهزیستی به تنهایی قادر به اجرای این قانون و جذب این افراد نیست.در سال 93، 3 نفر و در سال 94، 2 نفر از معلولان ما براساس سهم 3 درصدی در دستگاه‌ها جذب شدند .

آریا افزود: استقبال کارفرمایان در راستای اشتغالزایی معلولین می تواند حمایت های خوبی از طرف سازمان بهزیستی برای آنها به دنبال داشته باشد.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مسکن های اختصاص یافته به مددجویان سازمان بهزیستی اشاره کرد و افزود: تعداد  620 واحد مسکن مهر برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان در نظر گرفته شده بود که تاکنون تها 200 واحد از این مجموعه تحویل مددجویان داده شده و امیدواریم با همکاری دستگاه های مرتبط در این امر تا پایان شهریور 96، سایر واحدهای مسکن مهر تکمیل و در اختیار مددجویان قرار گیرد.

وجود 16 انجمن فعال در حوزه معلولین استان

سید آیت افشار مهر معاون توانبخشی سازمان بهزیستی نیز به آمار معلوین استان (18 هزار نفر)اشاره کردو افزود: از این تعداد معلول در استان 579 نفر ماهانه توسط سازمان بهزیستی مستمری دریافت می کنند و بقیه نیز به اشکال مختلف از خدمات سازمان بهره مند می گردند.

راه اندازی مرکز شلتر(پناهگاه) در شهرستان گچساران

دکتر کبری اخلاقی، جانشین معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی نیز از راه اندازی مرکز TC در سال جدید خبر داد و افزود: راه اندازی مرکز شلتر و TC در استان با توجه به ضروریات و نیاز جامعه هدف راه اندازی  می گردد .

اخلاقی افزود: راه اندازی مرکز مشاوره حضوری دولتی  از بهمن ماه در استان و وجود خط تلفن 1480 که بصورت رایگان به تماس گیرندگان خدمات ارائه می دهند و الزامی نمودن مشاوره ژنتیک برای زوج های جوان از جمله اقدامات مهم این معاونت در سازمان بهزیستی می باشد.

 

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=216526
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما