یکشنبه 8 اسفند 1395 - 10:38

بهترین بسته های اینترنت برای عشق دانلودهای خسیس

مجله بویر نیوز- دست خودمان نیست. باید دانلود کنیم، هر چیزی در هر جایی که می بینیم. چه فیلمی جدید با کیفیت نامناسب، که هیجان دیدنش را داریم و یا کلیپی بی نام و نشان در گروه خانوادگی. علاوه بر آن هستند افرادی که علاوه بر این دانلودها، یکسره مشغول بازی های آنلاین و آپلود کردن هستند و میزان مصرف آنها سر به فلک می گذارد.

البته شما نیز یا احتمالا در این دسته پرمصرف قرار دارید و یا به زودی به این دسته وارد می شوید. زیرا همه سایت های تولید محتوا به سمت تولید محتواهای ویدئویی رو آورده اند و از این به بعد شاهد حجم عظیم کمیتی و مگابایتی این مدل کلیپ ها در سرتاسر اینترنت خواهیم بود. پس بهتر است فکری به حال خود کنید و برای ورود به این عرصه جدید خود را به یک زره اقتصادی مجهز کنید.

البته زره که چه عرض کنیم، با این اوضاع دانلودها بالاخره آسیب اقتصادی خواهید خورد. ولی خب راه هایی برای کمتر کردن میزان آسیب وارده وجود دارند. راهی به اسم بسته های ویژه مخصوص افراد پرمصرف که به وسیله آنها می توانید با کمترین هزینه ممکن بیشتری دانلود ممکن را داشته باشید. در این مطلب سراغ سه نوع مختلف اینترنت شامل TD-LTE، ADSL و 4G رفته ایم و اقتصادی ترین بسته های اینترنتی برای خوره های دانلود را معرفی کرده ایم تا کار شما راحت شود.

راهکارهای مشترکان ADSL

در این حوزه شرکت های زیادی مشغول ارائه خدماتند و البته هرکدام ساز خود را به دست گرفته و با سیستم خاص تعرف تعیین کرده اند. به خاطر همین نمی توان گفت کدام شرکت قیمت های بهتری ارائه می دهد و با بررسی تعرفه ها و شرایط شان متوجه می شوید که چقدر انتخاب این بسته های اینترنتی مربوط به سلیقه تان می شود. به خاطر همین سراغ چند شرکت مطرح رفته ایم و بهترین بسته دانلود هرکدام را معرفی کرده ایم.

آسیا تک: این شرکت اینترنت نامحدود اراده نمی دهد و بسته های خود را براساس سرعتشان نام گذاری کرده است. در بسته شهاب که بیشترین سرعت را یعنی معادل 16 مگا بایت در اختیار شما می گذارد یک تعرفه بیشتر از همه به درد کسانی که دانلود کار شب و روزشان است می خورد. بسته 200 گیگا بایتی در یک ماه با قیمت 300 هزار تومان محسوب می شود. البته اگر دانلودتان در ماه به این حد هم نمی رسد بسته 60 گیگا بایتی با سرعت چهار مگ در یک ماه با تعرفه 119 هزار تومان هم می تواند تا حدودی نیاز شما را برطرف کند. بقیه بسته های این شرکت هر چند قیمت مناسبی دارند ولی به درد دانلود زیاد نمی خورند.

های وب: این شرکت برخلاف آسیا تک از دسته بندی سرعتی استفاده نکرده و با توجه به نیاز کاربران بسته های خود را از هم جدا کرده است. در دسته بندی سرویس های غیرحجمی این شرکت بهترین گزینه برای دانلودرها بسته یک ماهه 50 گیگی است که 100 هزار تومان قیمت دارد و به گفته های وب سرعت ثابت هشت مگابایت در ثانیه را در اختیار شما می گذارد.

برای دوستان 50 گیگی های وب یک پیشنهاد دیگر هم روی میز گذاشته است. بسته ویژه 600 گیگ در یک سال، معادل همان 50 گیگ در هر ماه با قیمت 360 هزار تومان و سرعت 16 مگابایت در ثانیه و قیمت 231 هزار و 500 تومان است. البته درست است که اگر میزان حجم را به تعداد ماه های سال تقسیم کنیم تنها ماهی هفت گیگ به شما می رسد ولی بسیاری افراد هستند که بسته های حجم بالا را خریده و کل آن را در یکی دو ماه اول مصرف می کنند. پس ممکن است این مدل نیز چشم شما را بگیرد.

پارس آنلاین: این شرکت برخلاف دو شرکت قبلی اینترنت نامحدود ارائه می دهد. اگر خیلی صبرتان زیاد است و قیمت برایتان مهم است با 29 هزار تومان می توانید از بسته یک ماهه نامحدود با سرعت دو مگابایت و البته سرعت دانلود 128 کیلو بایت بهره ببرید. ولی خب دانلودرهای حرفه ای با این سرعت ها راه به جایی نمی برند. به خطر همین مدل های دیگر این شرکت بیشتر به کارشان می آید. مدل نامحدود چهار مگابایت در ثانیه با سرعت دانلود 512 کیلوبایت حداقل چیزیست که یک خوره دانلود به آن نیاز دارد. این بسته را این شرکت با قیمت 90 هزار تومان به صورت ماهانه در اختیار شما خواهدگذاشت.

بیشترین سرعت دانلود نامحدود متعلق به بسته پنج مگابایت در ثانیه با سرعت دانلود یک مگابایت است و در چند مدل یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه، 12 ماهه و 24 ماهه ارائه می شود. هرچه میزان ماه ها بالاتر می رود قیمت سرشکن تر می شود ولی شما قیمت حدودی 200 تا 210 هزار تومان برای هر ماه درنظر بگیرید.

شاتل: این شرکت نیز سرویس های مناسبی دارد که باحجم نامحدود گزینه های خوبی پیش رو شما می گذارد. سرعت دانلود 512 مگابایت در ثانیه این شرکت که البته طبق جدول آن ممکن است تا سه مگ هم برسد ماهی 93 هزار تومان قیمت دارد. میزان حداقلی دانلود شما نیز 55 گیگ محاسبه شده است. ولی مدل درست و حسابی و با سرعت دانلود بالا حدود 400 هزار تومان خرج روی دستتان می گذارد.

مدلی که سرعت دانلودی از دو مگابایت تا شش مگابایت در ثانیه داشته و حداقل میزان دریافتی شما را 350 گیگابایت تعیین کرده است. البته شرکت شاتل در جشنواره زمستانی خود نیز یک بسته به نسبت خوب برای شما کنار گذاشته است. بسته ای با 240 گیگابایت اینترنت و 156 هزار تومان و با سرعت 16 مگابایت در ثانیه. این بسته نیز مناسب کسانی محسوب می شود که خیلی به مصرف ماهانه اعتقاد ندارند و می خواهند همه بسته را یک جا مصرف کنند.

مخابرات: مخابرات پدر همه این سرویس های اینترنتی محسوب می شود و معمولا اگر کسی از روش ها و قیمت های آنها خوشش نمی آید سراغ آن می رود. خوبی مخابرات این است که هزینه پرداختی آن روی قبض و به صورت دو ماه یکبار می آید. مخابرات علاوه بر تقسیم بندی سرعتی، بسته های خود را به دو صورت پیش پرداخت و پسر پرداخت (از طریق قبض) جداکرده است. در بین این بسته ها چند بسته خاص به درد خوره های دانلود می خورد.

این بسته ها در قسمت پیش پرداخت قرار دارند و باید هزینه آنها را قبل از فعال شدن بسته پرداخت کنید. اولین سری شامل سه بسته 72 گیگی شش ماهه با سرعت دو، چهار و هشت مگابایت در ثانیه است که به ترتیب قیمتی معادل 228، 240 و 264 هزار تومان دارند. بسته دیگر که بهترین و گران ترین بسته برای دانلودهای مخابرات محسوب می شود 144 گیگ حجم داشته و 528 هزار تومان برای یک سال هزینه روی دست شما می گذارد.

راهکارهای مشترکان اینترنت همراه 4G

اگر یکسره در رفت و آمدید و از خیر اینترنت پرسرعت و دانلود نمی توانید بگذرید، اینترنت 4G بهترین گزینه ممکن محسوب می شود. سه اپراتور معروف ایران هم اکنون این سرویس را ارائه می دهند که بسته های هر کدام را بررسی کرده ایم.

ایرانسل: ایرانسل بسته های خود را براساس مدت زمان مصرف دسته بندی کرده و از ساعتی تا سالانه گزینه های خوبی برای شما دارد. ولی خب همه آنها مناسب یک دانلودر اقتصادی نیست. بسته شش ماهه 100 گیگابایتی یکی از گزینه های روی میز است که با 175 هزار تومان فعال می شود. همچنین بسته 72 گیگ دو ماهه هم پیشنهاد خوبیست و 110 هزار تومان خرج بر می دارد.

با توجه به مصرف کم اینترنت همراه نسبت به ADSL بسته 36گیابایتی 70 هزار تومانی نیز ممکن است به کار شما بیاید. البته این بسته به صورت 18 گیگ روزانه و 18 گیگ شبانه (دو تا هشت صبح) عرضه می شود. با توجه به سرعت دانلود بالای 4G شاید یک سری بسته های دیگر هم چشم شما را بگیرند. مدل های نامحدود ساعتی شامل یک، دو و سه ساعت و با قیمت های 900، 1500 و دو هزار تومان عرضه می شوند. این بسته ها قیمت بسیار مناسبی دارند و اگر نیاز به دانلود لحظه ای ارزان با سرعت بالا داشته باشید خیلی به کار شما می آیند.

رایتل: بهترنی بسته رایتل برای شما مدل 120 گیگابایتی یک ساله آن است. بسته ای که 60 گیگا بایت روزانه و 60 گیگابایت شبانه (دو تا هشت) در اختیار شما می گذارد و قیمتی معادل 213 هزار تومان دارد. بقیه بسته های این شرکت با توجه به هزینه و حجم شان برای دانلودرها کاربردی ندارند.

همراه اول: بسته های همراه اول به سختی در لیست ما قرار می گیرند. بهترین گزینه ها برای کسانی است که شب بیدارند و می خواهند این زمان را به دانلود اختصاص دهند. شبانه یک روزه از ساعت دو تا هفت هزار تومان قیمت داشته و مدل یک ماهه آن از ساعت یک تا 11 صبح 29 هزار تومان هزینه روی دست شما می گذارد.

راهکارهای مشترکان اینترنت TD- LTE

این سرویس به زودی توسط همه اپراتورها و شرکت های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت به بازار عرضه می شود ولی فعلا تنها شرکت ایرانسل آنها را برای فروش گذاشته است. فرق این مدل اینترنت با 4G در این است که برای استفاده باید مودم بزرگ همیشه به برقی همراهتان باشد. در حقیقت همان 4G است که بیشتر مواقع فقط در خانه استفاده می شود! بیشترین حجم این بسته ها 300 گیگ برای یک سال است که به صورت 200 گیگا بایت روزانه و 100 گیگا بایت شبانه (ساعت دو تا هشت صبح) ارائه می شود.

قیمت این بسته 405 هزار تومان است و با سرعت نامحدود داخل شبکه به فروش می رسد. البته مدل 150 گیگی آن نیز به صورت 100 گیگابایت روزانه و 50 گیگابایت شبانه و با قیمت 235 هزار تومان برای کسانی که حجم کمتری برای دانلود دارند گزینه خوبی محسوب می شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=219607
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما