چهارشنبه 20 بهمن 1395 - 15:20

توضیحات رئیس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد درباره حکم اعدام متعرض به جوانان؛ استخدام 20 قاضی جدید و استخدام در ادارات

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در 10 ماهه سال جاری 121 هزار پرونده به دستگاه قضایی استان وارد شد.

به گزارش بویرنیوز، حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه فجر با گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امنیت را محور حیاتی همه جوامع بشری دانست و گفت: در 10 ماهه سال جاری 121 هزار پرونده وارد دستگاه قضایی شد در حالی که در همین مدت 122 هزار پرونده جدید و قدیم در دادگستری مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری بیان کرد: به لحاظ مختومه شدن پرونده‌های قدیم، دادگستری استان جزء 6 استان برتر کشور و در رسیدگی به پرونده‌های جاری در میان سه استان برتر کشور هستیم.

وی با اشاره به کسب رتبه دوم دادگستری استان در دادرسی الکترونیکی گفت: با افتتاح ساختمان جدید دادگستری سیستم‌های نوین در این ساختمان لحاظ شده که آثار آن در فرآیند دادرسی، کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها و سایر موارد دادرسی موثر است.

مقام ارشد قضایی کهگیلویه و بویراحمد عدم ابلاغ صحیح اوراق قضایی را از مشکلات جدی حوزه قضایی دانست و گفت: با راه‌اندازی سامانه ثنا ابلاغ فیزیکی به اوراق قضایی تبدیل شد و کلیه اوراق قضایی به صورت الکترونیکی صادر می‌شود، ضمن اینکه همه مردم می‌توانند اطلاعات خود را در این سامانه وارد کنند.

تایید حکم اعدام متعرض به جوانان در ورزشگاه‌ها

وی با اشاره به حساسیت دستگاه قضا در ایجاد امنیت مردم گفت: جرائم خشن و جرائمی مانند سرقت خرد، سرقت مسلحانه، راهزنی، تجاوز به عنف و جرائم به صورت باندی در اولویت دستگاه قضایی قرار دارند که در همین خصوص دبیرخانه پیگیری‌ پرنده‌های مهم در دادگستری تشکیل شده است.

مزارعی با اشاره به صدور حکم فردی که در ورزشگاه‌ها و پارک‌ها متعرض جوانان و نوجوانان بود خبر داد و گفت: حکم اعدام این فرد در کمتر از یک ماه صادر شده و دیوان عالی کشور هم این حکم را تایید کرده است.

رئیس کل‌ دادگستری کهگیلویه و بویراحمد اعدام این فرد در یکی از مکان‌های ورزشی را رد کرد و گفت: این حکم در مکان‌های ورزشی اجرا نمی‌شود و هنوز مکان اجرای حکم هم مشخص نشده، اما به زودی حکم اعدام کسی که امنیت مجامع ورزشی در استان را مخدوش کرده بود، اجرا می‌شود.

احداث 17 هزار زیربنایی در حوزه قضایی استان

مقام ارشد قضایی کهگیلویه و بویراحمد به اقدامات عمرانی در دستگاه قضایی استان اشاره کرد و افزود: در سال جاری 17 هزار متر مربع زیربنا ایجاد شده که در بویراحمد ساختمان خوب و مجهزی برای رسیدگی به امورات مردم احداث شده و در شهرستان‌های گچساران، کهگیلویه، دیشموک و لوداب ساختمان‌هایی احداث شد و به دنبال ایجاد مجتمع آمورشی و رفاهی برای قضات دادگستری هستیم.

رفع تصرف از 140 هکتار از اراضی ملی کهگیلویه و بویراحمد

مزارعی در بخش سوم سخنان خود به اقدامات دستگاه قضایی در حوزه محیط زیست و انفال اشاره کرد و گفت: در حوزه منابع طبیعی در سال جاری 270 مورد تعرض به منابع طبیعی صورت گرفت و 190 هکتار از اراضی ملی مورد تعرض سودجویان قرار گرفت.

وی از خلع ید 147 نفر خبر داد و افزود: 140 هکتار از اراضی تصرف شده از تصرف خارج شد، همچنین در 10 ماهه گذشته 1770 پرونده در خصوص تصرف اراضی تشکیل شده که یک هزار رای به نفع دولت و 281 مورد هم رای به نفع مردم صادر شده است.

مزارعی حبس را مجازات متجاوزان به انفال دانست و گفت: در حوزه آب منطقه‌ای 49 هزار و 500 متر مربع از حریم رودخانه‌ها مورد تجاوز قرار گرفته بود که با همراهی حوزه مربوطه این اراضی برگشت داده شدند، همچنین 20 مورد چاه غیرمجاز پلمب شده است.

وی ادامه داد: تصرفات در حوزه محیط زیست 285 پرونده بوده که 117 مورد تخریب اراضی ملی در حوزه محیط زیست بوده که 85 مورد شکار غیر مجاز 17 مورد شروع شکار غیر مجاز و 20 مورد صید غیرمجاز بوده است.

وی اضافه کرد: 70 هزار و 865 متر مربع از اراضی تصرف شده حوزه محیط زیست رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد که دستگاه قضا برای اجرای قانون با کسی تعارفی ندارد و تخلف مربوط به هر شخصی باشد رسیدگی و حکم صادر می‌کنیم.

جذب 20 قاضی جدید در دستگاه قضایی استان

مقام ارشد قضایی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود از جذب 20 قاضی جدید در مجموعه دستگاه قضایی استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 120 قاضی در دستگاه قضایی استان مشغول به فعالیت هستند که با جذب این تعداد، در دورترین نقاط استان با کمبود قضات مواجه نیستیم.

گزارشی از استخدام‌های فله‌ای ارائه نشده است

مزارعی در پاسخ به وضعیت استخدام‌های فله‌ای در استان گفت: در همان روزهای اول انتشار خبر استخدام‌های فله‌ای با مسؤولان استان تماس گرفتم و گفتم دستگاه قضا در این خصوص با کسی مماشاتی نمی‌کند و مسؤولان استان اعلام کردند آماده همکاری برای رسیدگی به حتی یک مورد استخدام هستند.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: سازمان بازرسی در حال بررسی استخدام‌های فله‌ای در ادارات استان است و قرار شد گزارشی در این زمینه به من ارائه داده شود که تاکنون گزارشی ارائه نشده است.

مقام ارشد قضایی کهگیلویه و بویراحمد به جرائم اقتصادی در استان اشاره کرد و با بیان اینکه سازمان بازرسی دو پرونده جرائم اقتصادی در استان را مورد بررسی قرار داده، افزود: یکی از این پرونده‌ها منتج به نتیجه شده و متهمین پرونده نیز در بازداشت موقت به سر می‌برند و پرونده دیگر در حال بررسی است.

وی در پایان مهمترین جرائم در استان اشاره و خاطرنشان کرد: نزاع فردی، مطالبه وجه و توهین به همدیگر سه جرم اصلی در این استان است./فارس

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=215928
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دارابی گفت:

    ما همچنان در انتظار برخورد دستگاه قضا با مدیر جهاد کشاورزی هستیم.کی دیگه.گوهرگانی هرکاری خواست و کرد

  2. خانواده شهید گفت:

    ای کاش سازمان بازرسی کاری میکرد

  3. ناشناس گفت:

    لطفا محدودیت سنی سی سال رو برای استخدام بردارید دختری هستم سی ساله لیسانس حقوق و خانواده ای کم درآمد نیاز مبرم به استخدام شدنم دارم ولی محدودیت سنی مانعی است برای من .لطفا کاری کنید برای من و امثال من

دیدگاه شما