سه شنبه 19 بهمن 1395 - 20:40

پیشنهاد قابل تامل یک جوان کهگیلویه و بویراحمدی به وزیر ورزش و جوانان و پاسخ جالب سلطانی فر (+تصاویر)

گروه اجتماعی – مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان عصر دوشنبه هجدهم بهمن در سفر به یاسوج در نشست با هیات‌های ورزشی و سازمان‌های مردم‌نهاد کهگیلویه و بویراحمد حضور یافت.

به گزارش «بویر نیوز»، در این نشست نماینده سازمان های مردم نهاد کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت کهگیلویه وبویراحمد را جوانان تشکیل می دهد،افزود: انتظار داریم این استان را به عنوان پایتخت جوانان ایران معرفی کنید.

هاشم قاسمی نماینده سازمان های مردم نهاد کهگیلویه وبویراحمد در این نشست با بیان اینکه سیاست های تشکل های مردمی بر اساس مشارکت است، گفت:سازمانهای مردم نهاد تمایل به استقلال طلبی دارند یعنی برای تحقق اهداف خود در چهار چوب قوانین تا حد ممکن از درجه استقلال بالایی برخوردار هستند.

دبیر موسسه مشیل کهگیلویه بویراحمد افزود: نقش سازمان های مردم نهاد جوانان در جریان کمک به توسعه و ایجاد ظرفیت اجتماعی در مراحل برنامه ریزی بر مبنای توسعه ای و پل ارتباطی بین دولت و جامعه است.

قاسمی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در سازمان های مردم نهاد و کارکردهای های مهم آن که موجب ارتقاء سطح آگاهی جامعه می شود ،اظهار کرد: از سوی دیگر این امر مشارکت اجتماعی و فرهنگ پذیری افراد را به دنبال دارد و تمرینی برای کار گروهی و زندگی جمعی توام با آزادی و دموکراسی است.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد انتظار دارند دولتی ها به آنها و جوانان اعتماد کنند،گفت: مثلت ازدواج، مسکن و اشتغال جوانان برای دولتی ها یک خطر جدی است که باید به آنها بیشتر توجه شود.

نماینده اسبق شورای جوانان کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد:با اعتماد سازی به سمن ها می توان استحکام بنیان خانواده و کاهش دخانیات را بین جوانان کشور شاهد باشیم.

قاسمی با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت کهگیلویه وبویراحمد را جوانان تشکیل می دهد چندمدت گذشته شهر شیراز را به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام معرفی کرده اند، افزود: انتظار داریم استان کهگیلویه وبویراحمد را به عنوان پایتخت جوانان ایران معرفی کنید.

وی اظهار کرد: کهگیلویه وبویراحمد فاقد خانه جوان است که در سفر هیئت دولت به استان مصوب شد خانه جوان شهر یاسوج تا پایان سال جاری راه اندازی و تا پایان سال 96 ساختمان آن ساخته شود.

عضو اسبق پالمان جوانان ایران افزود: سازمان های مردم نهاد کهگیلویه وبویراحمد نیازمند یک پایگاه برای اطلاع رسانی و نشست ها و گسترش فعالیت های خود هستند که تقاضا می شود برای رفع این نیاز اقدامات جدی از طرف وزارت صورت گیرد.

پاسخ وزیر به درخواست راه اندازی خانه جوان

پس از این سخنان سیدموسی خادمی نیز این پیشنهاد را خوب توصیف کرد و این موضوع را از وزیر درخواست کرد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه تشکیل خانه جوان خواسته و مطالبه به حق جوانان کهگیلویه و بویراحمد است و این استان در این زمینه عقب افتاده است، افزود: خانه جوان در 13 استان راه‌اندازی شده و طی یک اقدام فشرده و با استفاده از اماکن گذشته خانه‌های جوان در استان‌هایی مانند کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی می‌شود.

مسعود سلطانی‌فر با بیان اینکه در بودجه سال 96 مبلغ 50 میلیارد تومان برای احداث خانه‌های جوان در استان‌های کشور پیش‌بینی شده، گفت: پیش‌بینی این اعتبار فرصت مناسبی برای احداث خانه‌های جوان به صورت دائم در کشور است.

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=215777
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دنا گفت:

    خخخخخ.
    پایتخت جوانان ایران.
    هر چقدر که اسم پایتخت طبیعت برازنده مون هست پایتخت جوانان هم هست!
    طبیعتی مملو از زباله! دفع فاضلاب در رودخانه! قطع گسترده درختان بلوط! امکانات بسیار محدود رفاهی! کمبود یخ در تابستان برای مسافران!
    شکار بی رویه!

    خلاصه اوضاعی داریم..

  2. احمد گفت:

    از آقاي وزير سوال كنيد ببينيد كجاي دنيا مي ايند 38 سال پيش يك شهري يا استاني را با حال مقايسه مي كنند ايشان در دهدشت گفت اوايل انقلاب جاده ياسوج مركز استان به شيراز خاكي بود اما نگفت اوايل انقلاب تعدادمسافر ياسوج به شيراز شايد در هفته به 7 نفر نمي رسيد شما مردم را هالو گير اورده ايد چرا ما را با استان هاي همجوار مقايسه نمي كنيد از شما مي خواهند به مكان هاي ورزشي رسيدگي كنيد مي رويد وضعيت راه ها را با اوايل انقلاب مقايسه مي كنيد اصلا چه ربطي دارد از شما بودجه ورزشي ميخواهند اگر نمي توانيد به صراحت اعلان كنيد پايان سال است نداريم

  3. ناشناس گفت:

    سلام جای دکتر عزت الله حسین زاده خالی است

دیدگاه شما