دوشنبه 18 بهمن 1395 - 14:38

سهم پر رنگ یک کارخانه تولیدی کهگیلویه و بویراحمد در صنعت کشور و خاورمیانه

بیش از 95 درصد مواد اولیه و 100 درصد قطعات و لوازم یدکی مجتمع تولیدی بین المللی دنا صنعت از کشورهای دیگر وارد می‌شود ولی با مدیریت اتخاذ شده این مجتمع بزرگ تعطیل نشد و هر روز شاهد توسعه و بالندگی آن در سطح کشور و حتی خاورمیانه هستیم.

گروه اقتصادی- مدیرعامل بزرگترین واحد کارآفرینی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که با تمام توان برای توسعه استان و رفع معضل بیکاری تلاش خواهم کرد .

به گزارش بویرنیوز؛ لهراسب باقری در حاشیه بازدید کمیته کارگری استان از این مجتمع با اشاره به اینکه بسیاری از واحدهای صنعتی دلیلی تعطیلی را با عنوان وجود تحریم توجیه می‌کنند، عنوان کرد: در اینکه تحریم در واحدهای تولیدی به طور مستقیم و یا غیر مستقیم بدون تاثیر نیست، شکی وجود ندارد ولی این توجیه به طور مطلق پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به اینکه حتی برخی از مرغداری‌های راکد هم تحریم را بهانه تعطیلی واحد تولیدی خود عنوان می‌کنند، افزود: بیش از 95 درصد مواد اولیه و 100 درصد قطعات و لوازم یدکی مجتمع تولیدی بین المللی دنا صنعت از کشورهای دیگر وارد می‌شود ولی با مدیریت اتخاذ شده این مجتمع بزرگ تعطیل نشد و هر روز شاهد توسعه و بالندگی آن در سطح کشور و حتی خاورمیانه هستیم.

صنعتگر برتر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مجتمع تولیدی بین المللی دنا صنعت اولین تولید کننده لوله های کامپوزیتی و سومین تولید کننده لوله های پلی اتیلین دوجداره کورتیوب دار با اقطار بزرگ تا 4 هزار میلی متر است.

وی بیان کرد: مجتمع تولیدی بین المللی دنا صنعت به عنوان بزرگترین واحد تولید کننده لوله‌های پلیمری کشور سالانه ظرفیت 85 هزار تن انواع لوله‌های پلیمری، کامپوزیتی، دریایی، نفت، گاز، آب و فاضلاب و انواع مخازن پلیمری را دارد.

کارآفرین برتر کشوری اظهار داشت: این واحد تولیدی انواع لوله و اتصالات تک جداره، دو جداره، کامپوزیت، انواع منهول و فلنج و … را تولید می کند.

باقری با اشاره به اینکه لوله‌های دریایی برای اولین بار در کشور توسط مجتمع صنعتی دنا در یاسوج تولید شد، عنوان کرد: 90 درصد لوله‌های فاضلاب تهران بزرگ و شهرهای بزرگ دیگر ایران از جمله ارومیه، اصفهان و اهواز نیز در این مجتمع صنعتی تولید می‌شود.

مدیرعامل مجتمع بین المللی دنا صنعت یاسوج افزود: لوله‌های دریایی فازهای 19 و 29 کنگان که در گذشته در خارج کشور تامین می‌شد به وسیله این مجتمع تولید و در پروژه کارگزاری شد .

وی گفت : هم اکنون نیز مجتمع بین المللی دناصنعت لوله های دریایی را تولید و برای یکی دیگر از فاز های پارس جنوبی به بندر سیراف ارسال می کند .
گفتنی است برخی محصولات کارخانه بین المللی دنا صنعت نه تنها در ایران بلکه خاورمیانه مشابه ندارد و همین موضوع زمینه صادرات آن به سایر کشورهای همسایه را فراهم آورده است و قطع به یقین با حمایت مسئولان از این دست سرمایه گذاری ها زمینه توسعه و اشتغال در استان محرم کهگیلویه و بویراحمد بیش از پیش فراهم خواهد شد.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=215573
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما