شنبه 16 بهمن 1395 - 1:11

گفتگوی تاجگردون در شبکه دنا؛ مردم فرصت طلایی را از دست ندهند/ پاسخ به دلایل عدم حضور در گچساران/ جوانان دلخوش به مدرک نباشند

غلام‌رضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت در برنامه زنده تلویزیونی شبکه دنا حاضر و به سؤالات مجری برنامه نگاه روز پاسخ گفت و به ارائه گزارشی اجمالی پرداخت.

به گزارش بویرنیوز، گزیده‌ای از سخنان تاجگردون در برنامه زنده تلویزیونی شبکه دنا در ادامه منتشر می شود.

عذرخواهی از مردم؛

* این ایام که ایام مبارک دهه فجر هست، برای ما مجلسی‌ها و کانی که کار بودجه می‌کنند یک فشردگی وجود دارد و حضورم در این جلسات کمیسیون به نفع استان و حوزه انتخابیه‌ام هست و به دلیل حجم کاری کمتر توفیق در بین مردم را داشتم و دارم و از این بابت عذرخواهی می‌کنم.

* متناسب با افزایش اعتبارات، قاعدتاً همت و تلاش بیشتر مسئولین استان و شهرستان را نیز می‌طلبد و مردم این انتظارات را نیز دارند. دو سال پیش گزارش دادم و بابت دوست داشتن من در شبکه‌های مجازی(با شوخی) این موضوع را تبلیغ می‌کنند و البته یک جاهایی به ضررمان هم خواهد شد و سعی می‌کنم امشب متناسب با شرایط صحبت کنم.

بودجه ۱۰۰۰میلیاردی؛‌ از شعار تا عمل؛

* سال گذشته عرض کردم که عدد اعتبارات عمرانی استان باید به هزار میلیارد تومان برد(استانی و ملی) من فقط در حد یک جمله عرض کنم پارسال چون تقارن پیداکرده بود با ایام انتخابات و بعضی دوستان می‌فرمودند این‌یک شعار تبلیغاتی هست و… و می‌گفتند که شدنی نیست و تحلیل این بود که این عدد دست‌یافتنی نیست. این نوید را به مردم و مسئولین عرض می‌کنم که اعتبارات استانی و ملی و عمرانی به امید خدا قطعاً بیش‌تر از ۱۰۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ خواهد بود و فکر می‌کردم که دو سال آینده به آن دست‌یابیم اما زودتر خواهد شد.

*بزرگ‌ترین مسئله کشور و استان مسئله آب است. امروز خوشحالم که این را عرض کنم که خیالم راحت است که در ده سال-۲۰ سال آینده کسی از این خطه نمی‌گوید که آیا کسی به فکر آب شرب و آب کشاورزی نبوده است.

وقتم را جایی می گذارم که بیشترین تاثیر را داشته باشد؛

* تاجگردون در پاسخ این سؤال که چرا کمتر در استان و بخصوص در مرکز استان حضور دارید گفت: ما نماینده استان و شهرستان در تهران هستیم. نماینده تهران (دولت) در استان آقای استاندار هست. واقعیت این هست که من وقتم را می‌زارم اما وقتم را جایی می‌گذارم که بیشترین تأثیر را داشته باشد. مردم انتظار دارند که یک نفر زبان گویا، قلم رسایشان باشد و در مرکز کارها را پیش ببرد. بارها شده که وزیر می‌خواهد بیاید استان و در فرودگاه از آنان عذرخواهی می‌کنم که فلان جلسه یا موضوع برای بررسی هست و وزیر یا مسئول مربوطه خودش اظهار می‌کند که آقای تاجگردون اصلاً این جلسه را ترک نکنید و نیایید به استان و وزیر خود متوجه هست که نیامدنم و وجودم در آن جلسه مفید و مؤثر خواهد بود. مثلاً در هفته پیش رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به استان تشریف آوردند من حداقل ده تا ۱۵ جلسه با دوستان در تهران داشتم و در کنار جلسات، مسائل مهم استان را پیگیری کردم. البته مردم نیز حق‌دارند و مشکلات زیادی دارند و دوست دارند که مشکلاتشان را با نماینده در میان بگذارند ولی مصلحت کار مردم و استان آن است که بنده مؤثرتر در مرکز باشم. و اگر من هرروز در حوزه انتخابیه باشم و هرروز تلفن‌ها را جواب بدهم چیز خاصی عاید مردم نمی‌شود. و به‌طورکلی متناسب بازمانی که داریم و چهار سال نماینده هستیم و هرروز ۲۴ ساعت بیشتر نیست و به نفع مردم است که مسائل کلان پیگیری شود.

مردم فرصت طلایی را از دست ندهند؛

*تسهیلات بانک‌ها برای بافت فرسوده گچساران یک فرصت طلایی است و اگر مردم برای دریافت این تسهیلات به بانک‌ها مراجعه نکنند، برگشت خواهد خورد و از دست من هم دیگر کاری ساخته نیست و از این پول‌ها دیگر گیر نمی‌آید.

* ۳ هزار به ما مجوز تسهیلات داده‌اند. ۶۰ میلیون وام بلاعوض به بافت فرسوده گچساران اختصاص داده می‌شود.

*وقتی می‌بینم خانواده یک فقیر خانه‌اش نو شده، خوشحال می‌شوم، محله سادات ۴ سال آینده محله سادات الآن نیست.

جوانان دلخوش به مدرک دانشگاهی نباشند؛

*نرخ بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد بالا است.

*جریان اشتغال چند فاکتور دارد؛ سرمایه‌گذاری و تولید و نیروی انسانی این فاکتورها هستند.

*جوانان دلشان را به مدرک دانشگاهی خوش نکنند، بازار امروز تخصص و فن نیاز دارد و باید بلد باشیم که چه‌کار کنیم، ۱۳۰ میلیارد تومان به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شد، اما چرا جریان اشتغال در این استان تکان نخورد و هنوز بیکاری است و این منابع می‌توانست ۵ هزار شغل ایجاد کند، اما نکرد.

درد استان و پشت میزنشینی؛

*در بازدیدی که از بیمارستان نرگسیِ گچساران و بی‌بی‌حکیمه داشتم بیش از ۴۰ درصد نیروهای آن غیربومی بودند.

*دانشگاه‌های ما متناسب با بازار تحصیلات ارائه نمی‌دهد، مگر ما در گچساران و یا استان کهگیلویه و بویراحمد چند نفر علوم سیاسی، مدیریت دولتی و یا مدیریت بازرگانی و … لازم داریم.

*درد استان کهگیلویه و بویراحمد این است که تحصیل‌کردگان آن پشت‌میزنشینی را ترجیح می‌دهند.

* ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیارد تومانی که برای کارهای عمرانی و آبادی که تزریق می‌شود می‌بایست مسئله بیکاری را یک تکانی بدهد اما چنین نمی‌شود و یک جای کار می‌لنگد.

*تاجگردون به کشاورزی شهرستان‌های گچساران و باشت اشاره کرد و گفت: در بخش کشاورزی، لیشتر ۱۸۰۰ هکتار، امامزاده جعفر فاز یک سه هزار و ۱۰۰ هکتار آب خواهد آمد و فازهای بعدی هم شروع خواهد شد و دست مور نیز هزار هکتار و خان احمدها و… هم به‌زودی خواهد آمد.

* زمین‌ها را به افغان‌ها اجاره می‌دهند و ۸۰ درصد از کشاورزان شهرستان‌های گچساران و باشت زمین‌های خود را اجاره می‌دهند و از طرفی بچه‌های آنان بیکار هستند.

*باوجود زمین‌های کشاورزی در امامزاده جعفر و دیگر نقاط که اعتباراتی خوبی به آن‌ها اختصاص یافت و آب هم دارند، نباید دیگری کسی بیاید و بگوید من بیکار هستم.

*ما و مسئولان شاید در حد مردم مأموریتمان را انجام نداده باشیم، اما یک سری کارهایی را پیگیری و نتایج خوبی هم داد.

*یک سری کارها متعلق به آقایان است و باید ابتدا برای آقایان کارهای را ایجاد کرد تا بعد برای بانوان نیز کار فراهم شود، مثل بسته‌بندی محصولات کشاورزی که زنان به‌خوبی از عهده آن برمی‌آیند.

*سال ۹۶ بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد از هزار و ۲۰۶ میلیارد تومان عبور خواهد کرد.

*اعتبارات شهرستان گچساران در سال ۹۶ به ۱۴۰ میلیارد تومان خواهد رسید و این حق مردم است.

*در سال ۹۱ اعتبارات عمرانی شهرستان گچساران حدود ۴ میلیارد تومان بود.

*اعتبارات عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۰۰ میلیارد تومان است.

*در این دوره در مجلس، دو تا طرح باشد یکی از آن متعلق به کهگیلویه و بویراحمد است.

*مردم ما به رقم‌های بزرگ در این دوره عادت کرده‌اند و دیگر ما را تحویل نمی‌گیرند(با خنده).

*اعتبارت ما به ۲/۸ درصد می‌رسد، کسی نباید بگوید اعتبارات عمرانی ما کم است، اشتغال و تولید در کشور نیز مشکل دارد.

*اینکه پتروشیمی را جلو ببریم کار سختی است و کار یک‌هفته‌ای هم نیست، پتروشیمی دهدشت ۴۰ درصد پیشرفت دارد، تأمین مالی شده است و مجبورند که کار بشود چراکه طرف قرارداد هزار میلیارد خرج کرده و پول است و جان نیست که از آن بگذرد.

*جهت‌گیری را روی توسعه و اشتغال در استان کهگیلویه و بویراحمد گذاشتیم، سه واحد صنعتی خوب در سه ماه آینده در شهرستان‌های گچساران و باشت شروع و اعلام خواهد شد.

*ورزش سابقه دیرینه در گچساران و باشت دارد، ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ورزش در بین استان‌ها توزیع‌شده است و ۲۴ میلیارد تومان به گچساران و باشت رسیده است.

*قبلاً در باشت یک زمین ورزشی هم نداشتیم و اما در باشت و گچساران ۲۸ پروژه ورزشی را راه انداختیم.

*با رویکرد پروژه‌های کوچک لذت افتتاح پروژه‌ها را به مردم چشانده‌ایم.

*۱۰ زمین چمن مصنوعی در شهرهای لیکک و باشت و گچساران به بهره‌برداری می‌رسد.

*۲۲ میلیارد تومان برای استخر بانوان به باشت و لیکک اختصاص‌یافته است.

*خیلی دوست دارم حوزه انتخابیه‌ام را از سری یک شاخص‌ها بی‌نیاز کنیم در باشت و گچساران روستایی نیست که نیازمند به گاز باشد.

منبع: کبنانیوز

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=215331
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. حسین پرتو گفت:

    آخه یکی نیست به این جناب تاجگردون بگه پس جوآنان دل به چی خوش کنن به کآرخانجات و شرکتهای فرآوآن و رونق اقتصادی که استآن دآره بعدش اگه مدرک دیگه کارآی ندآره چرآ جوآنان مردم سرگرم مدرک میکنید و ای همه ازشون پول میگیرید وبهشون مدرک میدید کدوم فن کدوم کار تو این استان هست که جوآنان ازش استفاده کنن فن موقعی کارآی دآره ک زیرساختهاش بآش ن آی که یک کارخانه درست حسابی یا شرکت خصوصی بزرگ تو این استآن وجود ندآره آقآی تاجگردون امثال شما باید آن دنیا جوآبگو آی جوآنان که زندگیشون تباه شد باشید

  2. خوب ایشناسمش گفت:

    باز هم شاهد نهایت غرور و منیت ایشون بودیم.
    من من من…وزرا هم معطل ایشون می شن…ایشون از وزرا هم مهمتره!…سرش از وزرا هم شلوغتره!!!!

  3. کامل گفت:

    سلام دروغ دروغ دروغ من بچه خان احمدم میگه آب برای منطقه من آمده این آب کجاست ؟

دیدگاه شما