یکشنبه 17 بهمن 1395 - 23:32

دوره آموزشی “آشنایی با حقوق مهندسی، اهمیت گزارش نویسی و اخلاق حرفه ای” برگزار شد(+تصاویر)

دوره آموزشی آشنایی با حقوق مهندسی و اهمیت گزارش نویسی با سخنرانی مهندس محمد رضا محمدیان؛ کارشناس و پژوهشگر مسائل حقوقی توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

دوره آموزشی آشنایی با حقوق مهندسی و اهمیت گزارش نویسی با سخنرانی مهندس محمد رضا محمدیان؛ کارشناس و پژوهشگر مسائل حقوقی توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان، در ابتدای این مراسم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد ضمن گرامیداشت ایام الله دهه پر فروغ فجر انقلاب اسلامی، هدف و اهمیت برگزاری این دست همایش ها را آگاه سازی مهندسان از حقوق خود و جلوگیری از خسارت های احتمالی و ناشی از مسامحه در انجام تعهدات حرفه ای شان دانست و اظهار داشت: تامین حقوق دیگران در گرو شناخت حقوق خود و رعایت اخلاق حرفه ای است.
احمد رضا خورشیدی با اشاره به حادثه غمبار ساختمان پلاسکوی تهران این حادثه را به خانواده های محترم جانباختگان آن تسلیت گفت و خاطر نشان کرد: امیدواریم با اهتمام و عزم راسخ متولیان و مسئولان امور شهری و ساختمان سازی در رعایت مقررات ملی ساختمان به عنوان اصول حاکم بر ساخت و ساز و بهره گیری از تخصص مهندسان و متخصصان در این زمینه دیگر شاهد بروز حوادث اینچنینی نباشیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خاطر نشان کرد: ضروری است با بهره گیری از رهنمودها و  فرامین رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بتوانیم در راستای ارتقاء جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سرافرازی ملت گرانقدرمان مؤثر باشیم.
بر پایه این گزارش، در این دوره آموزشی مباحث پیرامون مسائل حقوقی و قضایی، شیوه و اهمیت گزارش نویسی، مسائل مهم مد نظر رشته های مختلف مهندسی در پروژه ها، مسئولیت ها و تعهدات مهندسان و مواردی از این دست مطرح شد.
اخلاق حرفه ای مهندسی، آشنایی با رویه های مرسوم قضایی در برخورد با مهندسان متخلف، شیوه صحیح گزارش نویسی و مستند سازی در پروژه ها جهت پیشگیری از مشکلات قضایی و حقوقی بعدی، مرور قوانین و وظایف رشته های مختلف مهندسی در پروژه های اجرایی، نکات ایمنی در اجرای انواع پروژه های فنی از دیگر مباحث این دوره آموزشی بود.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=215236
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما