پنجشنبه 14 بهمن 1395 - 1:58

اقدامات عجیب یک سازمان اقتصادی؛ از برکناری معاون کهگیلویه و بویراحمدی تا تعطیلی پروژه ها و فرار از استان

گروه اقتصادی – در سه سال اخیر گاه و بیگاه خبرهای امیدوار کننده ای از سرمایه گذاری سازمان اقتصادی کوثر در کهگیلویه و بویراحمد شنیده می شد.

به گزارش «بویر نیوز»، اما با گذشت تقریبا سه سال از اولین وعده های بزرگ این سازمان در استان می گذرد و نه تنها کاری صورت نگرفت بلکه گویا ماجرا برعکس شده است.

پلان اول؛ عزل معاون کهگیلویه و بویراحمدی سازمان اقتصادی کوثر

قریب به دو هفته پیش، غلامرضا پناه معاون اقتصادی سازمان کوثر از سمت خود کنار گذاشته شد.

وی حدود 3 سال این مسئولیت را به عهده داشت.

سکانس دوم؛ وعده های بزرگ و نافرجام سازمان کوثر به کهگیلویه و بویراحمد

سازمان اقتصادی کوثر در سال های اخیر وعده های بزرگی برای توسعه و آبادانی کهگیلویه و بویراحمد داد اما با گذشت زمان می توان بوضوح دید که این وعده ها در حد شعار ماند که در ادامه مروری بر برخی از وعده های این سازمان خواهیم داشت:

1 – نیمه دوم شهریور سال 93 استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ایجاد و راه‌اندازی طرح‌های دامداری، کشاورزی، آبزی‌پروری، معدن و فسفات و تفریحی به ارزش 200 میلیارد تومان در این استان با مشارکت سازمان اقتصادی کوثر خبر داد.

موسی خادمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در استان کهگیلویه و بویراحمد تنها راه نجات این استان است، اظهار کرد: سازمان اقتصادی کوثر در بخش‌های مختلفی اعم از کشاورزی، صنعت و معدن، کشاورزی، گردشگری و مسکن در استان کهگیلویه و بویراحمد سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

مدیریت ارشد اجرائی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه میزان مبلغ این سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومان است، بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با این موسسه منعقد گردید که بر اساس آن تفاهم‌نامه سازمان اقتصادی کوثر فعالیت‌های خود را در زمینه‌های کشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری  و مسکن در استان کهگیلویه و بویراحمد شروع خواهد کرد.

2 – مرداد ماه امسال و همزمان با سفر ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد؛ عملیات اجرایی پروژه مجتمع بزرگ تجاری، فرهنگی، ورزشی و تفریحی شهر یاسوج توسط معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور و با حضور مدیرعامل سرمایه گذاری عمران و ساختمان معین کوثر انجام شد که قرار شد زمان بهره برداری از این مجتمع 40 ماه باشد که حتی مدیرعامل سرمایه گذاری عمران و ساختمان معین کوثر تاکید داشت؛ سعی داریم 6 ماه زودتر کار بهره برداری برسانیم!

3 – همچنین همزمان با کلنگ زنی این پروژه در قلب شهر یاسوج، غلام پناه گفت: سازمان اقتصادی کوثر ۸ هزار میلیارد ریال در کهگیلویه و بویراحمد سرمایه‌گذاری می‌کند!

به گزارش «بویر نیوز»، حال سه سال از وعده 200 میلیارد تومانی سازمان اقتصادی کوثر به استاندار کهگیلویه و بویراحمد می گذرد و نه معدن فسفات چرام بجایی رسیده است و نه از طرح های اشتغالزایی این سازمان خبری شد.

با گذشت 6 ماه از کلنگ زنی مجتمع تجاری تفریحی یاسوج نه تنها این پروژه به وعده افتتاح 6 ماه زودتر از موعد نمی رسد بلکه رها شده و همان جای پارک خاکی را هم گرفته است.

و در آخر نیز مشخص نیست 800 میلیارد تومان سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد که با بودجه یکسال استان برابری می کند، محقق شود یا خیر!؟

پرده پایانی؛ فروش و فرار از کهگیلویه و بویراحمد

اما این همه حکایت سازمان اقتصادی کوثر که متعلق بنیاد شهید است با استانی که به نسبت جمعیتش بیشترین شهید را دارد، نیست و این سازمان که با افتخار از راه اندازی مجدد کارخانه آرد یاسوج و نوسازی آن و ادامه فعالیت این واحد تولیدی سخن می گفت؛ حالا ترجیح داده این کارخانه سایر کارخانجات خود در استان کهگیلویه و بویراحمد را همچون مسافری که قصئ مهاجرت دائمی دارد!، بفروش برساند و رخت سرمایه گذاری را از استان برببندد.

 

در روزهای آتی منتظر واکنش مسئولان استان و توضیحات مسئولان سازمان اقتصادی کوثر هستیم که برنامه این سازمان برای ادامه برنامه های خود در استان چیست و اگر هدف ادامه مسیر است این نوع جمع کردن بساط چیست و اگر هم قرار بر رفتن است، مگر جز این است که مردم استان در این چندسال مورد تمسخر واقع شده بودند!

بعد تحریر:

حتما شنیده اید که می گویند “سنگ بزرگ نشانه نزدن است” و یک اصطلاح کلاسیک تر و سیاستمدارانه وجود دارد که می گوید “دروغ های بزرگ بارو پذیرترند!”

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=215209
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. س ح گفت:

    این آقای پناه هیچ کاری نمیکنه فقط بفکرجلسه با فائزه خانم وشهرخ پور و نظری ..هست

  2. رضا بی باک گفت:

    امروز مبارزه با آمریکا وتروریستهااهمیت ویژه ای داشته وحرف اول را می زند مرگ بر آمریکا

  3. شهروند گفت:

    پناه هم رفت. زارع بود که پناه را به سازمان اقتصادی کوثر برد ولی پناه در انتخابات زارع را دور زد. این هم نتیجه شکستن نمکدان

  4. ا.ا گفت:

    وقتی آقایانی که میرن پایتخت وهمه چی رو فراموش میکنن بایدهم همچین بلایی سرمون بیاد…وقتی فقط خودشون رومیبینن وبیکاری جوانان استان براشون اهمیت نداره بایدهم اینجوری بشه…فکر میکنید براشون اهمیت داره که کارخانه آردوامثال این کارخانه تعطیل شه؟؟؟فردا بزرگواران یه پست مدیریتی دیگه میگیرن وفقط بدبختیش نصیب اون کارمندوکارگر میشه

  5. ک.الف گفت:

    آقایان!ازقدیم گفته اند مورچه چیه کله پاچش چی باشه!این استان بندانگشتی وکم جمعیت اصلادرمعادلات کشوری واقتصادی چیزی محسوب نمیشه.درچیزهایی اول بودیم ودراقتصادازاخر اول هستیم!

  6. ناشناس گفت:

    بیچاره خانواده شهدا که بدنام شدند به اسم اوناست آش نخورده و دهن سوخته تو این سازمان تا تونستن حق خانواده شهدا را خوردن و حیف و میل کردن

  7. محمدرضا هرمزفرد گفت:

    استان ک و ب استان کی به کی

  8. محمد مهدی گفت:

    باید زودتر عزل میشد چرا که فقط دنبال اسم ورسم خودش بود وفقط لاف بود

  9. 1 گفت:

    سلام هروقت مسئولین شهری و استانی در مرکز استان یاد گرفتن چطور جذب سرمایه کنن می شه نه تنها این موسسه بلکه موسسات دیگر را هم به استان آورد

  10. امید گفت:

    انشاالله خون به ناحق ریخته این جوانان خائنین به این مملکت رادر همین دنیا به خاک ذلت خواهد نشاند.فقط حوصله کنید شهید مطهری فرمودند انقلابها بچه خورند یه عده ای انقلاب کردند وخون دادند عده ای دیگر بر سفره نشسته اند و مقسمند . انصافا الان هم چنین شرایطی وجود دارد الهم عجل لولیک الفرج

دیدگاه شما