چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 17:45

نماینده ای که فارغ از گرایشات سیاسی و منطقه ای، فرزندان کهگیلویه و بویراحمد را در سطح ملی حمایت می کند (عکس)

گروه سیاسی – منطقه گرایی یکی از آفت هایی است که توسعه استان را بیش از پیش عقب انداخته و فرآیند توسعه را طولانی می کند.

به گزارش بویرنیوز، علاوه بر نگاه مذموم منطقه گرایی در سطح استان، چیزی که بدتر از این نگاه است و تاکنون ضررهای فراوانی به پیکره نیروی انسانی استان وارد نموده است، تاثیر دادن دیدگاه های سیاسی و نگاه حذفی هم استانی ها به دست خود در سطح ملی است.

اصفهانی ها، شمالی ها و … در سطح ملی و در مرکز کشور، علایق سیاسی را کنار گذاشته و نردبان می گیرند برای ترقی هم استانی خود بدون آنکه وقت و انرژی خود را در مباحث فرسایشی سیاسی دخالت دهند.

امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به تقویت نیروها در سطح ملی وجود دارد و چقدر باید یک نیروی سیاسی در سطح ملی کم عقل و نادان و محدود نگر باشد که بخواهد ملاحضات منطقه ای خود را تا تهران با خود بیاورد.

مگر استان کهگیلویه و بویراحمد چند نیرو در سطح ملی دارد که همان تعداد هم بخواهند به بهانه گرایشات سیاسی همدیگر را از صحنه خارج کنند و ما را چه شده که تهران به این بزرگی تحمل رشد هم تبارمان را نداریم و دعواهای منطقه ای را به سطح ملی می کشانیم.

در این بین  البته پیگیری خبرنگار بویرنیوز نشان می دهد یکی از نمایندگان استان نقش موثرتری در رشد و ارتقای فرزندان مستعد استان و منطقه بدون در نظر گرفتن گرایشات سیاسی و منطقه ای داشته است.

دکتر محمد علی وکیلی نماینده اصالتا بویراحمدی استان تهران است که موفق شده در اولین دوره و اولین سال خود در مجلس به عنوان عضو هیات رئیسه مجلس توسط نمایندگان انتخاب شود و این موفقیت برای اولین بار در تاریخ استان اتفاق افتاده است.

وکیلی در موارد متعددی از فرزندان مستعد لر بدون دخالت دادن گرایشات سیاسی و منطقه ای در نقاط مختلف حمایت کرده که بنا به دلایلی و به جهت یکسری ملاحضات از انتشار اسامی آنها خودداری می کنیم.

این رویه می تواند به عنوان الگویی مناسب برای سایر نمایندگان محترم که می توانند در سطح ملی اثرگذار باشند مورد توجه قرار بگیرد و باید پذیرفت برای رشد و توسعه استان چاره ای جز کنار زدن نقاط منطقه گرایی نیست.

پی نوشت:

زندگی صحنه ی یکتای هنرمندی ماست
هر کسی نغمه ی خود خواند و از صحنه رود
صحنه پیوسته به جاست.
خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=215046
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ا.ا گفت:

    اگه این خبر صحت داشته باشه واقعا دست مریزاد…همچین شخصیت هایی مایه ی افتخارهستند و بس

  2. رضا بی باک گفت:

    درود بر آقای دکتر وکیلی که انصافا” شایستگی هر کاری را داشته ودلسوزانه برای گروههای مختلف کار می کند

  3. دهدشتي گفت:

    باسلام
    اقاي دكتر وكيلي ادم باهوش و وسعت و گستره فكري ايشان مثل خيلي ها محدود و بسته نيست
    زمان را خوب مي شناسد و عقده اي هم نيست
    اميدوارم كه هر هم استاني كه درك و نگاهش نسبت به هم استاني ها بالاست و ميدونه كه بخش عظيمي از عدم توسعه استان در نبود افراد شاخص هم استاني در سطح ملي است خداوند به انها سلامتي و عزت و ابرو عنايت فرمايند.
    به اين نكته هم توجه شود برخي ادمها خنثي و فقط خودشان را مي بينند پس لازم است كه كوپني براي اينها خرج نشود .و در عوض با هم انديشي و شناسايي افراد با عرضه نسبت به ارتقا انها تلاش نمود.

  4. بويراحمد گفت:

    سلام وصلوات برامام شهدا شهداي امت وتبريك بمناسبت پيروزي حق بردشمن الحق والانصاف يكي از دلايل عدم توسعه يافتگي وعقب گرد استان درپيشرفت به نسبت بقيه استانها همين نكته هست تخريب نيروها توسط هردو جناح درسطح ملي كه زشتترين رفتاريست كه درحق مردم هميشه درصحنه استان خود رقم مي زنيموهرگاه نگاه همه به نگاه دكتر وكيلي تغيير كرد وباوركرديم كه در هردوره زماني درسطح ملي ازپتانسيل شايستگاني كه فرصتي برايشان فراهم ميشود همه فارغ ازگرايشات سياسي حمايتش كنيم قطع يقين پيروز خواهيم شد ولي متاسفانه درمواقع بسياري ازهردوجناح فرقي نداره هرگاه فرصتي براي هم استانيي پيش آمد چون جريان فكريش بامانخونده به دليل حسادت كوركورانه به هزار انگ وبرچسب غيرخدايي بادست خودمون برادر وهم ولايتي خودمون را از صحنه رقابت براي پذيرش يك منصب بالاي مديريتي رد صلاحيت كرديم وجا رابراي رقباي ديگر استانها باز كرديم وبع هي مدام داد ميزنيم سهم استان ازمديريت كلان كشور از صفر پايين تره درصورتي كه همه كارشناسان معتقدند پتانسيل وضريب هوشي ومديريتي بچه هاي استان از هرجناحي باور بفرماييد ازميانگين كشوري بسيار بالاتره همه نخبه هستند حداقل ميتونه دووزير درسطح كابينه هردولتي داشته باشد ولي دريغ از يه جو تعقل ودورانديشي يكي را متهجر وخوارج وتكفيري نام مي نهيم ويكي را فتنه گر وضدولايت معرفي ميكنيم بياييد غبار دشمني ونفاق ازچهره بزداييم وهمراه وهمگام با نگاه فرامنطقه اي وجناحي استانمان راازبحران عقب ماندگي نجات دهيم ما مشكل پولي ومالي درنگاه اول نداريم مشكل ما عدم خودباوريست ولاغير والعقبه للمتقين

  5. ناشناس گفت:

    درود بر دکتر وکیلی…خداوند به ایشان عزت بیشتر دهد.

  6. ک.الف.هم استانی تهران گفت:

    برای اقای دکتر وکیلی و اقای دکتر تاجگردون ارزوی توفیق و سربلندی دارم.به نوبه خودم به وجود این دو عزیز افتخار میکنم.

  7. ک.الف.هم استانی تهران گفت:

    تاریخ ثابت کرده انسانهای بزرگ اندیشه های وسیع دارند و عملکردشان ماندگار است.ایشان از نزاد اصیل اردشیری و باید عملکردی فراتر از تصور تنگ نظران داشته باشد.به وجود ایشان افتخار میکنیم.

  8. نگهداري ياسوج گفت:

    سلام
    يادمان نرفته وهنوز در حافظه مان زنده است كه پيش از انتخابات گفتيم :رداي گرانقدر وكالت برقامت دكتر وكيلي زيباست ؛ شايد باور آن براي كساني سخت بود وحالا كه از قول به عمل رسيده وافتخار آميز مي درخشد دوستانش بايد سرفخر به آسمان بسايند من هم به سهم خودم مفتخرم به وجود ايشان، وخوشحال …..

  9. حاشم گفت:

    درود بر اولادعلی مومن .وکیلی شجاع.بااقتدار و سخنور. و بااصالت و هوشمند…واقعا به ایشان در مرکز کشور نیاز هست برلی حمایت از استان درهرسطحی

  10. باشت گفت:

    بعضیا یاد بگیرن

  11. م. م گفت:

    باز هم نژاد پرستی و تحجر در دفاع از این نماینده محترم آق یا خانم طرفدار نژادپرست برای تو زده که خوب نیست این روشها

  12. بویر احمد گفت:

    احسنت بر جناب وکیلی….. حاج موحد هم چنین رویکردی داشتن
    افتخار میکنیم به وجود این دو بزرگوار

  13. امير گفت:

    سلام برقلمها وقدمهاى خير وبزرك سايت بويربافاصله گرفتن ازنكاههاي كوچك منطقه سطح خودرابالا كشيده جاي تيبريك دارد نقش دكتروكيلي درتوسعه استانهاي زاگرسي ولرنشين واقعا بي نظيراست همچنين وكيلي معتقداست سهم زاگرس درمديريت واداره كشور ناديده گرفته شده وبه جدپيگيراين مهم است بخشي ازاين پيگيريها به ثمرنشسته سماجت وپيگيري ايشان درخصوص متقاعدكردن وزيرنفت به منظورسرمايه گذارى دراحداث مجموعه تفريحي كه ظرفيت ايجادچهارهزاراشتغال براي جوانان زادگاهش بدورازهوجنجال وتبليغات حاكي ازنگاه بلندايشان است هماهنگي ايشان وايفاي نقش اساسي دركمسيون تلفيق دركنارتدابيردكترتاجگردون باعث افزايش چشم گيروچندبرابرى اعتبارات زادكاه اين مردعرصه ملي گرديد اينجاست كه اهتمام به قدرشناسي سرمايه هاي ملي مافوق نگاههاي قومي وحزبيست

  14. یاسوج گفت:

    قابل توجه تاجگردون .

  15. یاسوجی گفت:

    ن شا ء اله که امثال آقای وکیلی بیشتر و بیشتر گردند و با اقتدار و بدون ازتعصب طایفه گری و قومی در جهت پیشرفت این استان گام بردارند

دیدگاه شما