سه شنبه 12 بهمن 1395 - 3:53

عقده گشایی خبرگزاری فارس علیه بانوی کهگیلویه و بویراحمدی (+تصاویر)

این نوع نوشتار یک خبرنگار البته جای بسی تاسف است و معلوم نیست در کجای دنیا این گونه خبرنویسی می کنند که خبرنگاران فارس را مجبور به نوشتن این گونه می کنند.

گروه سیاسی – خبرگزاری فارسی در مطلبی با ادبیاتی که حاکی از عقده گشایی است به حاشیه نویسی نشست هم‌اندیشی نمایندگان زن ادوارپرداخته است.

به گزارش خبرنگار بویرنیوز، این خبرگزاری در مطلبی با عنوان “گریه فاطمه حسینی برای همسر یکی از سران فتنه/از متحجرخواندن‌ مردان تا لزوم حضور یک‌زن در هیات‌رئیسه”  در بخشی از مطلب به بهانه حمله به فاطمه حسینی نماینده تهران این چنین آورده است:

((“*گریه دختر حقوق‌بگیر نجومی برای همسر یکی از سران فتنه

از حواشی مهم و جالب این نشست در آغوش گرفتن فاطمه حسینی از سوی فاطمه کروبی بود. فاطمه حسینی دختر صفدر حسینی(یکی از حقوق‌بگیران نجومی) که در دقایق پایانی جلسه به جمع نمایندگان زن ادوار آمد، بلافاصله پس از مشاهده فاطمه کروبی نماینده مردم تهران در مجلس پنجم، بعد از روبوسی و احوالپرسی با وی، او را در آغوش گرفت.

فاطمه کروبی در حالی که روی صندلی نشسته بود با فاطمه حسینی صحبت می‌کرد، در حالی که فاطمه حسینی روی زمین و پایین پاهای فاطمه کروبی زانو زده بود و صورت روی پاهای وی گذاشته و گریه می‌کرد. البته حسینی سعی می‌کرد از نگاه خبرنگاران مخفی باشد، در حالی که یکی از عکاسان اقدام به گرفتن عکس کرد، فوراً اشک‌های خود را پاک کرده و شروع به خندیدن کرد. پس از دقایقی صحبت، یکی از متولیان نشست از او خواست که در یکی از صندلی‌های نزدیک به فاطمه کروبی بنشیند تا نظم جلسه حفظ شود.

سپس از فاطمه حسینی که پس از این موضوع روی یکی از صندلی‌های خالی مستقر شد، خواسته شد تا سخنان و موارد موردنظر خود را ارائه کند. او پس از پاک کردن اشک‌های خود شروع به سخن گفتن کرد که البته در این میان چندین بار نفسش گرفت و سخنان خود را قطع کرد.

ازجمله حواشی دیگر این نشست حضور اعظم طالقانی (فرزند آیت‌الله طالقانی) بود که در دقایق پایانی نشست در جلسه حاضر شد. در این میان فاطمه کروبی که آن‌سوی جلسه نشسته بود، به احترام اعظم طالقانی برخاسته و نزد او رفت و دقایقی با او سخن گفت.“))

این نوع نوشتار یک خبرنگار البته جای بسی تاسف است و معلوم نیست در کجای دنیا این گونه خبرنویسی می کنند که فارس خبرنگاران را این گونه آموزش به نوشتن می کند و خاله زنک نویسی را به خبرنگاران دیکته می کنند، که به طور مثال در متن بالا و در انتهای همین خبر این گونه فارس مینویسد  (( پس از پایان جلسه در حالی که جلسه از رسمیت خارج شده بود، افرادی چون فاطمه ذوالقدر از فائزه هاشمی خواستند تا جهت دریافت تقدیرنامه خود نزد حسن زمانی بیاید. پس از چند بار صدا زدن فائزه هاشمی در حالی که به صورت پنهانی و آرام با اعظم طالقانی (به صورت درگوشی) صحبت می‌کرد، فریاد زد که الان می‌آیم.))

چه عقده ای پشت این قلم وجود دارد؟

دکتر صفدر حسینی وزیر دولت اصلاحات و مدیر عامل پیشین صندوق توسعه ملی طبق قانون حقوقی گرفته که خود بارها به این حقوق اعتراض کرده و به دولت نامه نوشته، این حقوق محصول مصوبات دولت احمدی نژآد است، کاش یکبار هم که شده خبرگزاری فارس درباره همفکران خود در دولت قبل که مسبب فسادهای کلان و نجومی بودند قلم فرسایی می کرد.

او نه تنها حقوق خود را برگشت داده بلکه جزو کسانی است که هیچ تخلفی هم مرتکب نشده است و علیرغم فضاسازی خبرگزاری فارس حتی احضار هم نشده است.

صفدر حسینی مانند خیلی ها نه کارخانه دارد نه سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی و نه تاجر! او یک استاد دانشگاه و صاحب نظر اقتصادی است.

فاطمه حسینی دانشجوی دکترای دانشگاه تهران از لیست امید با رای قانونی مردم وارد بهارستان شده است و فارس تحمل نماینده بودن ایشان را البته ندارد.

عقده هایتان به کنار این اصول خبرنویسی را از کجا آوردید؟

جالب این که در هیچ سایت و خبرگزاری تصاویری که فارس ادعای آن را دارد منتشر نشده است.

در زیر تمام تصاویر منتشر از خبرگزاری فارس عینا منتشر می شود.

امام حسین (ع) : اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=214956
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. رضوانی گچساران گفت:

    درود وسپاس از بویر عزیز و موضع گیری جالب ومردم پسند در جریان این خبر و درود خدمت خانم دکتر فاطمه حسینی و صفدرحسینی از چهره های ماندگار قوم لر واستان کهگیلویه وبویراحمد و واقعا اون تکه ی خبرهای خاله زنکی خبرگزاری فارس را خوب تحلیل کردید سپاسگزارم

  2. کریمی گفت:

    کلا فارس مزخرف، خخخخخخخخخ مثلا طرف دزد بود(نیروهای دولت سابق) فارس نوشته بود همسر بازیگر اصلاحطلب دستگیر شد و….، واقعا بی اخلاق و مزخرف

  3. ناشناس گفت:

    ین بد بختای خبرگزاری فارس کی میخوان بفهمن که مردم دیگه شستشوی مغزی نمیشن.دیگه با این دنیای مجازی همه راست و دروغ همه چیزو میدونه.البته تو استان خودمون همچین آدم(بهتر بگم…)هم هست که پوستر روحانی قبل سفرش به استان یا پوستر مرحوم آیت اله رفسنجانی رو پاره میکنن.

دیدگاه شما