دوشنبه 11 بهمن 1395 - 17:18

فاجعه در لنده؛ شکار بی‌رحمانه دو پلنگ اصیل ایرانی (+عکس)

در این تصویر که شکار یک قلاده پلنگ اصیل ایرانی در موگرمون لنده را نشان می دهد، شکارچیان به طرز فجیعی دست و پا و دم این پلنگ را قطع کردند.

فرماندار شهرستان لنده از دستگیری یکی از شکارچیان دو قلاده پلنگ ایرانی در منطقه “موگرمون” این شهرستان خبر داد.

به گزارش بویرنیوز، «دارا کریمی نژاد» در گفت وگو با ایسنا افزود: در هفته گذشته در منطقه “موگرمون” شهرستان لنده دو قلاده پلنگ ایرانی به دست شکارچیان بی رحم کشته شده اند.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین مشکلات این شهرستان نبود حتی یک محیط بان بوده است که باعث اتفاق این فاجعه دلخراش شده است.

فرماندار شهرستان لنده خاطرنشان کرد: گزارش کشته شدند این دو رقلاده پلنگ توسط چوپانان و مردم منطقه “موگرمون” داده شده است.

کریمی نژاد عنوان کرد: شکارچیان بی رحمانه دست ها و پاهای پلنگ بی گناه قطع و شکم آن را پاره کردند.

وی اضافه کرد: از نیروی انتظامی شهرستان یکی از شکارچیان دستگیر و هم اکنون نیروی انتظامی و دادگستری شهرستان لنده دنبال سایر شکارچیان هستند.

گفتنی است، طی روزهای اخیر عکسی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که در آن کشتار یکی دیگر از پلنگ های کم نظیر ایرانی در منطقه “موگرمون” شهرستان لنده به تصویر کشیده شده است.

در این تصویر که شکار یک قلاده پلنگ اصیل ایرانی در موگرمون لنده را نشان می دهد، شکارچیان به طرز فجیعی دست و پا و دم این پلنگ را قطع کردند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=214863
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محمد گفت:

    بازهم یک بی ابرویی برای استانمان. خدا شاهده باید این شکارچی اعدام بشه.

    • بویراحمد بزرگ گفت:

      دوست عزیز خواهشا اسم اعدام را نیار که این کار خیلی خیلی بده باید فرهنگ سازی بشه فضای جامعه نسبت به این موضوع بهبود بخشید خیلی راه های دیگه وجود داره غیر از این کلمه نحس اعدام .

  2. ناشناس گفت:

    حتما بعضی ها فکر میکنن خسارت به دام زده پس حقش بوده.اگر خسارتی زده باشه قانون گذاشتن که بیمه خسارت بده.متاسفانه به عشایر و روستا یی ها اطلاع رسانی نمیکنند.
    بعد یه مدت هم آزاد میشن افتخارم میکنن
    تا کی؟؟؟

  3. على گفت:

    متاسفم كه مردم ما در نابودى طبيعت زيبايمان رقابت ميكنند و تازه افتخار هم ميدونند متاسفم متاسفم ……

  4. دوستدارطبيعت گفت:

    بازهم فاجعه وبي فرهنگي دراستان.همه اين جنايتهادرنبودقانون وعدم مديريت قوي درمبارزه بااين خفاشان شب ميباشد.اگردرمواردمشابه قبل بااين جنايتهاقانون سفت وسخت برخوردميکردورسانهاي جمعي بااگاهي به اين افرادحيوان صفت جلوي اين جنايتهاگرفته ميشد.فرق خاورميانه وجهان متمدن همين سرزيربرف بردنهاهمه مامقصريم.تاکي بايدمسولين بفکرمحيطزيست نباشندمتاسفم مفايسه کنيدهزينه شبانه روزي وميلياردي يک سگ رادرکشورهاي بي دين وکشتن کم يابترين خيوان روي زمين درکشورمارا.

  5. مانی گفت:

    نابودی محیط زیست نابودی انسانها-این امر ناشی از نافهمی مطلق و نبود قدرت قانونی است و عدم اراده مدیران نالایق

  6. دنا گفت:

    زيربناي توسعه همه جانبه فرهنگ است هنوز هم درقرن بيست ويكم كه جهان سراز فضا دراورده بعضي از هم استانيها در كوههاي يامناطق حفاظت شده شكار ميكنند وبا ان شكار عكس همراه باژست هم ميگيرند اي واي به حال اين مردم واين مملكت ماكجا ودنيا كجا

  7. دنا بویراحمدی گفت:

    واقعا باید گریه کرد ….. حتی داعش هم این کارها را نمیکند ؟؟؟؟؟

  8. دنا بویراحمدی گفت:

    واقعا باید گریه کرد ….. حتی داعش هم این کارها را نمیکند

  9. اسماعیل گفت:

    اقا به نظر مو خوب کاری کردن موقعی که خسارت میزنند به دامداران هیچ مسئولی پاسگو نیست اما تا یه پلنگی زده میشه صداشو بلند میشه

    • ناشناس گفت:

      اسمائیل ،فقط توجه بفرما!!!اگر خودت گرسنه بودی وخیلی هم رحم ومروت داشتی چکار می کردی ؟ایا از در ودیوار مردم بالا نمی رفتی .علت این هم نیست- قانون هست می توانستند به مراجع مراجعه ومسولین را مطلع می کردند نه اینکه علاوه بر جنایت وی را نیز مثله می کرد .میا زار موری که دانه کش است که جان دارد وجان شرین خش است.

  10. طبیعت گفت:

    باید به حال جنگل وحیات وحش این استان خون گریه کرد

  11. احمد گفت:

    باید به بدترین شکل مجازات بشه

  12. ناشناس گفت:

    تاکی بایدفرهنگ ما نسل ما احساس ما توسط این اشخاص بیمارلگدمال شود. متولی وپاسخگوکیست. سکوت شما متولیان امرکمترازخطای این انسان نماها نیست.

  13. دوستدار محیط زیست گفت:

    بادرود به سایت بویر نیوز ،واقعا دادستانی استان ودادگستری لنده باید ورود کند وبه شدت با این فاجعه ی زیست محیطی برخوردکند تا درس عبرتی باشد برای دیگر جنایتکاران ،و جریمه ی پرورش 4قلاده پلنگ را متحمل شوند ،واقعا انسان از دیدن این صحنه از انسان بودن برخی متنفر میشود

  14. ناشناس گفت:

    لطف دست و پای آنها را قطع کنید و رهایشان کنید

  15. بویراحمد گفت:

    با متخلفین برخورد جدی شود هرگاه مسئولین قانون را شل بگیرند متخلفین در جامعه زیاد می شوند

  16. ارمیتا گفت:

    اعدام کلمه شایسته ای نیست فقط باید فرهنگ سازی بشه خود قانون تصمیم میگیرن عنوان جنایتکار و داعشی برای استانیت شایسته نیست خطا کرده ماباید درس انتقاد کنیم بدونیم چی میگیم

  17. . گفت:

    اگه پلنگ به آدم حمله کنه تکلیف چیه!

  18. رامیان گفت:

    به خدا حقشون فقط اعدامه

دیدگاه شما